Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Jeg skal ta litt selvkritikk på at f. eks. det ikke er oppdatert til Samsung sin nye budsjettmodell (selv om de er enormt like). Imidlertid er fortsatt Sony XF9005 og LG C8 de anbefalte kjøpene i dag. Ja, LG C9 er bedre, men aldri i verden om den er verdt 25 000 for 55 tommer, utifra hva LG C8 gir til halv pris. Så sånt sett er egentlig tråden ganske oppdatert. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lyst til å mekke en hifi-kafé da? Pretty plz? :D

Om du mener meg så klarer jeg ikke å holde meg unna en slik tråd. Bildet med dårlig lyd gir jo ikke en optimal opplevelse.

Nå er jeg nok primært lydfreak, med lytterom og minimalistisk stueløsning for TV lyd. Jeg tror andre har langt mere peiling / erfaring med flerkanalsløsninger, men mange har skjønt at bedre lyd enn det som kommer fra en TV ( selv Sony AF9 og LG E har bedrøvelig lyd), er nærmest nødvendig. God lyd kan bli ganske så komplisert, især i en stue hvor det er mange utfordringer for mange, så det er nok temaer innenfor en «lydkafé» tråd, man kan diskutere.

I og med at jeg er stereofreak, så ser jeg helst at noen med en mindre spiss innfallsvinkel starter «Den Store Lydkafé Tråden» eller den Store TV- lydkafé Tråden..

Om ingen føler å starte noe slikt, så kan det hende jeg allikevel starter opp tråden selv. Klarer vel å inkludere alle grupper i en innledende tekst.

Endret av monitor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Anbefaler alle ned C8 til W8 å endelig oppdatere tvne deres Lg siste opdatering fixser endelig Black crush og sparklet oubonfra sort har holdt min W8 offline ut i fra eska til fiksen kom...

 

Nydelig Lg for en forbedring av sort detaljer.

 

Ingen B8 opdatering desverre.

Endret av samco
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det hjelper veldig på for at LG C8 ikke føles utdatert. Jeg har bestemt meg for å droppe oppgraderingen til LG C9. 

 

Nå har jeg montert Philips Hue-lights i stua. Gleder meg til LG C8 blir flyttet dit, og jeg kan prøve å synkronisere med litt sånn Ambilight-effekt på PS4 osv. 

 

tsp5HqL.jpg

 

Har også lysstripe jeg skal mekke bakpå panelet, tenkte jeg. Aldri hatt Philips TV før, men alltid vært litt fascinert av teknologien deres.

 

Dm5Bm6t.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, tenker litt det samme. Egentlig føler jeg at LG har kommet ganske langt i å utnytte potensialet til OLED, med C8. At det går over til 8K bryr jeg meg lite om. Oppløsning har veldig lite å si, for min del. Det finnes jo heller ikke særlig materiale, og TV2 og co. drøyer jo inn i evigheten med å tilby Premier League etc. i 4K og HDR. Tipper vi ikke får OL i Tokyo i 4K heller neste år, og det er jo nærmest en skandale. 

 

Edit: Var og så Sony AG9 hos HiFiKlubben i dag. Imponerende prosessering, men feiler ved at lysstyrken er så lav. Uten lysstyrke, vil en aldri få den skikkelige wow-faktoren. Selv LG C8 / C9 mangler en del der, men oppleves gode i forhold til Sony. Det virkelig artige med Sony, er høyttalerne i skjermen som kan fungere som senterkanal. Det er en av grunnene til at jeg tenker at Sony kan bli valget en gang i fremtiden. 

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

AF9 og AG9 senter fuknksjon er en genial løsning 77 AG9 er sikkert hjemme kino drømmen for mange med surround.

Synes det er synd Sony tok vekk Sub utgangen som A1 hadde og det er det flere som savner på engelske AVForum.

Hvorfor har det så mye å si? En kobler senter-kanalen i receiver, samme som subben. Trenger fortsatt resten av høyttalerne for å ha et skikkelig Atmos-anlegg. :)

 

Forresten, sjokkert over at ingen enda har brukt vantablack eller black 3.0 som maling i hjemmekinoer.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JoLEIiza9Bc

 

Det virker jo å være perfekt? Tenk OLED i et rom som reflekterer 0,001% lys. For å forestille seg hvor mørkt det er, så kan en tenke seg at ikke vil se forskjell på spotlys skrudd av eller på, siden alt lyset blir absorbert, og ikke reflektert. Med OLED med uendelig sortnivå, må jo dette være en helt magisk kombinasjon. 

Lenke til kommentar

Jeg skal ta litt selvkritikk på at f. eks. det ikke er oppdatert til Samsung sin nye budsjettmodell (selv om de er enormt like). Imidlertid er fortsatt Sony XF9005 og LG C8 de anbefalte kjøpene i dag. Ja, LG C9 er bedre, men aldri i verden om den er verdt 25 000 for 55 tommer, utifra hva LG C8 gir til halv pris. Så sånt sett er egentlig tråden ganske oppdatert. :)

Hei!

 

Ikkje lenge sidan eg sist besøkte dere her og var ute etter anbefalinger.

Nå er eg her igjen:) 55" vart for lite, og fekk kun måneder før den må ut.

 

Nå er det jo Power kampanje i helga. Lite på lager, men tips?

 

Sony som er nevnt her vs feks qled 7serie(gamle)... Kva er best?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ikkje lenge sidan eg sist besøkte dere her og var ute etter anbefalinger.

Nå er eg her igjen:) 55" vart for lite, og fekk kun måneder før den må ut.

 

Nå er det jo Power kampanje i helga. Lite på lager, men tips?

 

Sony som er nevnt her vs feks qled 7serie(gamle)... Kva er best?

Budsjett: Sony XF9005 (10 800 kr for 65", på nettlager).

Premium for sport: Samsung Q9FN (16 000 kr for 65", på nettlager).

Premium for film og serier: LG C8 (16 000 kr for 65", på lokalt lager).

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...