Gå til innhold

hvilke mat er lov å ta med til hellas?


Anbefalte innlegg

Hei - gjennoppliver denne gamle tråden litt :whistle:

 

Sitter selv med reiseplaner og tenker å ta med noe matvarer (brød, kaffe, majones). Når jeg søker på nett så klarer jeg ikke å finne noen som helst kilder (på engelsk eller norsk) på hva som er lov og ikke lov til å ta med inn i Hellas/Kreta - bortsett fra denne tråden.

 

Har et par medlemmer som skal være med på turen og som har sittet og sett på diverse tv-sendinger av "grensevakten" og som slettes ikke vil ha med noe som helst uten at det står skriftlig noe sted. Problemstillinga ligger i å overbevise disse reisemedlemmene da.

 

Hvor finnes slik informasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være litt forskjell på kva type mat det er snakk om.

Innad i Europa (EU-land pluss ei håndfull land til deriblant Norge) ser det ikkje ut til å være nevneverdige begrensningar.

 

I Norge er det blant anna ikkje lov å ta med seg kjøtt- og meieriprodukt, samt planter som poteter, blomster og liknande.

Dette på grunn av matsmitte.

 

 

Steikt og behandla matvarer slik som f.eks. knekkebrød vil det vanligvis ikkje være begrensningar mot.

Lenke til kommentar

hehe, nei det var kun fordi det ble diskusjon om det at jeg stilte spørsmålet her på forumet.

 

Forresten så har jeg dobbeltsjekka (er jo ikke sånn at alle tar svar på et nettforum for god fisk) med guidene via reisebyråets nettside og de sier altså at dette skal gå helt fint.

 

Case closed :)

 

ps: når det kommer til strandmadrassene så deler vi på lufta inni :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...