Gå til innhold

Kjøp dagligvarer i bulk - privatperson


Gjest Slettet-JWlLR8

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-JWlLR8

Jeg lurer på om noen kan anbefale meg en nettside som selger store mengder av spesifikke varer for mindre enn vanlig.

 

Et eksempel er om du handler brus. En liten flaske Cola er ikke spesielt mye brus for pengene, men vis du kjøper et 12 pakning av store flasker får du mer brus per krone enn du gjør ved kjøpe av en enkelt mindre flaske (og diabetes!).

 

Det er det samme for mange andre type varer, toalettpapir, såpe og de fleste andre matvarer som kommer i størrelser. Du får som regel mer for pengene om du kjøper en litt større mengde.

 

Jeg lurer på om det kanskje finnes et sted en kan gjøre dette på en effektiv måte?

 

Eksisterer det kanskje et nettsted som selger en 10 liter tannkrem tube der du får meg for pengene dine enn du hadde gjort hadde du kjøpt en liten tannkrem tube? Eller kanskje de selger 100 tannkrem tuber, men du kjøper så mange at du får en god pris?

 

Jeg bør nevne at jeg er en privatperson, og jeg har ikke tilgang til bedrifts-leverandører eller andre typer innkjøps steder reservert for butikksalg.

 

Noen forslag?

Endret av Slettet-JWlLR8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Europris er kanskje det nærmeste du kommer til noe slikt i Norge(?), men de opererer ikke på nett.

Som du er inne på så er det kanskje litt å tjene på å kjøpe mye på en gang, men å gjøre det på nett er ikke så hensiktsmessig når du ender opp med å betale mye mer grunnet frakt.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Desverre så er sånt stort sett for firmaer, som jeg ikke skjønner helt, for firmaer kan kjøpe masse, for så å slå seg konkurs, noe som er mye vanskeligere for private, så det er en høyere risiko å selge til firmaer

Tipper det har noe med at private har alt for mange rettigheter

Vet om flere sider som krever at du kjøper for en minstesum (firma), og mulig det ikke er lov for private

Lenke til kommentar

Handler litt gjennom enkeltpersonforetak, og erfaringen min er at utsalg ikke akkurat gjør det vanskelig for en. Jeg oppgir bare kantine selv om det strengt talt er noe begrenset :) Ikke noe problem å la venner og bekjente handle på mitt kort heller. De betaler der og da.

 

Har du noe verv i organisasjoner, lag, foreninger e.l så godtas dette også. Kanskje sitter du i FAU eller 17. mai komiteen for barnehagen? Bare å være kreativ og ha et org.nummer å vise til. Kun ved type alkohol og tobakk de er strenge.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...