Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Spennende - egentlig er jeg glad for å se alle som sikter på litt mer enn lydplanke. Du får fortelle hva det blir til etterhvert - og hva du erfarer ved lyttetester osv.

Lysplanke vil jeg ikke ha. Atmos er jo en ting, men likevel - er med glad i litt mer godlyd som fungerer til alt. Og er ikke fan av å trekke kabler og/eller sett opp høyttalere på veggene/taket. Så stereo syns jeg passer bra nok. Og man får masse filmlyd da også :)

 

Skal si ifra hva som skjer. Feriepenga skal vekk snart :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende - egentlig er jeg glad for å se alle som sikter på litt mer enn lydplanke. Du får fortelle hva det blir til etterhvert - og hva du erfarer ved lyttetester osv.

Ja det har du helt rett i. Lydplanker er oppskrytt og de som er «minst ille» koster alt for mye..Ikke at stereo/ annet er akkurat billig, men du får betydelig mer lyd for penga. Jeg er glad i bruktmarkedet...mange nyere godbiter til overkommelig pris.

Lenke til kommentar

Ja det har du helt rett i. Lydplanker er oppskrytt og de som er «minst ille» koster alt for mye..Ikke at stereo/ annet er akkurat billig, men du får betydelig mer lyd for penga. Jeg er glad i bruktmarkedet...mange nyere godbiter til overkommelig pris.

Samsung N960 til 8999 er absolutt ikke noe dyrt. Veldig fornøyd med lyden. Oppgraderte fra et Yamaha 7.1 anlegg. Atmos fungerer overbevisende bra også. Helt rått i de filmene og seriene som støtter det.

Lenke til kommentar

Hvis det er utstyr å sikle etter - så er ikke de B&Wene verst - låter nok veldig bra.

 

Selv, hvis man for eksempel hadde vunnet i tipping - har listen klar - det blir Yamaha 5000 pakken - de har like godt laget høytalere, forforsterker, effektforsterker og platespiller i high end:

 

https://www.stereopluss.no/yamaha-med-blytung-hi-fi.6148638-357210.html

 

https://www.stereofil.no/hoyttalere/stativhoyttalere/yamaha-ns-5000

Lenke til kommentar

Begynner å bli litt vel mye offtopic nå i denne TV-tråden?

Agenten er jo med på det, så why not? Han har jo inkludert TV-lyd med i førsteposten også. Eventuelt, så går det jo an å starte en hifi-tråd (om det ikke allerede er en)

:)

 

Kikker på brukt-markedet nå. Tenker at det beste måtte være å benytte optisk ut fra TV, til amp. Kom over Hegel brukt til ca 15 tusen. NAD C388 vs Hegel H160 (brukt) til samme pris. Hva tenker folket? Med den fra Hegel så får jeg vel ikke den fjernkontroll-funksjonen kanskje, og må sikkert også slå den av/på manuelt hver gang. Det er jo bare en luksus-ting uansett da

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Agenten er jo med på det, så why not? Han har jo inkludert TV-lyd med i førsteposten også. Eventuelt, så går det jo an å starte en hifi-tråd (om det ikke allerede er en)

:)

 

Kikker på brukt-markedet nå. Tenker at det beste måtte være å benytte optisk ut fra TV, til amp. Kom over Hegel brukt til ca 15 tusen. NAD C388 vs Hegel H160 (brukt) til samme pris. Hva tenker folket?

Litt lydprat går an. Men når det går i flere sider angående design på B&W høyttalere blir det i overkant.

 

Dette er tross alt en kjøpsguide til TV. Ikke en Hifi-tråd.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Agenten er jo med på det, så why not? Han har jo inkludert TV-lyd med i førsteposten også. Eventuelt, så går det jo an å starte en hifi-tråd (om det ikke allerede er en)

:)

 

Kikker på brukt-markedet nå. Tenker at det beste måtte være å benytte optisk ut fra TV, til amp. Kom over Hegel brukt til ca 15 tusen. NAD C388 vs Hegel H160 (brukt) til samme pris. Hva tenker folket? Med den fra Hegel så får jeg vel ikke den fjernkontroll-funksjonen kanskje, og må sikkert også slå den av/på manuelt hver gang. Det er jo bare en luksus-ting uansett da

 

Høres ut som du med disse valgene kommer å ende opp med et veldig godt stereoanlegg.

 

Synd du ikke har mulighet til surround - for med en slik sum å bruke - vil du kunne få til en veldig god filmopplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan jo selvsagt få meg surround. Men det var om jeg ønsker meg høyttalere overalt i stua da :p

 

Jeg har høytalere overalt - 7.1.4 - 12 stykk spredd rundt!!

 

Man kan klare seg med veldig mye mindre enn det.

 

Jeg skjønner at man har forskjellige syn på dette. Men for meg så blir dette det samme som å velge vekk ventilator på kjøkkenet for at man synes det er stygt.

 

Men det handler kanskje mest om hvor interessert man er i en god film/serie opplevelse. Noen påstår at koner/samboere har en del å si? Men det tror jeg ikke noe på  :D

Lenke til kommentar

Hvordan gjør man det penest mulig da? EDIT: tenker da på satellittene

 

EDIT: eventuelt atmos? Men det er vel bare Klipsch som leverer slike høyttalere enda, og jeg syns de ser grelle ut. Det blir vel også 2.0.2, blir det ikke?

 

EDIT 3: jeg har ikke fulgt helt med på Atmos må jeg innrømme ?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hvordan gjør man det penest mulig da? EDIT: tenker da på satellittene

 

EDIT: eventuelt atmos? Men det er vel bare Klipsch som leverer slike høyttalere enda, og jeg syns de ser grelle ut. Det blir vel også 2.0.2, blir det ikke?

 

EDIT 3: jeg har ikke fulgt helt med på Atmos må jeg innrømme

 

Godt spørsmål....  :D  Det kommer nok an på hvordan man innreder stua. 

 

Jeg er ikke noe særlig fan av oppadfyrende atmos, testet det for moro skyld men det ble veldig mye bedre med 4 takmonterte høytalere. Men siden et par bakhøytalere er vanskelig for deg, er det vel uaktuelt.

 

Jeg tror man fra starten må være klar på at man vil ha surroundlyd og ta det derifra. Altså at man innreder stua ut i fra de beste sitteposisjoner og plassering av høytalere og elektronikk - for den beste film- og serieopplevelsen.

Lenke til kommentar

Akkurat nå ser jeg for meg 4stk stativhøyttalere (BW 606 foran og 607 bak) og en senter - hahaha. Har faktisk plass til det og kan trekke kablene slik at det ikke blir stygt, hvisbjeg har stativ med kabelføring. Hmm....

 

Her skal det vingles litt. Sorry folkens, skal ikke spore av helt her nå. TV! TV er fint. Carry on :p

Lenke til kommentar

2019 modellene er relativt ferske fortsatt. Skal ikke se bort i fra at Agenten oppdaterer første post en gang.

Og kanskje med de nye TV-er blir opplevelsen av å se Arsenal finne tilbake til bragder, som i dagene med van Persie, Bergkamp, van Bronckhorst og Overmars...bare for å nevne noen « tilfeldige spillere...synd de ikke fikk tak i van Dijk og de Ligt...Da har jeg vel avslørt min nasjonalitet

Endret av monitor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...