Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

G skrev (2 timer siden):

Oooh, super ?

Rimelig gay om man kjøper det produktet vel?

128-bit memory bus, kontra andre modeller på 192-bit å få.

https://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-gtx-1650-super-gaming-x-review,1.html

Får kanskje nok kraft til å spille dette ?

1650 Super kan fint kjøre de aller fleste nyere spill i 1920x1080 på 60 fps på bortimot maksimale innstillinger. Man må belage seg på å senke innstillingene noe i hardere spill, men til prisen ser det særdeles kompetent ut.

Angående 128-bit mot 192-bit minnebuss, så har 1650 Super GDDR6, og får dermed samme minnebåndbredde som et vanlig GTX 1660

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt jeg ikke skal kjøre i 1920x1080 da, så slipper jeg å i det hele tatt vurdere det.

Mitt fokus blir å spille i 1440p først og fremst, men man kommer stadig nærmere 4k, selv om det nok ikke er fullmodent til en rimelig penge enda.

https://videocardz.com/83253/nvidia-geforce-gtx-1650-super-custom-models-roundup

Endret av G
La til en lenke om 1650 super lansering og de forskjellige grafikkort som kommer
Lenke til kommentar

Nei, feil prising føler jeg. Det blir så vanskelig å velge om jeg skal ha et lavt spesifisert kort uten å ha lyst å betale kr 2-3 tusen for det bare så jeg kan sitte med det noen måneder. 2-3 tusen ut vinduet nå påvirker jo neste kjøp som kanskje koster 5 - 8 tusen kroner. Et sted går jo smertegrensen også. Leter alle steder for tiden, for det er litt kjipt å ha mangel av bilde når desemberkulden kommer og det gjør godt å grave seg ned under ullteppet og syssle med gaming og andre PC-aktiviteter.

Det er nok kort å velge blant, enig. Men, de er ågerpriset, det er akilleshælen. Om alle er som meg, noe de jo nok ikke er så ville man vært høyt oppå høyeste gjerdestolpe nå.

Montro om jeg må gå for ytterligere nok et åpent kjøp ?

Er ikke det at jeg synes så synd på butikkene, da de nok får solgt det igjen. Men, vet ikke hvor mange omganger åpent kjøp jeg gidder rett og slett. Hadde jeg syntes at det var kjempegøy å teste forskjellige GPU'er så kanskje, men jeg vil helst slappe av litt å ha en mindre tidsfrist å forholde meg til igjen.

Forklaringen til at jeg ikke har noe gammelt kort å putte i, er at jeg har nyt godt av bærbar-PC æraen da gaming var parkert mer eller mindre inntil PS4 kom og man kunne smågame litt der. PS4-en brukes mest til Netflix pga. teite PSN-abonnementer som jeg ikke gidder å ha 24/7 over 365 dager i året.

Jeg var en iherdig PC-bygger før og etter tusenårsskifte. Siste var en AMD-sokkel på pinnetall 754 eller noe deromkring. Pluss en Pentium 4 som jeg kom over gratis som jeg kjøpte nytt hovedkort til noen år etter at Pentium 4 var avleggs.. (you know integrated motherboard graphics D-Sub).

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, TheKims said:

12+ nye kort fra Nvidia i løpet av et år.  Har vi ikke snart nok kort å velge i blant?

Hadde det ikkje vært et marked for det, så hadde de ikkje gjort det. Jeg ser heller ikkje vitsen med annet enn toppmodeller av gpu'er, men det betyr ikkje at alt annet er irellevant for andre :)

Lenke til kommentar

Håper rett og slett at distributørene og nettbutikkene brenner inne med tap på en del skjermkort framover. Slik at begge parter innser hvor ågerpriset ting har vært. Kan være at Raytracing-hypen ødelegger for produsentene. Ellers så hadde vel ikke AMD lekt med tanken på Raytracing i software. Det er jo ikke kun nettbutikkene sin skyld at det har blitt sånn. Det er vanskelig nok å drive butikk til at all skyld kan legges der (hos nettbutikker). Nettbutikkene får vel tømt lagrene sine på nullsum for grafikkort om de "lurer noen" f.eks. i bygg din egen PC, bare la f.eks. Komplett skru det sammen for deg første gangen.

Da vil det nok være noen som er ute etter det rimeligste de ikke får solgt likevel ?

Ser at det er mange ivrige på Finn.no som både ser ut til å få solgt ting som egentlig ikke er en gaming-PC som om det var en gaming-PC. Jeg hadde ikke hatt guts til å legge ut noe sånn på Finn.no om det ikke var litt oppdatert ift. dagens spillutvikling dersom jeg skulle hekte på merkelappen Gaming-PC.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det har allerede gjort det i 2018/19. Men det er ikke viktig for dem :)


Uten at jeg husker linken i hodet så gikk hvistnok Nvidias omsetning på discreete GPU til sluttbruker markedet kraftig ned i 2018-2019.

Men når dette markedet ikke lenger når opp på til topp-3 på prioriteringslista til selskapet (noe bla. ekstremt dyrt oppkjøp av hpc interconnect selskap vitner om) så er det slik det blir.

Min frykt er at Nvidias styre/stell prioriterer og kaster alle egga i kurven mot HPC samt Stadia type skyteknologi og der har discreete GPU i sin sluttbrukerform ingen plass. Det er kanskje naturlig at Nvidia gunner på for å konkurere med bla. Stadia, xCloud, PSNow osv. i tillegg til det generelle HPC markedet men trist å innse at det gjør oss til en utdøende rase  med allerede 1 ben i graven. Vi er allerede litt som "old musclecar enthusiasts".

Det bidrar også til at 3080Ti nok ikke vil bli mye billigere en 2080Ti selv om de nok  letter ørlite på prisen (symbolsk halvhjertet prislettelse). Det er ikke bare dårlig konkuranse som gjør tradisjonelle grafikkort dyre nå, men også at vi er "yesterdays market". Dette er nok også årsaken til at AMD er veldig halvhjertet med RDNA2 og BigNavi mot sluttbrukere, selv om Lisa er litt modigere er de på samme sporet mer eller mindre. Intel har nok heller ikke oss i siktet med sin "fornyede" GPU satsing, men det samme markedet som nevnt over.

Alle tradisjonelle og konservative lederkonferanser frem til nå ser ut til å peke på dette (HPC&Cloud) som den "trygge retningen fremover" og da er det kun folk som Elon Musk (disruptive leadership) som tør å gjøre noe annet enn resten av toppledelsen og pengesekkene som mingler her.

Husk, alle går på de samme konferansene, hører på de samme folka osv. Vi er ikke hovedkunden, investorer og aksjeeiere etc. er.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 11/26/2019 at 7:11 PM, G said:

Nvidia driver slipp

https://videocardz.com/driver/nvidia-geforce-game-ready-441-41-whql

[Grand Theft Auto V]: The game frequently crashes.
NVIDIA is working with the application developer to resolve the issue.

WTF, fortsatt ?

Godt en har det på konsoll!

Opplevd kansje 20 ganger på 550+ timer. Noe mer på fiveM ila 200+ timer. men er mer et serverproblem der føker jeg.

Lenke til kommentar
1 hour ago, MrLuni said:

https://prisguiden.no/produkt/asus-geforce-rog-strix-rtx-2080-gaming-oc-340848

 

ROG strix 2080 til 6000kr 

Det vil jeg si er bra tilbud.

Dette er faktisk bedre. 2070 Super yter litt bedre enn 2080 vanilla. Monterte mitt i går og det overgikk mine forventninger med glans. Du verden kjøleren er bra, og PCen min ble helt lydløs når det ble satt inn. Tror det må ha vært en feil med mitt GTX 1080 for det støyet noe hinsides under spilling. Med Asus kortet er det ikke en lyd verken i desktop eller under spilling. Ble en ny hverdag her.

https://www.komplett.no/product/1135676/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-rtx-2070-super-rog-strix-ad?noredirect=true?noredirect=true

Lenke til kommentar
Gibblay skrev (8 minutter siden):

Dette er faktisk bedre. 2070 Super yter litt bedre enn 2080 vanilla. Monterte mitt i går og det overgikk mine forventninger med glans. Du verden kjøleren er bra, og PCen min ble helt lydløs når det ble satt inn. Tror det må ha vært en feil med mitt GTX 1080 for det støyet noe hinsides under spilling. Med Asus kortet er det ikke en lyd verken i desktop eller under spilling. Ble en ny hverdag her.

https://www.komplett.no/product/1135676/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-rtx-2070-super-rog-strix-ad?noredirect=true?noredirect=true

2070 Super er definitivt ikke bedre enn 2080, men det kommer veldig nærme takket være høyere klokkefrekvenser.

https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-2070-super-strix-oc/27.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det nå. Må ha forlest meg tidligere. Begge kortene som var oppe til diskusjon ser jeg har samme kjøler ut fra bilder. Helt magisk bra ut fra det lille jeg har testet. Ligger på 65 grader ved en frekvens på 2000(automatisk overklokk), og er helt stille. Jeg kommer til å gå for Strix modeller neste gang også, så slipper jeg å bekymre meg for støy.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...