Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japanske offiserer måtte bære ett "Gunto" sverd ja. Veldig bra DICE har fått som ørene flagrer når det gjelder det kosmetiske søppelet de presset inn i den første traileren (verste BF avduking noen sinne?) Riktignok hadde man jo "Mad Jack", en britisk offiser under WW2 som gikk i strid med pil og bue...or sverd :p Fin type.

 

Hver gang dette bildet her dukke opp i en og annen sak om BF V får jeg lyst til å stikke ut øynene mine med nærmeste skarpe gjenstand.

original.1912x1075.jpg

 

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del handler det ikke om historisk nøyaktighet, men om estetikk og at spilles rammes inn i en viss grad av troverdighet. Når spillet først er satt til andre verdenskrig synes jeg det er langt kulere om det ikke dras for langt.

 

Og ja, noen få brukte faktisk blå ansiktsmaling under invasjonen av Normandie og operasjon Overlord. Noen få hadde også hanekam (amerikanske "filthy thirteen", 1st demolition section). Og slike proteser var tilgjengelige på den tiden. Men om alle skal løpe rundt og se ut som cybergoths og kratoser blir det i overkant for meg. Derfor er det en god nyhet at de tenker på å tone det litt ned. At man kan customize soldaten er en kul greie, bare ikke la det bli helt karneval.

 

 

9PGiUJM.png

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunne ikke brydd meg mindre om slike ting, det betyr 100% mer hvor spillbart spillet er enn om hva enn historienerdene sitter og hyler etter.

 

Får meg til og tenke på bedre dager; https://www.youtube.com/watch?v=FbCTCVwh6i0

Helt klart på topp 5 listen min over de beste spillene jeg har spilt. Det er 8 år gammelt, men ser og føles fortsatt fresht ut.

 

BC2 står omtrent midt imellom 1942 og BFV, se hvor mye som skjedde fra 1942 til BC2 og hvor utrolig lite som har skjedd de siste 8 årene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

syntes det er litt sprøtt nå. For jeg digga bc2, men jeg var en av få den gang. Husker "alle" bf2 folka spesielt klaga no verre på spillet.

Ikkje jeg :D

 

Digger 1942, bf2,bc2,bf3,bf4,bf1. Synes faktisk hardline har vært gøy til avveksling :)

 

I timer så er bf2 spillt desidert mest, bc2 nr2, bf1 nr 3, bf3 nr4, bf4 nr5 og minst hardline.

 

Er på grensa til BF fanboy, sammen med Quake 1 (world) og 3 (cpma) :p

Lenke til kommentar

Kunne ikke brydd meg mindre om slike ting, det betyr 100% mer hvor spillbart spillet er enn om hva enn historienerdene sitter og hyler etter. 

 

 

En ting er historisk nøyaktighet, det har aldri BF gått all-in på heller. Så det forventer man jo ikke, det skal jo tross alt være morro å spillet. BF1 er jo ett godt eksempel på det..med sin "noe alternative WW1 setting"  Men en annen ting er å svelge alt DICE serverer rått, heldigvis ser det ikke ut til at majoriteten av fans gjør det. Og det har jo kommet frem fra dag én av når BF V ble vist frem at her var det mye rart og fjollete som var planlagt å følge med inn i spillet :p Bra DICE endrer litt på kursen i hvert fall :)

 

Bad Company 2 er helt fantastisk, enig! Helt fantastisk bra spill.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

litt gæli å finne nyheter hos konkurrenten men :p

 

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/13384/dice-sier-de-har-roet-ned-tilpassingen-av-spillfigurer-i-battlefield-v-nsker-vre-mer-autentiske

 

 

edit: hadde ikke "mange" av japanerne sverd?

 

Bra at de droppet "dere er 'uneducated'" og "liker dere det ikke så ikke kjøp spillet", til fordel for å faktisk innse at en del setter pris på en viss grad av autentisitet. Bare synd de måtte tråkke så voldsomt i salaten først. Håper de klarer å hente seg inn og at spillet blir så bra som et Battlefield som "går tilbake til røttene" bør bli. 

Lenke til kommentar

HVORFOR skjønner de ikke at et meny-alternativ som gjør at du kan velge mellom full customization (med katanas og braveheart-maling) eller kun standard autentisk look så hadde de løst alt? 

Tror de har malt seg litt inn i et hjørne her. Noe av foretningsmodellen etter tilbakemeldingene fra Battlefront osv. har vell vært å tjene penger på å selge skins og fri til de som ønsker en mer alternativ/fjollete tilnærming. De som er mest gira på artige kostymer osv. har kanskje også et ønske om å bli sett, og mye av morroa for dem forsvinner da om ingen andre gidder å se på kostymene deres. 

 

Når en har gått så høyt ut med "mangfold" spørs det også om de tør å gå tilbake til kjønnsmessig og etnisk autentiske sammensetninger, gitt at de risikerer høylytte reaksjoner fra de som mener mye om mangfold i spill uten å spille særlig mye selv. 

Lenke til kommentar

blææ, this again. bytter emne! 

 

Hvorfor klarer ikke Dice å lage enkle menyer? hele soldier custom greia og valg av våpen og skins blir verre og verre for hvert spill :p Sykt rotete og mange klikk. Hvorfor ikke lage et typ rollespill bilde hvor du har personen i midten og forskjellige slots for våpen og klær, med evt under menyer for å velge modifikasjoner. alt på en skjerm. Hvor mange spill er det nå 8? og de klarer ikke noe så enkelt. 

 

Det går ikke bytte assignments ingame. Så etterhvert som du fullfører må du spille ut runda før du får satt på noe nytt.

Squads menyen er klønete.

I beta kom ikke nye våpen opp når du ble høy nok level før du var ute i menyen en tur og du kunne ikke låse opp upgrade/talents til våpen ut å gå ut i hoved menyen.  

 

rant rant rant! 

Lenke til kommentar

Menyene var helt grusomme ja. Jeg orket rett og slett ikke kikke rundt i dem, det hele var så amatørmessig og lite intuitivt at det virket frastøtende. Tenkte ikke så mye over det først iom. at det var "Beta" men når de ikke har laget skikkelige menyer til betaen så er det vel tvilsomt at de gjør det til final release :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...