Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

 Selv husker jeg tilbake til tiden man kjøpte PC blader som hadde med disketter der det lå drivere og andre oppdateringer på. Så kom CD'er :p

Jeg husker når han gale i bygda gikk på narvesen for å røkke av amiga500 diskettene fra alle bladene og løpe  :rofl:

 

Ble OT her nå. Beklager

Endret av Kyrre S.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ikke ut til å bli særlig bedre på utvalg, leveringstider og prisingen. Har sjekket Komplett og Proshop for skjermkortene AMD 5700XT og nVidia 2070 Super. Ting forholder seg omtrent likt som for flere dager siden.

 

Jeg begynner faktisk å lure litt på om dette er en grossisttaktikk i håp om at de kan få kvitte seg med ågerpriset gammel GPU-hardware. Det er ihvertfall en dårlig strategi å la dette gå utover skjermkort. En så enkel komponent som man kan leve med en gammel utgave i påvente.

 

Hadde de gjort samme usle grepet på hovedkort og cpu på Zen2-serien så tror jeg de hadde mistet noen kunder til utlandet.

Lenke til kommentar

Men, han hadde et lite poeng denne fyrstikkeske, da han påpeker at hardware kan bli så gammel at det ikke kommer oppdatert driver til det lengre. F.eks. med nevnte nVidia-driver så kan eldre grafikkort bli tatt vekk fra støtten i de nyeste driverpakkene.

Okay, 460 funker fint, lenge siden den ble lansert.

I win får du drivere til det du har, ja snakker om hk fra 2008 med 460 kort(min far)(cpu Q9650)

Lenke til kommentar

Ikkje testa enda, men kan være et tips:

 

 

 

sharpening filter introduced in the latest drivers is super awesome guys, give it a try.

Metro Exodus + RTX + DLSS in 4K with the sharpening filter is incredible.
All the glorious 4K RTX with the performance of DLSS without the blurry of the DLSS thanks to the sharpening.

WOW. Congrats nvidia.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den teknologien burde EA DICE implementere i neste Battlefield om mulig! For det er spessielt i slike spill det kommer best til nytte tror jeg :)

 

Kunne like gjerne hatt noe for seg i GTA 6, Red Dead Redemption 3  :wee:

 

 

Tipp topp tommelopp.
 

Er dette et klipp av en stream? For en forferdelig demo med en horribel pratsom dude oppå det hele! Men åpenbart at dette er dratt ut til å bli en 10m+ video :p
 
Edit: hva er kommandoen for spoiler igjen?
 
spoiler]     tekst, video, bilde, annet innhold [/spoiler Har fjernet hakeparentesene på utsidene av "spoiler-sitat" for syns skyld
Endret av G
Lenke til kommentar

Her er min skjermkorthistorie så langt.

 

Hadde Asus GTX 1060 3Gig levert tilbake på åpent kjøp.

 

Fikk nå et Gigabyte 1660 6Gig. Er positiv til at viftene virket å rotere så smooth, når man dyttet i dem med fingeren.

 

Bakdel, her forventet jeg en aluminiums bakplate, men den er laget i plastikk. Dersom 2070 Super også har plastikkbakplate i fra Gigabyte Gamer-kortet kunne noen være greie å gi meg tilbakemelding?

 

Glemte å avinnstallere driveren. Men ser ut til at det lå en ny driver uansett og når jeg forsøkte å avinnstallere den gamle driveren så ble jeg avbrutt med at noe annet hindret den prosessen, og GeForce programvarene holdt allerede på med automatisk nedlasting av nyeste driver.

 

Man skal vel egentlig helst avinnstallere en gammel driverinnstallasjon, og alle programvare utilities til Nvidia før man oppgraderer til nytt Nvidia-kort?

 

Foreløpige kortet jeg har nå er da:

 

Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G

 

547362-meet-the-nvidia-geforce-gtx-1660.

 

 

Kortet jeg tidligere hadde siktet mot, men som jeg nå ble skuffet over lillebrorens bakplate, er da motstykket 2070 Super:

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5156510

 

5156510.jpg

 

Dessuten, den plastikken som ser så stilig ut i dataanimert utgave, ser faktisk litt billig-aktig ut. Tenker på det mønsteret (rugle-/rutemønsteret) nærmest metallplate for I/O-kontaktene.

 

En bakdel til med mitt eksemplar, var at de tappene som skal ned i kabinettet for å holde I/O-panelet på riktig plass. De var tilfeldigvis bøyd på, tross forseglingen som så helt inntakt ut. Så dette var ikke et Demo-kort. Det synes jeg var veldig dårlig kvalitetskontroll i fra Gigabyte må jeg få sagt.

 

 

Her er 1660-kortet i idle-modus. Viftene står jo stille:

 

post-30484-0-25323900-1567118214_thumb.png

Endret av G
Lenke til kommentar

Man skal vel egentlig helst avinnstallere en gammel driverinnstallasjon, og alle programvare utilities til Nvidia før man oppgraderer til nytt Nvidia-kort?

 

Avinstaller Nvidia driveren på vanlig måte først, så kjører du Display Driver Uninstaller i Safe Mode og fjerner rester. Noen ganger kan det være nødvendig med å plugge ut nettverkskabelen slik at Windows ikke automatisk legger inn driveren for deg ved neste reboot, selv om du har satt DDU til å sperre for nettopp dette. Så installerer du nyeste Nvidia driver.

 

Her er 1660-kortet i idle-modus. Viftene står jo stille:

 

attachicon.gifCPUID_HW-Monitor-Pro__GPU-measurement-IDLE__30aug2019.PNG

 

Ja, de skal også stå stille på mange kort ved idle. Ingenting galt der.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Avinstaller Nvidia driveren på vanlig måte først, så kjører du Display Driver Uninstaller i Safe Mode og fjerner rester. Noen ganger kan det være nødvendig med å plugge ut nettverkskabelen slik at Windows ikke automatisk legger inn driveren for deg ved neste reboot, selv om du har satt DDU til å sperre for nettopp dette. Så installerer du nyeste Nvidia driver.

 

 

Ja, de skal også stå stille på mange kort ved idle. Ingenting galt der.

 

Siden jeg ikke fikk gjort noen av delene. Hvordan vet jeg hvordan det står til med driverne. De ser ok ut i Device Manager. Har ikke testet noe virkelig tungdrevent enda. Men ting ser fint ut i alt som Windows 10 gjør.

 

Skal jeg bare vente til neste grafikkort kommer innom min rigg før jeg roter noe videre med å gjøre det ordentlig? Det gamle skjermkortet er returnert, så jeg fikk aldri avinnstallert mens det stod i. Men, jeg regner med at jeg kan kjøre utility du foreslo likevel for å rydde i gamle drivere. Men, neste gang kanskje når jeg har enda et sprekere grafikkort?

Lenke til kommentar

Huskeliste: *Teste ut*

 

 

As we’ve already reported, Control suffers from some really annoying stuttering issues in DX12. However, it appears that this is mostly due to Windows 10 and not the game itself. PC gamers can use Exploit Protection to eliminate all stuttering issues, and we can confirm that this solution works.

In order to fix the DX12 stutters, you’ll have to open Exploit Protection via your Windows Search bar. Then, click On the Program Settings Tab and click On The “+ Add programs to customise”. Then, click On Choose Exact File Path, find Control_DX12.exe and open it. Afterwards, you’ll have to navigate its Program Settings, scroll down to “Control Flow Guard”, put check mark in “Override System Settings”, turn it Off and Apply.

Ideally, you should also restart your system after applying this fix.

Once you’ve done this, Control should be running smoothly and without any stutters under DX12. Thanks to this fix, the battle encounters, and no matter how many particles or enemies were on screen, were silky smooth. This fix also works with Ray Tracing, meaning that PC gamers can now enjoy these graphical effects without additional slowdowns. This is a must-have tweak and we strongly suggest making these changes in case you’re suffering from stutters under DirectX 12.

It’s also worth noting that this workaround can eliminate the stuttering issues in other DX12 games too. All you have to do is disable “Control Flow Guard” in your other DX12 games and test them yourselves. According to reports, this workaround works for Tom Clancy’s The Division 2.

Have fun everyone!

https://www.dsogaming.com/news/here-is-how-you-can-completely-fix-the-annoying-dx12-stutters-even-with-ray-tracing-in-control/

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...