Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Gjekk for ein LG 55" C8 i staden for. 9742,- med DNB-rabatt.

 

LCD-TV-en eg har no kjøpte eg 10. januar 2009, så det blir moro med noko nytt.

 

Det er ganske lyst i rommet, men eg prøver. Store delar av året er det jo mørkt her i landet.

Det er absolutt ikke noe problem med lyst rom. Bare noen oled-hatere som har fått for seg det. Man trenger ikke 2000 nits.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er like lyst/mørkt i Norge som alle andre steder i verden ;)

 

Gi en rapport når du får TVen? Jeg er interessert i hvordan den fungerer for deg :)

Er du Flat Earther eller? :p

 

Skal rapportere tilbake ja.

 

Det er absolutt ikke noe problem med lyst rom. Bare noen oled-hatere som har fått for seg det. Man trenger ikke 2000 nits.

Har lese så mykje forskjellig at eg måtte prøva sjølv. Agentspoon har blant anna sagt at han ikkje opplev særleg problem med det.

 

No er ikkje TV-bruk midt på dagen det viktigaste heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt Lg 55 C8 i en uke nå og fått testa 4k via youtube.

Ved å streame 4k fant jeg ut det funka dårlig med wifi. Bildet ble hakkete. Målte hastigheten via nettleseren på tv’n til ca 35 mbps.

Fikk kabla forbindelsen, da fløt alt smooth. Målte hastigheten igjen til 95 mbps. Linja inn i huset er på 150 så mulig jeg får et tap pga. langt strekk.

Endret av larsen_1
Lenke til kommentar

«Alle» mener at kablet er best, men hvem som er provider, og hvor du bor har også mye å si. Selv har jeg GET og de bryr seg ikke om hva slags kvalitet du får som mottager. Norges versting i bransjen år etter år. Neste år får jeg fiber fra Viken, og jeg gleder meg som en unge.

Lenke til kommentar

Har hatt Lg 55 C8 i en uke nå og fått testa 4k via youtube.

Ved å streame 4k fant jeg ut det funka dårlig med wifi. Bildet ble hakkete. Målte hastigheten via nettleseren på tv’n til ca 35 mbps.

Fikk kabla forbindelsen, da fløt alt smooth. Målte hastigheten igjen til 95 mbps. Linja inn i huset er på 150 så mulig jeg får et tap pga. langt strekk.

Tvn å appene begrenser 4K hastighet til Max 30 hjelper lite med 150 desverre

Lenke til kommentar

Tvn å appene begrenser 4K hastighet til Max 30 hjelper lite med 150 desverre

Men stabiliteten har noe å si. Dessuten så kan det jo tenkes at tilpasningen mellom apper, hastighet og TV muligheter, standarder koordineres etterhvert, selvom alle aktører kjemper mot hverandre og ikke med hverandre. Vi blir jo lurt hele veien av alle aktører hele tiden.

GET er uansett noe møkk, ihvertfall her hvor jeg bor. Alt annet er å foretrekke

Endret av monitor
Lenke til kommentar

Er du Flat Earther eller? :p

 

Skal rapportere tilbake ja.

 

 

Har lese så mykje forskjellig at eg måtte prøva sjølv. Agentspoon har blant anna sagt at han ikkje opplev særleg problem med det.

 

No er ikkje TV-bruk midt på dagen det viktigaste heller.

Så på TV i går med flombelysning fra solskinnsvær ute med vindu rett ved siden av, og 5 spottlys på i stua. Fint og lyst bilde. Tror ikke en behøver bekymre seg akkurat. :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For egen del er faktisk vinteren den verste perioden for tven. I helgene med vintersport, når solen står lavt og skinner inn hele dagen. Tidligere når jeg hadde plasma så måtte jeg dra for gardinene. Med led så er det ikke noe problem - selv med sollys faktisk lysende direkte på skjermen. 

 

Men jeg tror heller ikke jeg ville hatt problem med nyere oled - som også er mye mer lyssterk enn min gamle plasma - selv om min led har veldig mye høyere tall enn for eksempel LG C8 oled når det gjelder sdr brightness (rtings.com).

Lenke til kommentar

Det finnes et bedre kupp på Power for tiden. Faktisk det beste jeg har sett noensinne, tror jeg. 
 
xgNRpmw.jpg
 
Her ligger min nye Samsung Galaxy S10, som jeg fikk (MasterCard-tilbud medregnet) til den nette sum av 3149 kr. Power har nemlig supertilbud med ICE 6GB, der prisen settes ned fra 9490 kr til 3935 kr.  :ohmy:
 
En kan også få Samsung Galaxy S10+ til rundt 4000 kr. Jeg valgte ikke den da, siden jeg har hatt Samsung Galaxy S8+ fram til nå, og den er i grenseland stor. I hånden var S10+ enda hakket større igjen. Så nå går jeg endelig fra to-hånds mobil til enkelt hånds.  :wee:
 


Greit, dette er ikke en TV-anbefaling, men en kan iallfall si så mye som at det er verdens beste OLED-skjerm jeg har kjøpt.  :tease: 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vart visst ein S10 her og. Skulle helst hatt S10e, men forskjellen var ikkje så dramatisk. Prisen vart for god til å takke nei.

 

Får nok TVen neste veke, men blir dårleg med testing sidan me skal på ferie.

 

Korleis stiller eg inn apparatet best mogleg?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...