Gå til innhold

EAs Star Wars Battlefront II-innlegg er tidenes mest mislikte Reddit-kommentar


Anbefalte innlegg

 Nei, selvfølgelig ikke, alle spillerene som kjøper noe i spillet er selvfølgelig imbesile mennesker, som kjøper noe uten nytte. Argumentasjonen din gir ikke engang mening.

 

AtW

 

Jepp, det er de. Akkurat samme som folk som kjøpte shortcut kits i battlefield 3-4-1, eller de som betaler for skins og hatter i overwatch / cs eller tf2...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det går an å være så retadert at man forsvarer dette pisset EA driver med her. Du har tydeligvis ikke intelligens nok til å se hva som foregår her men forsvarer spillet blindt.

 

Hvis slike holdninger er representativt for andre gamere så vil slike ting som EA holder på med her aldri forsvinne! Takk for at du ødelegger spill for alle oss andre med mer enn 3 hjerneceller. Helvetes bavian!

 

Takk for at du beviser teorien om folk som bare henger seg på...

Lenke til kommentar

Å nei, man må faktisk spille spillet for å åpne ting? Hva faen driver de med? Alt burde jo vært åpnet opp med en gamg man starter spillet, så man slipper dette tullet med progressjon og gjøre en liten innsats.  :roll:

 

Ærligt talt, synes det er latterlig mye syting og klaging på dette. Hvorfor er det ingen som gidder spille spillene de kjøper lengre? Hva blir det neste? Skal vi fjerne XP, levels osv i rollespill, fordi tar for lang tid å gå gjennom historien på vanlig måte? Skal alle spill ha en knapp for å se samtlige cutscenes i spillet, så man slipper å faktisk spille det selv? Hvis vi får et Uncharted 5, skal fiendene løpe rundt å ta selvmord, fordi lille Jonny nede i gata ikke gidder å skyte dem selv? Seriøst, folkens... dette er gått alt for langt som det er, og det blir jo bare verre og verre. Snart er vel 99% av spill rene QTEs, før selv DET blir for mye, og de ender opp med rene CGI cutscenes i stedet. Men de varer jo for lenge, så de blir kuttet ned til en time eller to.  :ermm:  Hva skjedde med spillgleden? Er det ingen som spiller spill lengre fordi de liker å spille? Når sluttet knall gameplay å være belønning nok?

 

"Men vi må jo betale for..." Bullshit. Alt du trenger for å åpne ting selv i Battlefron 2 er å faktisk spille spillet. Hvis det er for mye, hvorfor gidder du da kjøpe det i første omgang? Geezes...

 

Du bommer jo fullstendig. Det dreier seg ikke om å ikke gidde å spille. Det dreier seg om at fremgangen skal være lik for alle ut fra hvordan man presterer. Folk blir lei og forbanna av at man skal kunne kjøpe seg fordeler eller raskere fremgang i spill.

 

Bare fordi du og jeg bor i Norge og har god råd(låner kortet til mamma)så skal vel ikke vi ha kunne kjøpe oss fordeler over andre som har dårligere råd når vi har betalt samme sum for et spill. Eller skal vi det?? Hva tenker du?

Fader enkelte plasser sliter folk med å ha linje sterk nok til å i det hele tatt spille online. Det er vel noe av etiske rundt det.

 

Det rent sportslige med det er et helt annet kapittel. Kort sagt så mener jeg multiplayer skal ha lik utgangspunkt og progresjon(ut fra oppnåelse) for alle. Heller la alle grinde 40 timer enn å la enkelte kjøpe seg det andre har kasta bort ungdomsåra på å skaffe. Du snakker om å gidde å spille, jobbe for noe. Faen skal jeg gidde å spille for når drittunger kjøper seg det jeg må grinde 40 timer for.

 

Du støtter per nå en model som ødelegger kvaliteten på spill. Og ved å tenke "ja men det har kommet for å bli og det ække noe jeg kan gjøre det" så har du gitt opp og gjør akkurat det de store spillutviklernene ønsker. Ikke ta det for gitt at det bare er sånn. Se på me too kampanjen. Selv ikke Hollywood kjendiser kan leke grab ass uten å svare for seg i disse tider!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 Nei, selvfølgelig ikke, alle spillerene som kjøper noe i spillet er selvfølgelig imbesile mennesker, som kjøper noe uten nytte. Argumentasjonen din gir ikke engang mening.

 

AtW

Jepp, det er de. Akkurat samme som folk som kjøpte shortcut kits i battlefield 3-4-1, eller de som betaler for skins og hatter i overwatch / cs eller tf2...

 

 

Skins og hatter gir deg noe, du påstår pakkene med ting som påvirker gameplay ikke gir deg noe, en feilaktig påstand som faller på sin egen urimelighet.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å nei, man må faktisk spille spillet for å åpne ting? Hva faen driver de med? Alt burde jo vært åpnet opp med en gamg man starter spillet, så man slipper dette tullet med progressjon og gjøre en liten innsats.  :roll:

For å være helt ærlig burde det ikke være nødvendig å låse opp noen som helst våpen, klasser, eller lignende i noen som helst multiplayer-FPS, det er rett og slett dårlig spilldesign designet for å strekke ut spillet. Ofte fordi kjernen i spillet ikke klarer å engasjere i seg selv, og man dermed må gi oppmuntringer til spilleren så h*n føler at h*n ikke kaster bort tiden sin.

 

Ærligt talt, synes det er latterlig mye syting og klaging på dette. Hvorfor er det ingen som gidder spille spillene de kjøper lengre? Hva blir det neste? Skal vi fjerne XP, levels osv i rollespill, fordi tar for lang tid å gå gjennom historien på vanlig måte?

Mass Effect 2, Mass Effect 3, og spesielt Dragon Age: Inquisition og Mass Effect: Andromeda hadde ikke tapt stort om man fjernet levelups. Nesten alle valgene du gjorde under levelup i disse spillene besto av et bra/OK valg, og et valg man måtte være komplett idiot for å velge.

Skal alle spill ha en knapp for å se samtlige cutscenes i spillet, så man slipper å faktisk spille det selv? Hvis vi får et Uncharted 5, skal fiendene løpe rundt å ta selvmord, fordi lille Jonny nede i gata ikke gidder å skyte dem selv? Seriøst, folkens... dette er gått alt for langt som det er, og det blir jo bare verre og verre. Snart er vel 99% av spill rene QTEs, før selv DET blir for mye, og de ender opp med rene CGI cutscenes i stedet. Men de varer jo for lenge, så de blir kuttet ned til en time eller to.  :ermm:  Hva skjedde med spillgleden? Er det ingen som spiller spill lengre fordi de liker å spille? Når sluttet knall gameplay å være belønning nok?

 

"Men vi må jo betale for..." Bullshit. Alt du trenger for å åpne ting selv i Battlefron 2 er å faktisk spille spillet. Hvis det er for mye, hvorfor gidder du da kjøpe det i første omgang? Geezes...

Den store utfordringen til nyere AAA-spill kommer av at historien tar kontrollen vekk fra spilleren og man må se fra sidelinjen hvordan karakteren løser et vanskelig problem eller kampsituasjon før du som spiller tar over igjen. Telltale har vist at det er fullstendig mulig å lage spill som er 100% cutscene, fordi du som spiller fortsatt er i kontroll og gjør valgene.

 

Stort sett alle som er lei av AAA-spill i dag er lei av at kjernemekanikken i spillet er kjedelig, og snarere enn å polere kjernemekanikken blir det lagt inn utallige distraksjoner, prestasjoner, og dilldall for at du som spiller skal føle at du har progresjon og fremgang. En av trendene er å lage alle spill som "Open World", slik at du som spiller får en diger sjekkliste med ting å gjøre før du er ferdig, og dermed blir spillet lengre, til tross for at mer enn 90% av alle spill med dette blir dårligere enn om de ikke hadde hatt det.

 

 

 

Det er ingen form for Pay2Win i battlefront 2. Så jeg ser ikke hvorfor du skulle trenge å unngå det.

Hvis du hadde giddet å se den videoen jeg postet i den andre tråden, så kan du få Star Cards opp til nivå 3 i loot crates. Så det er helt klart p2w-elementer i spillet.

 

Du kan jo også få tilgang til helter raskere ved å kjøpe loot crates for å få flere credits.

 

Det er ikke pay to win...

 

Anders og Bjarne spiller Battlefront II i 10 timer, de er begge nøyaktig like gode i spillet.

Anders, som har betalt 1000 kr for lootbokser, har nå tilgang til alle våpen og helter i spillet.

Bjarne, som ikke har betalt for mer enn spillet, har låst opp 5 våpen siden han begynte.

Hvem tror du vinner når de begge møtes neste match? Hvorfor er ikke dette Pay2Win i dine øyne?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er rart folk henger seg så opp i fordeler in game. Får strengt tatt svært få fordeler i et FPS spill og om man har et snev av ferdigheter så vinner man greit de fleste dueller uansett. 

Det vil jo alltid være folk som spilt mer og dermed har låst opp mer. Så selv om det ikke var loot boxer så hadde akkurat den samme ubalansen vært i gameplayet. Balanseringen av våpen vil også være en lagt mer merkbar faktor enn loot boxer. Da et eller to våpen nesten alltid er OP frem til det kommer en patch eller to.

 

Loot boxer er generelt en uting, spesielt om de inneholder annet enn cosmetics. Helt innafor å klage over, men jeg sliter med å se at det skal ha så stor impact på selve spillopplevelsen altså. 

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er rart folk henger seg så opp i fordeler in game. Får strengt tatt svært få fordeler i et FPS spill og om man har et snev av ferdigheter så vinner man greit de fleste dueller uansett. 

Det vil jo alltid være folk som spilt mer og dermed har låst opp mer. Så selv om det ikke var loot boxer så hadde akkurat den samme ubalansen vært i gameplayet. Balanseringen av våpen vil også være en lagt mer merkbar faktor enn loot boxer. Da et eller to våpen nesten alltid er OP frem til det kommer en patch eller to.

 

Loot boxer er generelt en uting, spesielt om de inneholder annet enn cosmetics. Helt innafor å klage over, men jeg sliter med å se at det skal ha så stor impact på selve spillopplevelsen altså. 

 

Nei, man vinner ikke "de fleste dueller" med "et snev av ferdigheter", fordi de fleste har "et snev av ferdigheter" og de fleste vinner ikke "de fleste dueller".

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Anders og Bjarne spiller Battlefront II i 10 timer, de er begge nøyaktig like gode i spillet.

Anders, som har betalt 1000 kr for lootbokser, har nå tilgang til alle våpen og helter i spillet.

Bjarne, som ikke har betalt for mer enn spillet, har låst opp 5 våpen siden han begynte.

Hvem tror du vinner når de begge møtes neste match? Hvorfor er ikke dette Pay2Win i dine øyne?

 

Begge har nå sine 3 kort. (Anders har da 20+ ekstra kort, men kan kun bruke de 3 beste)

Bjarne har kun kjøpt de 3 beste kortene, så når det gjelder kort er de helt likt.

 

Anders har en ny flott smg, som skyter 800 kuler i minuttet, og lager kule lyder.

Bjarne har en lmg.

 

De møtes på 40 meters avstand. Smg kulene flyr, men bommer (pga rekyl og spread)

Bjarne treffer med alle lmg kulene.

Bjarne vinner...

 

Eventuelt kunne Bjarne ha en snikskytter rifle, og Anders en lmg, men distansen var 600+ meter?

Osv.

 

Om begge bruker smg, avstanden er 10 meter, og begge bruker samme kort. Så er det bare opp til hvem som treffer best. Treffer de helt likt, så dør begge. (hvilket er fult mulig i spillet.)

Lenke til kommentar

Begge har nå sine 3 kort. (Anders har da 20+ ekstra kort, men kan kun bruke de 3 beste)

Bjarne har kun kjøpt de 3 beste kortene, så når det gjelder kort er de helt likt.

 

Anders har en ny flott smg, som skyter 800 kuler i minuttet, og lager kule lyder.

Bjarne har en lmg.

 

De møtes på 40 meters avstand. Smg kulene flyr, men bommer (pga rekyl og spread)

Bjarne treffer med alle lmg kulene.

Bjarne vinner...

 

Eventuelt kunne Bjarne ha en snikskytter rifle, og Anders en lmg, men distansen var 600+ meter?

Osv.

 

Om begge bruker smg, avstanden er 10 meter, og begge bruker samme kort. Så er det bare opp til hvem som treffer best. Treffer de helt likt, så dør begge. (hvilket er fult mulig i spillet.)

Så driter du selvsagt fullstendig i hvilken spillestil som faktisk passer best på det brettet, og at et større utvalg av star cards kan gi deg større mulighet til å tilpasse spillestilen på brettet.

 

Begge kan ha de samme tre kortene som gjør dem bedre i trange innendørskort, men den som også har tilgang til kortene som gjør deg bedre på lang avstand og kan ta dem i bruk når det trengs har en fordel på åpne kart med lange siktelinjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Starcards er RNG som vil si at om man bruker penger, så har man større sjangse for å få bedre cards enn en som spiller uten å bruke penger.

Visst man kunne ha kjøpt Defensive perk i Battlefield 4(som gjorde at man tålte 1 kule ekstra), så hadde det vært Pay2Win.

De solgte shortcuts til våpen, men man unlocket de beste våpnene tidlig, så det var aldri et problem. Visst jeg husker rett, så kunne man heller ikke kjøpe shortcuts før en god stund etter at spillet ble utgitt.

Lenke til kommentar

Føler det her er litt sprengt over alle kanter egentlig noe som er vanlig på internett :p Ja jeg støtter heller ikke lootboxes men det er så vanvittig overdrevet det mange youtube folk kommer med. Siste nå er vel at det tar så lang tid å unlocke heroes.....ja *host* her er realiteten. Jeg er en familiefar, jeg har jobb, 2x treninger og har knapt tid til å spille. I løpet av min trial i helgen så klarte jeg å komme halvveis til å unlocke Luke Skywalker. Jeg har 35 000 cash points. Han koster 60 000. Det tar ikke 40 timer som enkelte presterer å si, det regnestykket stemmer overhodet ikke. På en vanlig gamer helg som ungdom hvis jeg hadde fortsatt vært det skulle jeg lett klart å unlocke en hero.

 

Ja ability og booster cards gir noen fordeler i kamp men 90% av de som kommenterer om dette har jo ikke spilt spillet engang. Det er en ting man merker hvis man faktisk har spilt spillet og det er hvor dødelig våpen er i dette spillet. Våpen gjør langt mer skade enn i Battlefield 1 og du vil merke hvor lett det er å dø første gangen man spiller det. Det oppfordres til taktisk flanking og map knowledge noe jeg liker. Så disse booster kortene spiller ikke så utrolig stor rolle. Jeg har hatt 7-8 førsteplasser og MVP flere runder uten å bruke noe kort overhodet. Hvis det plutselig dukker opp kort som gir meg double damage da skal jeg skjønne kritikken men det har jeg ikke sett. 

 

Forsvarer ikke EA! Bare syns det er sykt overdrevet det mange youtube personligheter velger å blåse opp.

Endret av Avean
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det morsomme er at hvis Lars tar feil, så er antagelig "progresjons"-systemet et skikkelig grind som antagelig kommer til å gjøre at folk fort går lei.

 

Og hvis han har rett og mesteparten av utstyret du kan låse opp er poengløst... Ja, da virker spillet rimelig ensformig, noe som kommer til å gjøre at folk fort går lei.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Hvor negativt hadde det vert om man måtte tjene ingame credit? Bare fjernet snarveien via lommeboken?

 

Jeg husker gamle Forza Motorsport spill. Å tjene credits var mye av poenget og man måtte jobbe for det. Kjøre bra og pent i timer på timer om man skulle ha penger til gt bil. Men så var det herlig når man nådde det.

Lenke til kommentar

 

Personlig synes jeg det er rart folk henger seg så opp i fordeler in game. Får strengt tatt svært få fordeler i et FPS spill og om man har et snev av ferdigheter så vinner man greit de fleste dueller uansett. 

Det vil jo alltid være folk som spilt mer og dermed har låst opp mer. Så selv om det ikke var loot boxer så hadde akkurat den samme ubalansen vært i gameplayet. Balanseringen av våpen vil også være en lagt mer merkbar faktor enn loot boxer. Da et eller to våpen nesten alltid er OP frem til det kommer en patch eller to.

 

Loot boxer er generelt en uting, spesielt om de inneholder annet enn cosmetics. Helt innafor å klage over, men jeg sliter med å se at det skal ha så stor impact på selve spillopplevelsen altså. 

 

Nei, man vinner ikke "de fleste dueller" med "et snev av ferdigheter", fordi de fleste har "et snev av ferdigheter" og de fleste vinner ikke "de fleste dueller".

 

AtW

 

Helt sant, de fleste kan umulig vinne de fleste dueller. Det går ikke opp det :p 

 

men poenget med at den nøyaktige samme ubalansen er der uansett så lenge ikke alle spillere progresser likt står. Så lenge spillet og fps spill generelt er laget med unlocks og progression så vil jo "problemet" med at ikke alle stiller likt alltid være der. 

Lenke til kommentar

Føler det her er litt sprengt over alle kanter egentlig noe som er vanlig på internett :p Ja jeg støtter heller ikke lootboxes men det er så vanvittig overdrevet det mange youtube folk kommer med. Siste nå er vel at det tar så lang tid å unlocke heroes.....ja *host* her er realiteten. Jeg er en familiefar, jeg har jobb, 2x treninger og har knapt tid til å spille. I løpet av min trial i helgen så klarte jeg å komme halvveis til å unlocke Luke Skywalker. Jeg har 35 000 cash points. Han koster 60 000. Det tar ikke 40 timer som enkelte presterer å si, det regnestykket stemmer overhodet ikke. På en vanlig gamer helg som ungdom hvis jeg hadde fortsatt vært det skulle jeg lett klart å unlocke en hero.

 

Ja ability og booster cards gir noen fordeler i kamp men 90% av de som kommenterer om dette har jo ikke spilt spillet engang. Det er en ting man merker hvis man faktisk har spilt spillet og det er hvor dødelig våpen er i dette spillet. Våpen gjør langt mer skade enn i Battlefield 1 og du vil merke hvor lett det er å dø første gangen man spiller det. Det oppfordres til taktisk flanking og map knowledge noe jeg liker. Så disse booster kortene spiller ikke så utrolig stor rolle. Jeg har hatt 7-8 førsteplasser og MVP flere runder uten å bruke noe kort overhodet. Hvis det plutselig dukker opp kort som gir meg double damage da skal jeg skjønne kritikken men det har jeg ikke sett. 

 

Forsvarer ikke EA! Bare syns det er sykt overdrevet det mange youtube personligheter velger å blåse opp.

Å klikke i vinkel for loot boxes er jo flavour of the month, og alle hopper på the bandwagon. Det er sånn internett fungerer. 

 

Det sagt så er det sikkert verdt å understreke at jeg på ingen måte synes loot boxes er positivt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler det her er litt sprengt over alle kanter egentlig noe som er vanlig på internett :p Ja jeg støtter heller ikke lootboxes men det er så vanvittig overdrevet det mange youtube folk kommer med. Siste nå er vel at det tar så lang tid å unlocke heroes.....ja *host* her er realiteten. Jeg er en familiefar, jeg har jobb, 2x treninger og har knapt tid til å spille. I løpet av min trial i helgen så klarte jeg å komme halvveis til å unlocke Luke Skywalker. Jeg har 35 000 cash points. Han koster 60 000. Det tar ikke 40 timer som enkelte presterer å si, det regnestykket stemmer overhodet ikke. På en vanlig gamer helg som ungdom hvis jeg hadde fortsatt vært det skulle jeg lett klart å unlocke en hero.

 

Ja ability og booster cards gir noen fordeler i kamp men 90% av de som kommenterer om dette har jo ikke spilt spillet engang. Det er en ting man merker hvis man faktisk har spilt spillet og det er hvor dødelig våpen er i dette spillet. Våpen gjør langt mer skade enn i Battlefield 1 og du vil merke hvor lett det er å dø første gangen man spiller det. Det oppfordres til taktisk flanking og map knowledge noe jeg liker. Så disse booster kortene spiller ikke så utrolig stor rolle. Jeg har hatt 7-8 førsteplasser og MVP flere runder uten å bruke noe kort overhodet. Hvis det plutselig dukker opp kort som gir meg double damage da skal jeg skjønne kritikken men det har jeg ikke sett. 

 

Forsvarer ikke EA! Bare syns det er sykt overdrevet det mange youtube personligheter velger å blåse opp.

 

Regnestykket stemmer ikke sier du, så hva konkret er feil med det da?

 

Jada, skills teller, ingen protesterer på det, men kortene gir en fordel.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...