Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg hatt de beste resultatene med "Intelligent Standby Cleaner". Det er bare å kjøre programmet, huke av for at programmet skal starte med Windows, og egentlig bare glemme av at problemet eksisterer. Programmet vil automatisk tømme minnet når det er mindre enn 1024 MB "Free memory" ledig. 

 

La oss håpe at den da ikke gjør noe MENS man spiller :p

 

Er vel bare å kjøre RAM Map fra Microsoft og tømme cacha før man skal spille vel.

Lenke til kommentar

Støtte borti veggen på antall Chrome-faner. Kanskje fordi jeg streamet musikk fra youtube i et av vinduene. Kanskje pga. et helt annet Chrome-vindu. Aktiverte da ISLC v1.0.1.7.exe så det kjørte i system tray. Lukket deretter kanskje 1/3 av antall vinduer. Startet og stengte ISLC og Chrome-vinduere gjentatte ganger om hverandre og klikket på Wait "for responsiveness" knappen i den stadig masende Chrome.

 

Lot også ISLC kjøre uhindret i litt lengre økter uten at det så ut til å ha noen bedre effekt.

 

Gitt at man gir ISLC litt tillit og dersom man kan stole på at ISLC gjorde jobben, så vil da Chrome i teorien være synderen som ikke klarer å rydde opp i minnehierarkiet. Her frigjorde jeg mange vinduer, man forventer så at RAM frigjøres. Men samspillet enten fra Chrome eller i fra Win10 nekter å samarbeide.

 

Eneste måte å få slutt på galskapen er å restarte PC, og la Chrome gjenopprette de brått avslåtte 2/3 gjenstående antall vinduer. Noe som fungerte ok.

 

Dette er for dårlig Google Chrome, Windows 10 eller dersom man ikke stoler på at ISLC gjorde jobben, da kanskje ISLC !!!

Endret av G
Lenke til kommentar

Oi. Dette var et av kortene jeg lenge vurderte. Men lysten har falt i smak jo lengre det drar ut. Nå spørs det om ikke tålmodigheten er slutt snart for akkurat Gigabyte modellen, selv om man kan bestille det i andre nettbutikker. Dette er et skyv det fram i tid utmattelseskort i flere nettbutikker i følge prisjakt.no

 

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-2070-super-gaming-oc-8g/1009197.11084/

 

Åh ja, Netonnet ville visst ha seg noen hundrelapper bedre betalt for skjiten. Ser ut å være forklaringen:

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-2070-super-gaming-oc-8g/1009197.11084/

 

Prisjakt.no fortalte meg om det nyopprettede varenummer hos Netonnet:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5156510

 

5156510.jpg

 

Henger fortsatt litt på gjerdet her jeg..

Ikke helt sofavelger, men ikke langt i fra  ;)

 

Såvidt meg bekjent så har aldri Komplett.no greid å få til grønn visning på lagerstatus. Selv om kanskje en og annen har greid å få det via Komplett..

 

 


Kan forresten melde om at KFA2 2080 kortet funker flott :)
Syns det var et bra kjøp til 6500kr
Skulle ha oppgradert fra i5 6600k... Men da går det fort mange lakser :/
 
Lol
hof_panel_info.jpg
Endret av G
Lenke til kommentar

Kan ikke forestille meg at de har bommet på rekkefølgen, den eneste begrensningen jeg kan forestille meg vil være intern motstand i kretskortet, men de færreste har et multimeter i stand til å måle hvor høy den er.

Lenke til kommentar

Angående dette med CRT. Jeg har i de siste dagene sittet å spille Half Life 2. F.E.A.R og Return to Castle Wolfenstein på en XP/W7 rigg jeg har bygget...og jeg hadde glemt hvor fantastisk deilig det var å spille på en CRT-monitor altså :p Det er en del år siden sist. Derfor var det ganske morsomt at jeg kom over den DF-videoen over her i går hehe.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...