Gå til innhold

Giskes omgang med 19 år gammel politiker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde merkelig nok en diskusjon med min far for en måned eller to tilbake, på hvordan dette / #MeToo kan påvirke svært store ting. At det kan få verdenskjente skuespillere til å miste jobben/sine oppdrag, eller "brukes" til å vippe noen av tronen innenfor politikk eller andre høystående stillinger. Og det fikk vi jo virkelig nå..

Jeg sier ikke at anklagene er falske, men dette viser jo at anklagelser med inget annet bevis en "he said/she said", faktisk kan vippe en høystående politiker av tronen, og ødelegge både hans karriere, og kanskje hans familie. Jeg er veldig sikker på at Giske må gå av nå etter nyttår, da noe annet bare vil skade AP enda mer.

Endret av Vertical^
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Tro nå endelig ikke at dette er et resultat av et møte mellom Giske og Støre. Her har hele ledelsen, sentralkomiteen og resten av kostebinderiet vært inne, for ikke å snakke om et kobbel av advokater og medierådgivere. Tipper regningen fra de siste nærmer seg millionen.

 

Må du sove pa sofaen i natt, Trond?

...sammen med Kvikk :p

 

They like 'em young : Elvis , Hackman , Giske

 

They like 'em too young : Michael Jackson , Freeman , Thomas Hellberg

 

(Gary Goddard inviterte MJ til Masters-settet , Goddard er og beskyldt for pedofili , hmm....)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

Forresten: har de som har varslet om Giske, vært økonomisk avhengige av han (som en slags leder i et arbeidsforhold) ?

 

I fall ikke, så er det vel ikke noe "maktforhold" i relasjonene?  F.eks. mitt forhold til han er som et hvilket som helst annet menneske. Slettes ikke "ovenfor" meg :-)  Og har han vært med i mitt fotballag - så har han sannsynligvis vært "nedenfor" meg :-)

 

 

 

Det er et hierarki, og Giske sto over denne jenta.

 

 

Hvilket hierarki? Noen formell kommandoline ut over frivillig deltagelse i politisk arbeid? Dersom du og jeg er med i en dugnad og du har en koordinerende oppgave i denne dugnaden - så ville jeg aldri se på deg som "over" meg? Var jeg økonomisk avhengig av deg og du kunne ødelegge min karriere - og jeg ikke hadde samme mulighet til å ødelegge for deg - så ville saken blitt anerledes.

 

For meg virker det mye "uland" at folk som har "ledende oppgaver" er "over" andre. Slik bør det ikke være. Slikt bør i seg selv sees på som overgrep selv om det ikke har noe med sex å gjøre :-)

 

Jeg er dog usikker på om hvordan en skal vurdere at noen  rocke-stjerner utnytter at enkelte jenter/damer henger etter dem. Vanskelig å se at det juridisk skal være  straffbart å være seksuelt attraktiv og aktiv :-)

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde merkelig nok en diskusjon med min far for en måned eller to tilbake, på hvordan dette / #MeToo kan påvirke svært store ting. At det kan få verdenskjente skuespillere til å miste jobben/sine oppdrag, eller "brukes" til å vippe noen av tronen innenfor politikk eller andre høystående stillinger. Og det fikk vi jo virkelig nå..

Jeg sier ikke at anklagene er falske, men dette viser jo at anklagelser med inget annet bevis en "he said/she said", faktisk kan vippe en høystående politiker av tronen, og ødelegge både hans karriere, og kanskje hans familie. Jeg er veldig sikker på at Giske må gå av nå etter nyttår, da noe annet bare vil skade AP enda mer.

 

Vedder i mot :-)

 

https://www.nrk.no/hordaland/leif-sande-spar-oppror-om-giske-ma-ut-av-ap-leiinga-1.13844468

Lenke til kommentar

 

 

Forresten: har de som har varslet om Giske, vært økonomisk avhengige av han (som en slags leder i et arbeidsforhold) ?

 

I fall ikke, så er det vel ikke noe "maktforhold" i relasjonene?  F.eks. mitt forhold til han er som et hvilket som helst annet menneske. Slettes ikke "ovenfor" meg :-)  Og har han vært med i mitt fotballag - så har han sannsynligvis vært "nedenfor" meg :-)

 

 

 

Det er et hierarki, og Giske sto over denne jenta.

 

 

Hvilket hierarki? Noen formell kommandoline ut over frivillig deltagelse i politisk arbeid? Dersom du og jeg er med i en dugnad og du har en koordinerende oppgave i denne dugnaden - så ville jeg aldri se på deg som "over" meg? Var jeg økonomisk avhengig av deg og du kunne ødelegge min karriere - og jeg ikke hadde samme mulighet til å ødelegge for deg - så ville saken blitt anerledes.

 

For meg virker det mye "uland" at folk som har "ledende oppgaver" er "over" andre. Slik bør det ikke være. Slikt bør i seg selv sees på som overgrep selv om det ikke har noe med sex å gjøre :-)

 

Jeg er dog usikker på om hvordan en skal vurdere at noen  rocke-stjerner utnytter at enkelte jenter/damer henger etter dem. Vanskelig å se at det juridisk skal være  straffbart å være seksuelt attraktiv og aktiv :-)

 

Men om jenta ønsker og bli en figur politisk er det ikke en fordel og ha Giskes støtte kontra hans motarbeid?

 "With Great power, comes great responsibility"  :p

 

Om Giske går eller ikke, er nok dette en stor skrape i lakken for AP til nesten valg.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Om Giske går eller ikke, er nok dette en stor skrape i lakken for AP til nesten valg.

 

Ehh.. nei.. i dagens samfunn så husker folk knapt forrige fredag.. ^^ Om 4 år så er dette old news.. dessverre..  

Lenke til kommentar

 

 

Forresten: har de som har varslet om Giske, vært økonomisk avhengige av han (som en slags leder i et arbeidsforhold) ?

 

I fall ikke, så er det vel ikke noe "maktforhold" i relasjonene?  F.eks. mitt forhold til han er som et hvilket som helst annet menneske. Slettes ikke "ovenfor" meg :-)  Og har han vært med i mitt fotballag - så har han sannsynligvis vært "nedenfor" meg :-)

 

 

 

Det er et hierarki, og Giske sto over denne jenta.

 

 

Hvilket hierarki? Noen formell kommandoline ut over frivillig deltagelse i politisk arbeid? Dersom du og jeg er med i en dugnad og du har en koordinerende oppgave i denne dugnaden - så ville jeg aldri se på deg som "over" meg? Var jeg økonomisk avhengig av deg og du kunne ødelegge min karriere - og jeg ikke hadde samme mulighet til å ødelegge for deg - så ville saken blitt anerledes.

 

 

 

 

Politikk er ikke dugnad, politikk er ikke det vanlige arbeidsliv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tro nå endelig ikke at dette er et resultat av et møte mellom Giske og Støre. Her har hele ledelsen, sentralkomiteen og resten av kostebinderiet vært inne, for ikke å snakke om et kobbel av advokater og medierådgivere. Tipper regningen fra de siste nærmer seg millionen.

 

Må du sove pa sofaen i natt, Trond?

...sammen med Kvikk :p

 

They like 'em young : Elvis , Hackman , Giske

 

They like 'em too young : Michael Jackson , Freeman , Thomas Hellberg

 

(Gary Goddard inviterte MJ til Masters-settet , Goddard er og beskyldt for pedofili , hmm....)

 

mj har da aldri hatt noe med pedo greier å gjøre

 

 

 

forøvrig er det ikke noe i veien å like unge jenter, så lenge de er over 16 år. det er jo gjerne rent biologisk å gå for yngre jenter konta gamle

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

 

 

 

Forresten: har de som har varslet om Giske, vært økonomisk avhengige av han (som en slags leder i et arbeidsforhold) ?

 

I fall ikke, så er det vel ikke noe "maktforhold" i relasjonene?  F.eks. mitt forhold til han er som et hvilket som helst annet menneske. Slettes ikke "ovenfor" meg :-)  Og har han vært med i mitt fotballag - så har han sannsynligvis vært "nedenfor" meg :-)

 

 

 

Det er et hierarki, og Giske sto over denne jenta.

 

 

Hvilket hierarki? Noen formell kommandoline ut over frivillig deltagelse i politisk arbeid? Dersom du og jeg er med i en dugnad og du har en koordinerende oppgave i denne dugnaden - så ville jeg aldri se på deg som "over" meg? Var jeg økonomisk avhengig av deg og du kunne ødelegge min karriere - og jeg ikke hadde samme mulighet til å ødelegge for deg - så ville saken blitt anerledes.

 

For meg virker det mye "uland" at folk som har "ledende oppgaver" er "over" andre. Slik bør det ikke være. Slikt bør i seg selv sees på som overgrep selv om det ikke har noe med sex å gjøre :-)

 

Jeg er dog usikker på om hvordan en skal vurdere at noen  rocke-stjerner utnytter at enkelte jenter/damer henger etter dem. Vanskelig å se at det juridisk skal være  straffbart å være seksuelt attraktiv og aktiv :-)

 

Men om jenta ønsker og bli en figur politisk er det ikke en fordel og ha Giskes støtte kontra hans motarbeid?

 "With Great power, comes great responsibility"  :p

 

Om Giske går eller ikke, er nok dette en stor skrape i lakken for AP til nesten valg.

 

 

 

Det er sikkert en fordel i enkelte konkurranser å kunne sjarmere seg frem. Men hvor er de formelle ulovlighetene i dette? Problemet er vel det politiske systemet og mulige (illegitime) makforhold - ikke spesielt denne jenta eller denne gutten/mannen - men vi som godtar slike systemer? Jeg like ikke politiske partier der en kan komme seg opp i "posisjon" ved å sjarmere eller ligge seg oppover. 

 

Og det er vel forøvrig ikke alle som synes Giske har en skrape i lakken? 

 

I dag har man systemer der "ledere" kan ødelegge livet til andre. Dette er noe som har økt de siste årene - delvis pga flere tullejobber og mer klasse-forskjeller. Sex er bare en marginal bit av dette - kanskje mindre viktig. Jeg håper at mange nok ledere missbruker sin posisjon ved å tafse på de "nedafor". Dette kan bidra til å få slutt på slik "ledelse" generelt.

 

I enkelte andre samfunn - der klasseforskjellene er/var større - er/var det selvsagt at sjefen i huset kunne ta seg til rette seksiuelt på tjenestefolka :-) Kanskje er vi på vei dit?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Har hørt at Freeman misbrukte et av sine barnebarn eller noe i den duren......vi kjenner jo ikke disse folka på privaten.

Også har du Sylvester Stallone som misbrukte stesøstra si, de ingikk en deal tilbake i 1986 der han betaler hu penger årlig.

Samt endel andre beskyldninger som blant annet at han og livvakten skal ha voldtatt et fan.

 

Man skal vist være ganske så nådeløs/manipulerende/sjarmerende for og bli vellykket i verden i dag, så er kanskje greit og ha et ekstra øye på de.

Statistikker viser jo til at psykopater er overrepresentert er i høyere stillinger/makt posisjoner mot sin 1/200 mennesker som de er i gjennomsnitt av befolkningen.

 

Ikke at Giske er noen psykopat, det har ikke jeg nok peiling til og si :p

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket hierarki? Noen formell kommandoline ut over frivillig deltagelse i politisk arbeid? Dersom du og jeg er med i en dugnad og du har en koordinerende oppgave i denne dugnaden - så ville jeg aldri se på deg som "over" meg? Var jeg økonomisk avhengig av deg og du kunne ødelegge min karriere - og jeg ikke hadde samme mulighet til å ødelegge for deg - så ville saken blitt anerledes.

 

 

Men herregud da mann. Hvor trangsynt går det an å bli egentlig?

 

Ta en sammenlikning med dette fra f.eks. en kristen menighet. Du har dyp respekt for presten som kristen, ikke sant? På liknende måte så har et medlem i et parti kanskje en like dyp respekt for ledere som de i starten lærer seg å like, men som senere viste seg å ikke være like hyggelige å ha med å gjøre i festsammenheng (som med Giske)...

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Har hørt at Freeman misbrukte et av sine barnebarn eller noe i den duren......vi kjenner jo ikke disse folka på privaten.

Også har du Sylvester Stallone som misbrukte stesøstra si, de ingikk en deal tilbake i 1986 der han betaler hu penger årlig.

Samt endel andre beskyldninger som blant annet at han og livvakten skal ha voldtatt et fan.

 

Man skal vist være ganske så nådeløs/manipulerende/sjarmerende for og bli vellykket i verden i dag, så er kanskje greit og ha et ekstra øye på de.

Statistikker viser jo til at psykopater er overrepresentert er i høyere stillinger/makt posisjoner mot sin 1/200 mennesker som de er i gjennomsnitt av befolkningen.

 

Ikke at Giske er noen psykopat, det har ikke jeg nok peiling til og si :p

 

Har hørt om Las Vegas-episoden (under filminga av Over the Top) men ikke det om stesøstra......

 

Var jo angivelig et tilfelle hvor Arnold var litt klåfingra under T2 mens han skrøt av det til crewet som var der :/

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...