Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er din "fornuftige" drømmebil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fornuftig og drømmebil er ikke kompatibelt i min verden. Det er ikke umulig, men jeg klarer ikke å tenke meg frem til hvordan jeg skal balansere ut kompromissene nok til at valget blir fornuftig.

 

Om fornuftig betyr praktisk så hadde jeg nok valgt en Volvo V90 med litt gamp, men fornuftig for meg betyr økonomisk, og da er utelukket med store og dyre biler med massivt verditap og dyre utgifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tolket det som at ts utelukket biler som Audi R8 og Koenigsegg

 

Da ville jeg byttet ut ordet fornuftig med realitisk. Noe vi faktisk har en tråd om allerede.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225458

 

Om jeg stikker å kjøper mine drømmebiler i dag så ville det vært komisk å kalle de fornuftige, selv om nesten alle mine favoritter koster under 500k i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tolket det som at ts utelukket biler som Audi R8 og Koenigsegg

 

Da ville jeg byttet ut ordet fornuftig med realitisk. Noe vi faktisk har en tråd om allerede.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225458

 

Om jeg stikker å kjøper mine drømmebiler i dag så ville det vært komisk å kalle de fornuftige, selv om nesten alle mine favoritter koster under 500k i dag.

 

 

Ja, jeg opererer med to typer drømmebiler:

- Drømmebiler

- Realistiske drømmebiler

 

I den første gruppen har vi biler som 

- Mercedes-AMG E63T S 4Matic+

Porsche Panamera Sport Turismo Turbo S E- Hybrid etc

I den andre gruppen har vi noen av de samme bilene men da med en motor man har råd til, samt i en litt eldre årgang:

- Mercedes E200T 4Matic

- Mercedes ML/GLE250

 

(Edit: Og som man kan se av utvalget, er det snakk om "fornuftige" drømmebiler, dvs. biler som også kan brukes som familiebil. Skulle man tenkt HELT drømmebil, snakker vi Bugatti Veyron, McLaren 720S, Audi R8 V10 plus etc...)

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...