Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

1440p. Joda jeg kan spille med RTX on, men jeg ser lite forskjell i dette spillet. Må isåfall være på veldig bestemte plasser.

 

Stemmer! Mener å huske at SoTTR kun bruker RTX på Point Light Sources (flashlight, lyskastere, osv.), men på høyeste setting så tror jeg den ekspanderer til litt mer enn bare Point Light Sources, men den bruker ikke RTX helt globalt som f.eks Metro Exodus. Skygger virker litt mer realistiske med RTX på enn av og belysning blir litt mer naturtro, men SoTTR har helt klart ikke den beste RTX-integrasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.wccftech.com/nvidia-ampere-rumors-massive-rt-performance-uplift-higher-clocks-more-vram-lower-tdps-vs-turing/amp/

 

Om ryktene stemmer og man får raytracing med vesentlig mindte ytelsestap, noe ytelsesøkning og lavere strømtrekk kan det bli veldig bra. Kanskje bærbare får ytelsesløft ala maxwell til pascal igjen. Oppgraderinga fra pascal til turing var en fiasko på bærbarfronten. Å gå fra 980m til 1080 var tilnærma dobbel ytelse. Fra 1080 til 2080 var set vell rundt 20%.

Lenke til kommentar

 

RTX er fantastisk i de spillene som bruker teknologien. Folk har feil forventninger til tiden det tar for spillutviklere å implementere nye teknologier. Det tok jo f.eks ganske lang tid før spillutviklerne tok i bruk tessellation når GTX 4xx kom for mange år siden.

 

 

Det er vel kun skygger som blir Ray Tracet i sottr?

 

bD7iCfw.png

Lenke til kommentar

I singelplayer spill ser jeg helt klart poenget med Ray Tracing. I spill som Battlefield 5 derimot, så ønsker man høy fps foran bedre bildekvalitet. 1440p 60 fps holder ikke her. 120 fps eller mer bør man ha.

 

Det er bare enda en årsak til at jeg ikke liker online spill. De skal liksom skru av alt av shadows og annet grafisk for at du skal kunne se andre spillere enklere. Bortkastet med tid etter min mening. Singleplayer har story med lærdom, teknologi, grafikk og alt som er fantastisk med spill i utgangspunktet. Hvorfor noen velger å kaste bort tiden på hensiktsløs online spill kommer jeg nok aldri til å forstå, men det blir nok litt off-topic. Beklager.

 

Ray Tracing kommer nok til å virkelig ta av etter hvert som konsollene implementerer teknologien i spill.

Lenke til kommentar

Hvorfor noen velger å kaste bort tiden på hensiktsløs online spill kommer jeg nok aldri til å forstå, men det blir nok litt off-topic. Beklager.

 

Ray Tracing kommer nok til å virkelig ta av etter hvert som konsollene implementerer teknologien i spill.

 

Å spille PC spill er vel bortkastet tid generellt sett. Gjøre ting ute i den virkelige verdenen er mer fornuftig ;)

Lenke til kommentar

Å spille PC spill er vel bortkastet tid generellt sett. Gjøre ting ute i den virkelige verdenen er mer fornuftig ;)

 

Ingenting er mer fornuftig enn å gjøre det man virkelig ønsker å gjøre i livet. Hvis det å sitte inne hele dagen for å drive med hardware og spille PC spill er en lidenskap så er det mye mer fornuftig enn å dra ut og gjøre andre ting som er mindre interessant. Får håpe at moderator ikke tar kverken på meg nå. Hehe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingenting er mer fornuftig enn å gjøre det man virkelig ønsker å gjøre i livet. Hvis det å sitte inne hele dagen for å drive med hardware og spille PC spill er en lidenskap så er det mye mer fornuftig enn å dra ut og gjøre andre ting som er mindre interessant. Får håpe at moderator ikke tar kverken på meg nå. Hehe.

 

Går an å gjøre begge deler. Men, blir man sittende for mye på baken så får kropp og helse lide litt som regel. Kroppen er ikke bygget for å sitte i ro. Kanskje noen generasjoner fram i tid, slik at evolusjonen girer opp de kroppslige funksjonene som er nødvendige for å sitte på baken dagen, kvelden og natten lang.. Nei, det blir sikkert aldri sunt å sitte på ræva si  :wee:

Lenke til kommentar

 

Blir uansett ikke aktuellt før kalenderen bikker at statsbudsjettet og nye lover og forordninger trer i kraft. Er Nrk-lisens fri i dag, og gidder ikke styre på med å bli registrert og måtte betale på fakturaer og greier til lisensavdelingen igjen, om enn tiden er aldri så kort igjen.  ;)

 

Nei EL-kjedene må nok få lide et par mnd. til før en gidder å strekke lommeboken sin mer åpen  :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...