Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke forestille meg at de har bommet på rekkefølgen, den eneste begrensningen jeg kan forestille meg vil være intern motstand i kretskortet, men de færreste har et multimeter i stand til å måle hvor høy den er.

 

Kan alltids ohm'e det om det stod på det. Men det vil vel neppe si så veldig mye om kretskortbanetykkelsen som er benyttet? Et lite obs, til han som også ville ha slike  :)

På mitt hovedkort så vil en 2 propells grafikkort komme borti Be-quiet luftkjøleren min, den største av kjølerene Dark Pro, dersom jeg nytter disse overgangene. De bygger så mye ut i fra grafikkortet og det er så trangt oppi mellom kjøler og 16x sporet.

 

Jeg tipper at et 3 propells grafikkort kanskje har klaring til Dark Pro-kjøleren. Har ikke hatt et 3 propells for hånden enda så..

 

Edit:

Angående CRT-skjerm. Husker vi kjøpte et større beist på slutten av dets storhetstid som var omtrent helt flat CRT-skjermflate, men stor vekt og stort volum bakover ja. Men jeg gjenkjenner ikke betjeningspanelet til den Sony'en som vises. Husker egentlig ikke hvilket merke det var vi kjøpte. Kanskje AOC.. vet ikke. Men, den hadde veldig kort levetid i heimen, da vi til slutt ble litt for glad i flatskjerm.

 

Edit2:

Muligens det var Philips CRT vi hadde? Det var ihvertfall en pen skjerm designmessig gitt det mindre funksjonelle dybdevolumet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg savner IKKE CRT, selv om jeg digga det da jeg spillte Quake 3 cpma i gamledager...

For min del så blir savnet større og større. Hadde en Hunday Image Quest 21" med flatt billedrør som jeg skrotet til fordel for en crap LCD :hm:

Hjelper ikke at jeg har gaming pcer hjemme koblet opp mot en Pioneer Kuro med topp pixel respons (dog noe prosseserings lag) og en Sony oled som gjør 120hz..

Hadde store planer om å kjøpe Legion Y27gq-25, men den har dem fucket opp med en støyende vifte på g-sync modulen så da blir det å se mot HP Omen med freesync, men frykter den får crap overdrive (bekreftet på lager i oktober btw).

 

Spyr snart av alle de elendige LCD variantene med tvilsom QC :hrm:

 

EDIT; Helt urelatert, men denne er verdt å se

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

De lekte jo litt med tanken på helt flate CRT-baserte skjermer også, men det ble vel overhøvlet av LCD- og OLED-utviklingen.

 

Om jeg ikke husker helt feil, så gikk den teknikken ut på forkortelsen SED? Kanskje det hadde vært et bra gamer-comeback dersom noen turte å utvikle og satse på det? Før en vet ordet av det så har de vel fått inn enda bedre respons og bedre prosessorkraft i moderne flatskjermer også av det man er vant med av flatskjermsteknikk også?

 

Da google't jeg like gjerne SED:

https://www.techradar.com/news/computing-components/peripherals/whatever-happened-to-sed-tv-173620

 

 

SED panels use Surface-conduction Electron-emitter Display technology, which bares many similarities to that found in old fashioned CRT televisions. But instead of having one large cathode-ray tube behind the screen, SED panels have a very small one behind every single pixel.

 
When an electronic current is passed through each pixel, a phosphor coating on the display panel is excited and illuminates. The practical upshot of which is that the amazing colour definition and response times found in CRT displays can be squeezed into thin panels just like LCD and plasma ones. SED TVs also promised to be cheaper than either of its plasma and LCD rivals.
 
The technology was conceived way back in the early 1980s, when Canon began researching in the field. And things looked pretty rosy for the technology in 2004 when Canon hooked up with Toshiba in order to put its SED panels inside Toshiba's flatscreen TVs.
Endret av G
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være så vanskelig å få tak i et rimelig rtx kort

RTX kort er rimelig i forhold til mye annet gøy :D

 

Det er noe å tenke på :p

 

Billigste 2080ti, og er på lager:

 

https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/PNYRTX2080TI/pny-geforce-rtx-2080-ti-xlr8-gaming-oc-graphic-card-11g?scid=Pricecomparison2989_5_False&utm_id=Pricecomparison2989_5_False

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

oof, aldri likt pny, det som er mitt problem, for meg personlig så har utseende litt å si :p

Lenke til kommentar

Tja, LCD er både ok og ikke ok, samme med CRC.

 

Jeg hadde en CRC som hadde 2 linjer midt på skjermen, var vanlig med den modellen, men den ga et utrolig bra bilde.
LCD'en jeg byttet til trakk 100 Watt mindre og var mindre, men responsen var sånn passe og fungerte fint i rpg som jeg likte.

Senere ble det en bedre LCD og til slutt en bedre Led LCD.

Utifra bildene jeg har tatt med speilrefleksen er det klart at den siste Asus er litt bedre enn samtlige skjermer jeg har kjøpt, men det har vært mindre ting som størrelse, 1 eller 5 ms som har variert en god del , men kan være enig med noen her om at fargene ga et helt annet inntrykk på gode CRC skjermer enn det gjør på LCD, på en måte mer "levende"...

Når det gjelder Nvidia kortene så mener jeg personlig at fargegjengivelsen er for det meste like bra som AMD men har noen forbedringer som kan vises i noen få spill og programmer der jeg må si kortene "ruler" , men i det siste føler jeg at Amd sine kort har korrigert og forbedret noen problemer de hadde der og ( trolig utgangene ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...