Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kan ikke snu 180 grader basert på en kamp. EtH har vist en hel sesong at ting ikke fungerer. Gigantiske rom på midtbanen i kamp etter kamp der motstander har 1/3 av banen for seg selv. 

Vi hadde en glimrende 1 omgang i dag, men City var langt bedre i 2 omgang.

Jeg unner spillerne, EtH og alle supportere seieren i dag, men en kan ikke bli så sentimental at en forkaster fakta over en hel sesong pga en eneste kamp. 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (10 minutter siden):

En kan ikke snu 180 grader basert på en kamp. EtH har vist en hel sesong at ting ikke fungerer. Gigantiske rom på midtbanen i kamp etter kamp der motstander har 1/3 av banen for seg selv. 

Vi hadde en glimrende 1 omgang i dag, men City var langt bedre i 2 omgang.

Jeg unner spillerne, EtH og alle supportere seieren i dag, men en kan ikke bli så sentimental at en forkaster fakta over en hel sesong pga en eneste kamp. 

Jeg er enig i at man ikke skal se seg blind på én kamp.

Men jeg mener at ETH viste i første sesongen - og denne finalen - hva han kan gjøre med en relativt skadefri tropp.

Med tanke på trener-alternativene der ute, hvorfor ikke gi denne mannen ett år til? Spesielt nå som det blir ansatt kompetente folk rundt han? Det er ikke sikkert det blir en suksess, men med tanke på alternativene der ute og det faktum at spillerne virker å like fyren ser jeg ikke helt hva vi har å tape. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi, i mine øyne, så er manglene til EtH for åpenlyse. Det kommer frem i alle taktiske analyser etter hver eneste kamp.

Derfor bør det nå som det blir ansatt kompetente folk også bli ansatt en manager som holder samme standard.

Blir spennende å se neste sesong, uavhengig av om det er med EtH eller noen andre.

I dag skal seieren nytes 🙂

Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 minutt siden):

@ProphetSe7en Det er jeg enig i, men alternativene er ikke bedre enn Ten Hag. Så hvorfor skal vi ha dårlig tid nå?

Jeg mener at når det åpenbart ikke fungerer så må det gjøres endringer. Slik gjør det vel alltid ellers i livet? En tviholder vel ikke på ting som ikke fngerer bare fordi en er usikker på alternativene? Jeg gjør hvertfall ikke det

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (21 minutter siden):

Arteta var nære på å bli sparket flere ganger, men Arsenal gjorde rett i å holde på han.

Så det er ikke gitt at man skal gi opp så fort det går dårlig

Resultatene er en ting. Problemet med EtH er hvordan han tviholder på mannsmarkering, og hvor ekstremt sårbar og åpen det gjør oss på midtbanen. Han hadde ikke denne taktikken i første sesongen, dette er noe han har lagt om til i denne sesongen og er noe som absolutt ikke har funger. Det er direkte grunn til de dårlige resultatene våre og antall sjanser imot i kamp etter kamp.

Begrenset hvor mange kamper jeg har sett av Arsenal de siste 5 årene, så jeg kan ikke uttale meg på hvordan de fremstod under Arteta de første årene utover resultatene 

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, ProphetSe7en said:

Resultatene er en ting. Problemet med EtH er hvordan han tviholder på mannsmarkering, og hvor ekstremt sårbar og åpen det gjør oss på midtbanen. Han hadde ikke denne taktikken i første sesongen, dette er noe han har lagt om til i denne sesongen og er noe som absolutt ikke har funger. Det er direkte grunn til de dårlige resultatene våre og antall sjanser imot i kamp etter kamp.

Begrenset hvor mange kamper jeg har sett av Arsenal de siste 5 årene, så jeg kan ikke uttale meg på hvordan de fremstod under Arteta de første årene utover resultatene 

 

Som kan ha noe med at det har vært latterlig mange skader, samtidig som du har drama med sancho og oppkjøp og alt faen ellers som kommer med å være manager i united. Om Ten hag skal sparkes så burde han fått beskjed om det for lenge siden, jeg er lei av å se hvordan denne klubben sparker trenere på råttent vis. Det er ingen grunn til at de skal måtte holde det skjult for han så lenge hvis de åpenbart vil ha han vekk, det blir bare drama som er festet til denne klubben her. Ten Hag har måttet svare på om han har jobb neste sesong de siste seks månedene, for så å bli lekket ut dagen før at han sannsynligvis ikke har det, det er ræva ledelse på alle plan. 

Jeg ser heller ingen tydelig oppgradering til Ten Hag, ser ikke hva en sparking vil oppnå overhodet. Pep med tre lag og finansiell doping på sidelinjen ryker på nok en finalesmell, snakk heller om det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ProphetSe7en skrev (12 minutter siden):

Resultatene er en ting. Problemet med EtH er hvordan han tviholder på mannsmarkering, og hvor ekstremt sårbar og åpen det gjør oss på midtbanen. Han hadde ikke denne taktikken i første sesongen, dette er noe han har lagt om til i denne sesongen og er noe som absolutt ikke har funger. Det er direkte grunn til de dårlige resultatene våre og antall sjanser imot i kamp etter kamp.

Begrenset hvor mange kamper jeg har sett av Arsenal de siste 5 årene, så jeg kan ikke uttale meg på hvordan de fremstod under Arteta de første årene utover resultatene 

 

For all del, han er en sta jævel taktisk. Men kan ikke en talentfull manager få  lære på jobben? 

Hadde det vært en åpenbar kandidat klar, eller hvis spillerne hadde gitt han opp, ville det stilt seg annerledes, men akkurat nå føles det tungt å trykke på restart. To trofeer på to sesonger er bra.

Uansett, dette er opp til Ineos og de har vel en plan. I dag får vi kose oss med trofeet!

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke verdens undergang for meg om EtH får fortsette. Jeg nyter seieren i kveld, og jeg gleder meg til neste sesong.

Uansett hva som skulle skje med EtH så fortjener han respekt for 3 finaler og 2 seire på 2 sesonger. Bedre enn de fleste andre de to siste årene 

Lenke til kommentar
banansplitt™ skrev (4 minutter siden):

Det som bekymrer meg litt er egentlig hvordan han flere ganger gjennom intervjuer og pressekonferanse i går kun peker på skader. Han har ikke gjort noe feil, det er kun skadene som er grunnen til at vi har levert tidenes dårligste PL-sesong.

Det er sant. Men vi må ha en langt perspektiv på denne klubben, vi kan ikke drive å bytte managere i hytt og pine. Vi mangler bredde i stallen, la oss se om vi kan få det på plass? Da ser jo det bedre ut med en gang? :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...