Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

LG C8 55 og 65 tommer, Samsung Q9FN 65 tommer. Du har 9 minutter på deg. :p

 

 

Heftig tilbud det ja! Hadde det vært S10e som var på tilbud skulle jeg slått til. Har en Mate 20 Pro som jeg mener er kanskje beste telefonen der ute for øyeblikket, men den skulle gjerne vært liiitt mindre.

Ikke for å være kjip i ettertid, men S10e tror jeg også var på tilbud. Den endte opp på 2000 kr, mener jeg.  :wee:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG C8 55 og 65 tommer, Samsung Q9FN 65 tommer. Du har 9 minutter på deg. :p

 

Ikke for å være kjip i ettertid, men S10e tror jeg også var på tilbud. Den endte opp på 2000 kr, mener jeg.  :wee:

Stemmer, den er faktisk det. Den mangla grafikken på biletet i nettbutikken, men står i kundeavisa. Tilbodet er der framleis, men sjølvsagt utan DNB-rabatten no.

 

Eg kjem i alle fall ikkje til å kvitte meg med DNB Mastercard med det første. Er ofte betre tilbod der enn på Black Friday.

Lenke til kommentar

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg spør likevel. Agenten, du får være meg unnskyldt om det er OT  :blush:

Må man være kunde i DNB for å få tak på Mastercardet? For i banken min (SB1) så er MC endel av den standardpakka man får når man bytter til de, men tror ikke den søkes på utenom det 

Lenke til kommentar

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg spør likevel. Agenten, du får være meg unnskyldt om det er OT :blush:

Må man være kunde i DNB for å få tak på Mastercardet? For i banken min (SB1) så er MC endel av den standardpakka man får når man bytter til de, men tror ikke den søkes på utenom det

Du må bli kunde. Du får automatisk tilsendt VISA i tillegg. Den må man huske å betale årlig gebyr på ellers får du undertrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føles litt sånn. Kanskje får jeg 8K på LG C8 dersom jeg bruker Apple TV med riktige innstillinger. :p

 

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg spør likevel. Agenten, du får være meg unnskyldt om det er OT :blush:

Må man være kunde i DNB for å få tak på Mastercardet? For i banken min (SB1) så er MC endel av den standardpakka man får når man bytter til de, men tror ikke den søkes på utenom det

Tror ikke du må ha DNB siden andre banktjenester for å få MasterCard ifra dem nei. Teknisk sett nå du bli kunde da. :) Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har satt i gang et lite prosjekt i huset til mine foreldre i Stavanger. Har en større loftstue med en eldre 42" LG. Når jeg nå flytter fra Haugesund til Oslo, er planen å sette igjen LG C8 i Stavanger. Ettersom det er et hus over flere etasjer, har jeg endelig et lite påskudd for å lage liten hjemmekino. Derfor gått til sparsommelig innkjøp av B&W 685 S1 (1500 kr) og B&W 601 S3 (1000 kr, bakhøyttalere), og Sony DN 1080 Dolby Atmos receiver. Disse gamle traverne har jeg veldig god erfaring med. Svært god dynamikk og sprer lyden bredt. Håpet er at jeg kanskje slipper å veggmontere takhøyttalere på langsidene av veggen, og muligens også klarer meg uten sub. Uansett blir surround med Dolby Atmos veldig kult.

 

Regner med at oppsettet er på plass i midten av august. Kommer da selvsagt med bilder ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har satt i gang et lite prosjekt i huset til mine foreldre i Stavanger. Har en større loftstue med en eldre 42" LG. Når jeg nå flytter fra Haugesund til Oslo, er planen å sette igjen LG C8 i Stavanger. Ettersom det er et hus over flere etasjer, har jeg endelig et lite påskudd for å lage liten hjemmekino. Derfor gått til sparsommelig innkjøp av B&W 685 S1 (1500 kr) og B&W 601 S3 (1000 kr, bakhøyttalere), og Sony DN 1080 Dolby Atmos receiver. Disse gamle traverne har jeg veldig god erfaring med. Svært god dynamikk og sprer lyden bredt. Håpet er at jeg kanskje slipper å veggmontere takhøyttalere på langsidene av veggen, og muligens også klarer meg uten sub. Uansett blir surround med Dolby Atmos veldig kult.

Regner med at oppsettet er på plass i midten av august. Kommer da selvsagt med bilder

Loftstue høyt under taket, og evt. skråtak kan gi gode lydforhold, uten større investeringer.

Sverger selv til god stereolyd, fremfor andre oppsett. Mange lar seg imponere av TV / film med « bare» stereolyd, til og med uten støtte av en egen basskasse. Kjellerstua er primært lytterom, men med en storskjerm er bruksområdet utvidet til «kino».

Mangler nå kun store tunge gulvtepper..håper jeg. Noe hark om jeg må ødelegge rommet med lydfeller ol.

Lenke til kommentar

Ja, vært tålelig greit fornøyd med stereo før. Hadde 601 S2 da jeg bodde i studentkollektiv. Bokhøyttalere trenger imidlertid ofte en subwoofer for å få ut hele spekteret. Derfor investerte jeg den gang i XTZ W12.16 i tillegg. Helt rå sub til prisen. Det er litt uvisst om det blir aktuelt nå av støyhensyn. Isåfall må jeg skaffe spikes og decoupling matter, og det blir sjeldent solgt brukt. Gidder ikke bruke like mye på disse tingene, som selve subben. :p

 

Ellers vil jeg ha surround primært for objekt-basert lyd, med Atmos. Vanlig 5.1 surround hadde jeg ikke syntes var så viktig.

Lenke til kommentar

Akustikken er ofte vanskeleg i heimen så lenge ein ikkje har rom dedikert til lyd. Det blir refleksjonar av golv, veggar og tak. Eg prioriterer eit godt stereoanlegg til musikk. Er ikkje så ofte eg ser film uansett, og det blir så mange høgttalarar av surround.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker et anlegg som blir styrt av volumet på TVen. Hvilke receivere gjør dette? Jeg pønsker på et nytt anlegg til TVen om dagen, et lite 2.1-system med BW 606 eller 607 og enten en BW AWS 608 eller 610. Dette er bare eksempel i grunn, kikker på andre høyttalere også - men det *må* være hvitt. Uansett, hva burde dette parres med? Ikke stor fan av digre svarte receivere som jeg ikke finner plass til noen stedet 

Lenke til kommentar

Akustikken er ofte vanskeleg i heimen så lenge ein ikkje har rom dedikert til lyd. Det blir refleksjonar av golv, veggar og tak. Eg prioriterer eit godt stereoanlegg til musikk. Er ikkje så ofte eg ser film uansett, og det blir så mange høgttalarar av surround.

Akustikk er meget vanskelig. I stua i min tidligere bolig var det tømmer vegger, høyt under taket og mye ting og tang i stua, og det låt veldig bra. I mitt dedikerte lytterom er det lavt under taket, og jeg sliter med akustikken. Tunge gardiner og store tepper hjelper i tillegg til alle triks man vet om. Det finnes ikke en spiker i veggen, men allikevel låter det alt for dårlig.

Han som sørget for at Mala fikk et navn og godt rykte ( det er over nå, etter at eieren har presset ham ut) begynte med et lytterom hvor det var skråtak og meget god høyde under taket...Det låt med engang bra når man plasserte høyttalerne riktig.

Jeg dekker over TV en om vi bare skal lytte på lp plater.Mange refleksjoner i en 65 tommer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...