Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Fly delen i betaen er vel noe av det som har fått mest flak har jeg inntrykk av (pun intended), opplevde aldri fly som noen trussel der jeg sprang på bakken heller. Fyrte opp igjen BF1 i kveld...og joda. Her ble vi jo regelrett rumpekjørt fra oven ganske fort og ofte :p Virker jo som helt forskjellige spill når det kommer til luft vs bakke balanse altså, men regner med DICE tar den kraftige kritikken til brystet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fortsatt stor tro på dette spillet, selv om enkelte ting i betaen skuffet meg eller var mindre ferdig enn jeg trodde de skulle være. Jeg er en av de som digger BF1, og mener mange ting er et steg ned.

 

Bra:

- Rotterdam-mapet. Veldig bra balansert, masse hus å gå inn i, masse muligheter for flanking

- Våpenfølelsen. Riflene føles som rifler, LMG gjør faktisk skade igjen

- Granatfesten er over, mindre spamming av eksplosiver

- Tides of War-greia. Spawne ut fra fly, det var fett

- Fortifications, når folk faktisk bruker det er det både nyttig og gir en ekstra dimensjon

 

Ikke så bra:

- Tempoet til soldatene. Det går for fort, alle er jo hver sin utgave av Usain Bolt. Folk løper ikke sånn, i hvert fall ikke på 40-tallet. Animasjonene er helt merkelige. Ser ut som basketspillere eller amerikanske fotballspillere med litt for mye swag.

 

- Utseendet på karakterene. Regner jo med at DICE ikke er ferdige, for karaktermodellene og animasjonene ser veldig last gen ut. Her synes jeg de traff utrolig godt i BF1, spesielt med at man ganske enkelt kunne skille de ulike klassene fra hverandre. Uten spotting er det nå også mye vanskeligere å skille venn fra fiende. Det bare føles ikke som andre verdenskrig i det hele tatt, virker som de har motion captura moderne soldater og latt det bli med det.

 

- Grafikken. Ja, den er selvfølgelig utrolig bra. Men, jeg klarer ikke helt å like stilen på den likevel. Det føles litt for grøtete, ikke den "klarheten" som i BF1. Jeg blir forvirret, og litt sliten. Kontrasten er litt for voldsom, de lyse områdene brenner altfor mye ut. Jeg synes også det er litt vel saturert i fargene.

 

- UI-et. Dette er noe av det verste, og et solid steg ned fra BF1. Hvorfor får vi dette glass-aktige UI-et med skarpe farger og moderne fonter? Det føles ut som det er så mye på skjermen til enhver tid, og oppleves rotete. Health bar i midten irriterer meg også. Synes de hadde funnet tilnærmet perfeksjon i forrige spill, så dette er veldig skuffende. End of round-skjermen ser også helt balle ut, best of-greiene i BF1 var mye bedre og mer oversiktlig. Og hodeskallen? Æsj.

 

- Respawning. Når jeg dør, hvorfor i helvete MÅ jeg vente DRITLENGE før jeg kan gå tilbake til map-oversikten? Det bleed out-greiene er grusomt, hvorfor kan jeg ikke bare skippe det? Og ikke nok med det, jeg må se en stygg tredjepersonsview over hva squadmates holder på med. Det har sin praktiske funksjon, men jeg ønsker å ha muligheten til å gå rett til kartet som før og derfra eventuelt få denne viewen om jeg vil. Nå plukker jeg opp mobilen hvis jeg dør, god tid til å sjekke mailen og scrolle gjennom grammen.

 

Har en del mer, men rekker ikke skrive mer nå :(

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Flere ting jeg ikke liker:

 

- Flyene føles "seige" å fly, og er litt for dårlige mot infanteri. Det er også ekstremt vanskelig å se bakkemål, det kunne vært en idé å la piloter kunne spotte fiender. Jeg synes flyene var ganske perfeksjonert i BF1, selv om bombeflyene ble litt overpowered på enkelte maps.

 

- Lyden. Dette gjelder ikke alle, men ut fra hva jeg har lest rundt om kring er det veldig mange som har store problemer med lyden. Jeg hører ikke skudd fra fiender, bare kulene som kommer mot meg eller treffer i nærheten. En fiende kan stå fem meter unna og skyte uten at jeg hører det. Dette regner jeg med at DICE ordner opp i før release. Det samme gjelder fotskritt. Dette er nok det største problemet jeg hadde med betaen, som gjorde at det hele føltes veldig rart/følte meg ikke helt til stede i spillet. Jeg hører ikke heller noe særlig action rundt omkring på mapet, som gjør at det virker veldig livløst.

 

- Stemmene. Er det en ting jeg hater, så er det tyskere som snakker engelsk med tysk aksent over radio. Det er så teit! I BF1 snakket karakterene språket sitt enten det var tysk, engelsk, fransk, italiensk, russisk eller tyrkisk, og det føltes både autentisk og kult. 

 

- Våpen-oppgradering og customizing-menyene. Veldig lite intuitivt og klundrete, hangarbakgrunnen er også litt vel mørk, flary og kontrastfylt. Oppgraderingstreet til våpen er jeg heller ikke så fan av. Det er bare pros, ingen cons ved å oppgradere - man mister ingenting av en ny opplåsing. 

 

- Den intense musikken mot slutten av rundene kommer altfor tidlig (når det er rundt 150 tickets igjen eller noe). Nok en gang mener jeg dette ble gjort perfekt i BF1. Savner også musikk over spawnkartet, som skapte en kul stemning.

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...