Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Jeg bruker fortsatt 431.36 driveren siden 431.60 introduserte stutter i BF1. Vet ikke hvordan det er med BF5. Har Nvidia fixet dette i den helt nyeste 436.15 da?

 

Edit : 436.15 driveren og "Future frame rendering" on ser ut til å funke bra. Selv vet jeg ikke åssen jeg skal måle input lag med den på.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I disse 2019-tider før 350-kronersgrensa forsvinner. Så er det viktig å følge med på Ebay litt  :love:

 

Chrome er muligens ikke riktig nettleser å bruke. Har denne i en 6 Gig RAM virtuell maskin og har greid å åpne nok faner til å få systemet til å knele. Kan gjøre det fordi det er så enkelt å pakke alt sammen vekk midlertidig, men få behold lasten ved å pause og kjøre videre i den virtuelle maskinen.

 

Man bør altså ikke ha masse Chrome-faner og Chrome-vinduer liggende i bakgrunnen når man spiller. Men, regner med at brorparten av folk er så smarte at de forstår slik. Men det er alltid noen som ikke skjønner hvorfor ting blir sirup. Jeg forstår det jo, men tester grensene der.

 

post-30484-0-45606400-1567952877_thumb.jpg

 

Edit:

Når jeg googlet litt på Standby memory så ser det ut til at moderatorer på en del innlegg i MS sine forum ser ut å legge skylden på tredjeparts programvare framfor på seg selv og sitt Windows 10. Er ikke det litt typisk skyldfordeling da?

 

Når det kommer til akkurat Chrome så kan jeg tro at MS-forsvarere kan ha rett. Men at dette skal være det absolutte svaret når det kommer til stykket er jeg ikke så sikker på. Det spørs om ikke Microsoft burde forbedre på minnehåndteringen også litt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Edit:

Når jeg googlet litt på Standby memory så ser det ut til at moderatorer på en del innlegg i MS sine forum ser ut å legge skylden på tredjeparts programvare framfor på seg selv og sitt Windows 10. Er ikke det litt typisk skyldfordeling da?

 

Når det kommer til akkurat Chrome så kan jeg tro at MS-forsvarere kan ha rett. Men at dette skal være det absolutte svaret når det kommer til stykket er jeg ikke så sikker på. Det spørs om ikke Microsoft burde forbedre på minnehåndteringen også litt.

Lurer litt jeg også, har aldri hatt dette problemet selv, men så bruker jeg ikke å la Steam/Origin/Epic kjøre i bakgrunnen, bruker Firefox som nettleser, og har hatt 32GB siden 2016

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri kjørt 85 Chrome-vinduer før jeg kunne hive det vekk i en virtualisert pauset kjøring når jeg tar pause. Pluss 26 Brave-nettleservinduer  ;)

 

Jeg synes det burde gå på 6 Gig RAM jeg da. Og den VM-en er jo bøttefull i RAM som jeg har vist til.

6 Gig RAM burde være et hav for programvare å boltre seg på egentlig. Men det finnes tydeligvis grenser for hvor mange Chrome-vinduer man kan ha da.

 

Det snodige hos meg er at det har hakket litt ute i verts-PC som knappt har hatt noe load. Skulle jo ikke tro at det som skjedde i virtuell maskin skulle påvirke grafikk i verts-PC. Og det til helt vanlige kontorting. Men så er det et GTX 1660 som jeg har i midlertidig også da. Samt alle disse issues som folk har i spill, kan jo like godt smitte over i desktopsbruk.

 

En liten info som er vesentlig. Har 64 Gig RAM da å boltre meg på. Så 6 Gig til en VM er ingenting (under 10 %)..

Endret av G
Lenke til kommentar

I disse 2019-tider før 350-kronersgrensa forsvinner. Så er det viktig å følge med på Ebay litt :love:

 

Chrome er muligens ikke riktig nettleser å bruke. Har denne i en 6 Gig RAM virtuell maskin og har greid å åpne nok faner til å få systemet til å knele. Kan gjøre det fordi det er så enkelt å pakke alt sammen vekk midlertidig, men få behold lasten ved å pause og kjøre videre i den virtuelle maskinen.

 

Man bør altså ikke ha masse Chrome-faner og Chrome-vinduer liggende i bakgrunnen når man spiller. Men, regner med at brorparten av folk er så smarte at de forstår slik. Men det er alltid noen som ikke skjønner hvorfor ting blir sirup. Jeg forstår det jo, men tester grensene der.

 

Chrome-memory-usage__08sep2019.JPG

 

Edit:

Når jeg googlet litt på Standby memory så ser det ut til at moderatorer på en del innlegg i MS sine forum ser ut å legge skylden på tredjeparts programvare framfor på seg selv og sitt Windows 10. Er ikke det litt typisk skyldfordeling da?

 

Når det kommer til akkurat Chrome så kan jeg tro at MS-forsvarere kan ha rett. Men at dette skal være det absolutte svaret når det kommer til stykket er jeg ikke så sikker på. Det spørs om ikke Microsoft burde forbedre på minnehåndteringen også litt.

Når det ser ut som på bildet ditt vil spill begynne å hakke. Det er Windows. Jeg har formatert PCen og testet før jeg har installert software flere ganger. Eneste løsningen er å bruke software som tømmer Standby Memory når det er 1024 MB til den er full.

Lenke til kommentar

Når det ser ut som på bildet ditt vil spill begynne å hakke. Det er Windows. Jeg har formatert PCen og testet før jeg har installert software flere ganger. Eneste løsningen er å bruke software som tømmer Standby Memory når det er 1024 MB til den er full.

 

En virtuell maskin er uansett uaktuell å spille på fordi man ikke får tak i skjermkortet på en direkte måte på VMware ihvertfall (UnRAID kan nå ting direkte, men hadde ikke planer om å gå for det nå). Så spilling kommer nok til å skje på verts-PC.

 

Han her foreslår RAM Map fra Microsoft:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-performance/about-the-memory-of-windows-10-pro/ff399700-39f6-4966-8d3e-6814e4c52b54

Lenke til kommentar

Tipper det tar litt lengre tid før "Standby Memory" tar over "Free memory", men det vil skje. BFV er et typisk spill som gir fortgang i dette.

 

Huff høres ut som en dårlig løsning dersom man må ut av spillet og mikke med RAM Map og liknende før man fortsetter å spille  :hm:

 

Forslagsgiver er skikkelig ekkel med brukerne også, for han vil at du skal inn i system monitor først for å sjekke. Altså bruke to programmer  :p

 

 

Download and install, and create a shortcut on your Desktop to RAMMap and / or pin to your Taskbar. When you sense the system is becoming unresponsive use Ctrl+Shift+Esc to access Task Manager. Click the Performance tab and the Resource Monitor button. Click the Memory tab and check whether Free is near to Zero or is Zero. If it is, open RAMMap, click Empty on the Menu bar and Empty Standby list. This action instantly restores Free memory.

Endret av G
Lenke til kommentar

En virtuell maskin er uansett uaktuell å spille på fordi man ikke får tak i skjermkortet på en direkte måte på VMware ihvertfall (UnRAID kan nå ting direkte, men hadde ikke planer om å gå for det nå). Så spilling kommer nok til å skje på verts-PC.

 

Han her foreslår RAM Map fra Microsoft:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-performance/about-the-memory-of-windows-10-pro/ff399700-39f6-4966-8d3e-6814e4c52b54

 

Personlig har jeg hatt de beste resultatene med "Intelligent Standby Cleaner". Det er bare å kjøre programmet, huke av for at programmet skal starte med Windows, og egentlig bare glemme av at problemet eksisterer. Programmet vil automatisk tømme minnet når det er mindre enn 1024 MB "Free memory" ledig. 

Lenke til kommentar

Se mitt forrige innlegg. "Intelligent Standby Cleaner" kjører i bakgrunnen og gjør alt dette for deg. :)

 

Nice. Skal ha det i minnet når jeg begynner å spille. Takk for tips. Men faen heller Mikkesoft. Kan dere ikke lage minnehåndteringen slik da?  :)

Eller bygge om i fra grunnen (blir sikkert umulig slik de har nøstet seg inn)

 

220px-Mickey_Mouse.png

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...