Gå til innhold

EAs Star Wars Battlefront II-innlegg er tidenes mest mislikte Reddit-kommentar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

There is a grand total of 324 cards. Upgrading these will require a total of 155,520 crafting parts. This requires opening a grand total of 3,111 loot crates which will require 4,528 hours of gameplay.

The 600 credits received from a hero crate is worth 27% the cost of a hero crate. This is equivalent to 30 crystals. To account for this, I reduced the cost of a hero crate from 110 crystals to 80 crystals. 12,000 crystals can be bought for $100.

Opening the required 3,111 loot crates requires 248,880 crystals. If you only purchase $100 crystal packs, this will cost $2,100.

 

 

Jammen, det var jo så mange her som sa at det gikk så raskt å unlocke alt. 

Lenke til kommentar

There is a grand total of 324 cards. Upgrading these will require a total of 155,520 crafting parts. This requires opening a grand total of 3,111 loot crates which will require 4,528 hours of gameplay.

 

The 600 credits received from a hero crate is worth 27% the cost of a hero crate. This is equivalent to 30 crystals. To account for this, I reduced the cost of a hero crate from 110 crystals to 80 crystals. 12,000 crystals can be bought for $100.

 

Opening the required 3,111 loot crates requires 248,880 crystals. If you only purchase $100 crystal packs, this will cost $2,100.

 

 

Jammen, det var jo så mange her som sa at det gikk så raskt å unlocke alt. 

 

Kilde?

Lenke til kommentar

Leste en artikkel igår om at 2018 kommer til å bli året der full-release spill inneholder masse elementer fra "gratis" mobilspill fordi profitt for utvikler blir hovedfokusområde, og at dette er forholdvis enkelt å lage businesscase på da mange gamere har elendig impulskontroll på småkjøp i spill for å skaffe seg en "edge" i spillet (enten reell/eller innbilt/eller kosmetisk). Summa summarum blir dette enorme summer for en utvikler og penger det er vanskelig å si nei til. Bare se på suksessen Rockstar har med GTA Online, og Take Two med sine NBA-spill. Ikke minst EA selv med sin FUT-greie på Fifa, et fotballspill som inneholder flere og flere feil for hvert år som går nå.

 

Artikkelen skrev videre at alle seriøse anmeldelser burde inneholde en bedømming av implementering av slikt innhold noe jeg er helt enig i. Produktene går fra å være et rent underholdningsprodukt fra scratch til å bli et produkt for å maksimere inntjening for eier/utgiver der innhold og kvalitet til enhver tid skal avstemmes i forhold til maksimal inntjening. Ved en skillevei mellom to alternativer der det ene skaper maksimal gameplay og det andre skaper maksimal profitt vil sistnevnte trumfe, noe som blir et valg på bekostning av spilleren.

 

Anbefaler ellers denne fra Forbes som kom ut i går:

https://www.forbes.com/sites/erikkain/2017/11/14/dont-buy-star-wars-battlefront-ii-if-you-dont-want-to-support-pay-to-win/#7866699c400f

Endret av H.A.M.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet er vist en buggy mess også.

Kvalitet gjennomsyrer spillet. PR departementet hadde tydeligvis kost seg for mye med hvit pulver.

Dice var for opptatt med å spille Super Mario Oddyssy til å gjøre ferdig spille.

Og økonomi avdelinga hadde sett dokumentar om misbruk av forbrukerne før forbruker ombud ble laget og syns dette hørtes fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Godt forsøk, EA. Dere er ikke lei dere for annet enn at dere ble ferska i grådigheten deres. Har alltid synes at DICE har vært flinke folk, men baller eier de ikke.

 

Dette lover dårlig for fremtidige spill som Anthem..

 

eh hæ? Jeg har aldri sett et selskap gjøre så radikale endringer etter bruker input før. Det lover VELDIG godt for framtiden at faktisk EA hører på folket av alle. Jeg tenkte dem aldri kom til å høre etter. 

Lenke til kommentar

 

Godt forsøk, EA. Dere er ikke lei dere for annet enn at dere ble ferska i grådigheten deres. Har alltid synes at DICE har vært flinke folk, men baller eier de ikke.

 

Dette lover dårlig for fremtidige spill som Anthem..

 

eh hæ? Jeg har aldri sett et selskap gjøre så radikale endringer etter bruker input før. Det lover VELDIG godt for framtiden at faktisk EA hører på folket av alle. Jeg tenkte dem aldri kom til å høre etter. 

 

De kommer fortsatt til å søke etter den optimale løsningen for å melke kunden mest mulig. Denne gangen gikk de for langt, men de kommer til å prøve seg igjen. At de "gjør tiltak" betyr i dette tilfgellet at de står ved planen sin om å selge krystaller for ekte penger slik at spilleren kan kjøpe seg fordeler, men at må finne grensen for hva kundene aksepterer iforhold til å kjøpe eller tilegne seg via gameplay.

 

Hadde du fulgt med litt i debatten rundt dette temaet så skjønner du at de fleste store utgiverne ser et enormt økonomisk potensiale i mikrotransaksjoner, litt som med "gratis" mobilspill. Her er korte highlights:

- De har fått med seg hva blant annet Take Two drar inn fra GTA Online. Dette er kommet for å bli.

- Folk som kjøper disse spillene, og enda verre, forer utgiver med slike småkøp støtter systemet og vil bare bare føre til at det blir verre. Alle som har kjøpt dette Star Wars-spllet har også akseptert at det EA har gjort er helt greit.

- Belgia etterforsker nå om det EA har gjort med dette spillet går innunder gambling lovgivning. Noen mennesker klarer ikke å styre slike impulskjøp, og noen mennesker har noe som heter FOMO (Fear of missing out). De er gjerne helt avhengige av Face, Snap og alt mulig annet fordi de frykter å gå glipp av ting. Dette r en av mange kjenrekunder som også kjøper alt av småting, alle expansionpakkene til SIMS osv. (digresjon: skal du ha HELE Sims-3 opplevelsen koster det deg over 3000,- i småtransasksjoner - er dette greit?)

 

Ang mikrotransaksjoner er mitt ståsted at dette er helt ok såfremt det dreier seg om kosmetiske ting, eller annet innhold som ikke skaper en skjevfordeling eller et klasseskille. Det er ikke alle som kan bruke mer penger enn det spillet koster, og det burde en seriøs utgiver ta høyde for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og ja det er forandringer som vil skje. Mikrotransaksjoner og loot boxes kommer ikke til å forsvinne. Alt for mye penger å tjene på å ha det i spill.

 

Men i SWB2 sitt tilfelle så går det nok heldigvis ifra å være noe som påvirker spillet i negativ grad til noe "positivt" for dem som vil bruke litt ekstra penger og for dem som ikke vil det. Akkurat hva det vil innebære gjenstår jo å se...forhåpentligvis mye kosmetiske ablegøyer for dem som vil skille seg ut i multiplayer. 

 

Jeg kan aldri tro dem engang vil prøve seg på noe som vil påvirke progresjon og spill gleden i spillet. Ikke etter den massive kritikken. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Å kjøpe spillet basert på en foreløpig pause i kjøp i spillet skjer ikke. De har sagt rett ut at dette vil komme tilbake, men i endret drakt. Ettersom det er EA vi snakket om her tror jeg det vil være svært naivt å tro at det det nye systemet vil være rettferdig og uproblematisk.

 

I mellomtiden kjøper mange spillet, og EA håver inn, før de skrur på in-game purchases og håver inn litt til.

 

Personlig mener jeg en blemme som dette skal svi skikkelig, for å sende et klart signal også til resten av bransjen. Om EA forsvant fra denne bransjen tror jeg vi hadde overlevd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...