Gå til innhold

EAs Star Wars Battlefront II-innlegg er tidenes mest mislikte Reddit-kommentar


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Morsomt å se dere to forsvare spillet i flere tråder. Spesielt Lars har jo tydeligvis blitt blendet fra å se den dårlige praksisen til EA. At dere vil spille spillet til tross for at EA gjør dette er det ingenting galt med. Spillet er morsomt i bunn og har fantastisk grafikk og lyddesign. Men å forsvare det negative er jo helt på trynet.

 

 

For å dra en analogi; Det er lov å like musikken til Chris Brown, men man trenger ikke forsvare at han banket Rihanna. :)

Vel, å hate noe uten grunn, men bare fordi man tror en versjon av en kommentar, det vil jeg si er verre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Beste Star Wars spillet jeg har spilt men jeg skjønner hatet mot lootboxes. Men tingen er at det er så lett å drepe fra før av at argumentet "Pay2Win" rett og slett forsvinner. Har ikke rørt lootboxes så langt i "Trial" perioden min på 20 timer. (Fikk extenda 10 timer). I løpet av noen timer spilling kan man tjene nok til å unlocke 1stk locked hero om man vil, det tar ikke lange tiden hvis man er dyktig i spillet.

Hvorfor fikk du forlenget?

 

 

Origin Support Chat. Bare å si du elsker spillet så mye og om du kan få forlenget :) De er utrolig serviceinnstillilt så bare å smiske litt så går det fint hehe.

Lenke til kommentar

Du har virkelig bommet på alt du sier. Samtlige paralleller du drar er hinsides. Og det er businessmodellen med en økende trend på å slippe 40% av ett spill de har 100% klart, som er problemet her. Presset opp til den høyeste prisen de kan komme unna med. Du tilhører minoriteten. At EA er back-to-back worst company, 2012-13 burde vel kanskje snakke for seg selv.

 

Vel, hvorfor får man da mye mer i dette spillet enn alle tidligere battlefront spill?

Man får mer enn tidligere battlefield også.

40%?

All dlc er gratis. Så alle de 12+ dlc kartene er gratis.

Alle de nye gamemodene er gratis.

Etc.

Alle som har spillet kan spille mot hverandre, i alle modes, på alle kart. (dette var ikke mulig på tidligere spill)

 

Presset opp til den høyeste prisen? 600 er nå ganske standard for tiden.

 

At det er 4 år siden 2013 burde jo også si litt.

 

Og det virker ikke som du har hørt om wow, eller andre mmo spill... Tar ikke bare en time å få alt i dem.

Lenke til kommentar

 

 

Beste Star Wars spillet jeg har spilt men jeg skjønner hatet mot lootboxes. Men tingen er at det er så lett å drepe fra før av at argumentet "Pay2Win" rett og slett forsvinner. Har ikke rørt lootboxes så langt i "Trial" perioden min på 20 timer. (Fikk extenda 10 timer). I løpet av noen timer spilling kan man tjene nok til å unlocke 1stk locked hero om man vil, det tar ikke lange tiden hvis man er dyktig i spillet.

Hvorfor fikk du forlenget?

 

 

Origin Support Chat. Bare å si du elsker spillet så mye og om du kan få forlenget :) De er utrolig serviceinnstillilt så bare å smiske litt så går det fint hehe.

 

Haha, ikke verre altså! Ja nei må jo nesten teste det da :D

Lenke til kommentar

Flere titalls timer..wow. Forventer folk å få alt opp i hendene etter bare noen timer egentlig?

 

Forøvrig så storkoste jeg meg de 10 timene jeg fikk prøve nå før helgen, gleder meg veldig til dette kommmer :)

 

Hvorfor ikke? Hvorfor skal man ikke forvente å få ting "opp i hendene" når man kjøper et spill? Jeg forventer å få et ratt opp i hendene når jeg kjøper en bil også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å nei, man må faktisk spille spillet for å åpne ting? Hva faen driver de med? Alt burde jo vært åpnet opp med en gamg man starter spillet, så man slipper dette tullet med progressjon og gjøre en liten innsats.  :roll:

 

Ærligt talt, synes det er latterlig mye syting og klaging på dette. Hvorfor er det ingen som gidder spille spillene de kjøper lengre? Hva blir det neste? Skal vi fjerne XP, levels osv i rollespill, fordi tar for lang tid å gå gjennom historien på vanlig måte? Skal alle spill ha en knapp for å se samtlige cutscenes i spillet, så man slipper å faktisk spille det selv? Hvis vi får et Uncharted 5, skal fiendene løpe rundt å ta selvmord, fordi lille Jonny nede i gata ikke gidder å skyte dem selv? Seriøst, folkens... dette er gått alt for langt som det er, og det blir jo bare verre og verre. Snart er vel 99% av spill rene QTEs, før selv DET blir for mye, og de ender opp med rene CGI cutscenes i stedet. Men de varer jo for lenge, så de blir kuttet ned til en time eller to.  :ermm:  Hva skjedde med spillgleden? Er det ingen som spiller spill lengre fordi de liker å spille? Når sluttet knall gameplay å være belønning nok?

 

"Men vi må jo betale for..." Bullshit. Alt du trenger for å åpne ting selv i Battlefron 2 er å faktisk spille spillet. Hvis det er for mye, hvorfor gidder du da kjøpe det i første omgang? Geezes...

 

Progresjon i multiplayer er å spille og bli bedre, ikke grinde for å få bedre egenskaper eller våpen en motstanderen. Du kunne hatt et poeng om dette var singleplayer. Hva er galt med å bare ville spille litt MP i ny og ned uten å måtte igjennom en grindfest?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Vi får i det minst fremtidig DLC kart gratis med dette spillet, bare det er for meg ganske greit å vite i grunn. Personlig bryr jeg meg lite om disse Heroene, siden jeg spillet helt elendig med dem uansett :p

All fremtid dlc er gratis, og basisutgaven uten dlc har allerede mer innhold enn battlefront 1, 2 og battlefront ea. (selv med dlc)

Det er ingen pay to win i spillet.

Og man kan lett få tak i alt.

 

 

Bare fordi du gjentar det så blir det ikke sant, det er pay2win, og din troverdighet i saken er lav, basert på dine tidligere løgner og misvisende påstander om spillet.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

For å dra en analogi; Det er lov å like musikken til Chris Brown, men man trenger ikke forsvare at han banket Rihanna. :)

Eventuelt: Det er lov å tenne seksuelt på å ete bæsj, men man bør kanskje erkjenne at det ikke bedrer sexlivet for flere enn et lite mindretall. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

 

Flere titalls timer..wow. Forventer folk å få alt opp i hendene etter bare noen timer egentlig?

 

Forøvrig så storkoste jeg meg de 10 timene jeg fikk prøve nå før helgen, gleder meg veldig til dette kommmer :)

Hvorfor ikke? Hvorfor skal man ikke forvente å få ting "opp i hendene" når man kjøper et spill? Jeg forventer å få et ratt opp i hendene når jeg kjøper en bil også.

 

AtW

Ett ratt er vel strengt tatt en nødvendighet når du setter deg inn i en bil og forventer å kunne kjøre den bort fra bilforhandleren.

 

En hero karakter i ett online multiplayer spill hvor progresjon er motivasjon for å spille mer og forlenger levetiden for mange...vel det er vel ingen nødvendighet etter min mening. Man spiller jo og blir bedre, låser opp nye ting og utvider ferdighetene sine på veien. Jeg syns i hvertfall det hadde vært helt krise å kommet til ett spill for alt var unlocket fra dag 1 av. Men det er meg.

 

Hvorfor skal alltid dårlige bil analogier som ikke henger på greip dras inn i spillsammenheng?

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vi får i det minst fremtidig DLC kart gratis med dette spillet, bare det er for meg ganske greit å vite i grunn. Personlig bryr jeg meg lite om disse Heroene, siden jeg spillet helt elendig med dem uansett :p

All fremtid dlc er gratis, og basisutgaven uten dlc har allerede mer innhold enn battlefront 1, 2 og battlefront ea. (selv med dlc)

Det er ingen pay to win i spillet.

Og man kan lett få tak i alt.

 

 

Bare fordi du gjentar det så blir det ikke sant, det er pay2win, og din troverdighet i saken er lav, basert på dine tidligere løgner og misvisende påstander om spillet.

 

AtW

Igjen, bare fordi at du gjentar det motsatte så blir det ikke sant.

Nå har jeg ikke løyet, så hva du viser til der vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Flere titalls timer..wow. Forventer folk å få alt opp i hendene etter bare noen timer egentlig?

 

Forøvrig så storkoste jeg meg de 10 timene jeg fikk prøve nå før helgen, gleder meg veldig til dette kommmer :)

Hvorfor ikke? Hvorfor skal man ikke forvente å få ting "opp i hendene" når man kjøper et spill? Jeg forventer å få et ratt opp i hendene når jeg kjøper en bil også.

 

AtW

Ett ratt er vel strengt tatt en nødvendighet når du setter deg inn i en bil og forventer å kunne kjøre den bort fra bilforhandleren.

 

En hero karakter i ett online multiplayer spill hvor progresjon er motivasjon for å spille mer og forlenger levetiden for mange...vel det er vel ingen nødvendighet etter min mening. Man spiller jo og blir bedre, låser opp nye ting og utvider ferdighetene sine på veien. Jeg syns i hvertfall det hadde vært helt krise å kommet til ett spill for alt var unlocket fra dag 1 av. Men det er meg.

 

Hvorfor skal alltid dårlige bil analogier som ikke henger på greip dras inn i spillsammenheng?

 

 

Greit nok, du liker å grinde, det er ok det, men det var tross alt du som først kom med den noe nedlatende "forventer folk å få alt opp i hendene"-greia om folk som gjerne vil spille for ha en progresjon basert på skill, ikke grind. Jeg tror ikke det er uten grunn at mange av de mest populære MP-spillene i klassen, spesielt de som har mye konkurranse og et langt liv,  har hatt alt åpent når man begynner å spille.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Vi får i det minst fremtidig DLC kart gratis med dette spillet, bare det er for meg ganske greit å vite i grunn. Personlig bryr jeg meg lite om disse Heroene, siden jeg spillet helt elendig med dem uansett :p

All fremtid dlc er gratis, og basisutgaven uten dlc har allerede mer innhold enn battlefront 1, 2 og battlefront ea. (selv med dlc)

Det er ingen pay to win i spillet.

Og man kan lett få tak i alt.

 

 

Bare fordi du gjentar det så blir det ikke sant, det er pay2win, og din troverdighet i saken er lav, basert på dine tidligere løgner og misvisende påstander om spillet.

 

AtW

Igjen, bare fordi at du gjentar det motsatte så blir det ikke sant.

Nå har jeg ikke løyet, så hva du viser til der vet jeg ikke.

 

 

Jeg har forklart det for deg flere ganger, men kan vel gjenta det, du har gjentatte ganger sagt man ikke kan kjøpe seg fordeler i spillet selv om man kan det. Du har gjentatte ganger sagt det ikke er noen fordeler gitt av tingene som kan kjøpes, selv om det er det.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat med Star Wars forstår jeg litt EAs frustrasjon. De ønsker å være på leken og tjene store penger på mikrotransaksjoner, men det er ikke bare bare. De får neppe lov til å endre på noe som helst, verken karakterer eller skins, av Disney. Universet er så kontrollert at jeg tror EA sliter litt med å komme på kreative måter å tjene penger på.

 

Jeg er helt for at mikrotransaksjoner tar over for DLC og andre typer fremtidig nye utgivelser for spill, men jeg er ikke for at det skal gjelde på utstyr som kan pårvirke selve spillet.

 

Jeg har veldig lyst å spille SWBF2, men har bestemt meg for å ikke kjøpe denne utgaven. Hvis neste spill kommer uten noen form for P2W, så blir det kjøpt. Litt kjedelig, men slik er det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat med Star Wars forstår jeg litt EAs frustrasjon. De ønsker å være på leken og tjene store penger på mikrotransaksjoner, men det er ikke bare bare. De får neppe lov til å endre på noe som helst, verken karakterer eller skins, av Disney. Universet er så kontrollert at jeg tror EA sliter litt med å komme på kreative måter å tjene penger på.

 

Jeg har veldig lyst å spille SWBF2, men har bestemt meg for å ikke kjøpe denne utgaven. Hvis neste spill kommer uten noen form for P2W, så blir det kjøpt. Litt kjedelig, men slik er det. 

 

Det er da mange mulige skins når det kommer til star wars. Alle de forskjellige konene og rasene.

Hva gjelder heroes blir det nok litt verre, da de ikke hadde på seg så mye forskjellige klær i seriene.

 

Det er ingen form for Pay2Win i battlefront 2. Så jeg ser ikke hvorfor du skulle trenge å unngå det.

Lenke til kommentar

Det er ingen form for Pay2Win i battlefront 2. Så jeg ser ikke hvorfor du skulle trenge å unngå det.

Hvis du hadde giddet å se den videoen jeg postet i den andre tråden, så kan du få Star Cards opp til nivå 3 i loot crates. Så det er helt klart p2w-elementer i spillet.

 

Du kan jo også få tilgang til helter raskere ved å kjøpe loot crates for å få flere credits.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan ikke starte spillet med en awp. Hadde en gjort det, mens de andre sprang rundt med pistoler så ville folk blitt litt irriterte.

Klarer du virkelig ikke å se forskjellen på et system der alle starter hver runde på lik basis og du så åpner opp mulighetene i løpet av runden og et system der du får fordeler fra starten av runden ut fra hvor mye du har grindet spillet og hvor mye penger du har svidd av?

 

Her er det jo nettopp slik at den som har spilt lengst kan starte runden med en AWP, mens andre som ikke har spilt lenge bare har tilgang til basisvåpnene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...