Gå til innhold

EAs Star Wars Battlefront II-innlegg er tidenes mest mislikte Reddit-kommentar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, la det bli det neste store maset blandt svette folk bak tastaturet.

 

 

Next!

 

Morsomt å lese inne på N4g, til tross for EA har kuttet 75% av nødvendig credits for å låse opp disse jævla heroene...så bare fortsetter whiningen om at nå er det for sent og sånn og sånn  :lol:  

 

Hva med å argumentere seriøst, istedet for å komme med masse karakteristikker av folk som er uenig med deg? Du kan jo feks se hvor påfallende det er at selv de som argumenterer "for" slikt opplegg nesten utelukkende argumenterer med at det "ikke er så ille", vil du ha mer av det? Mer viktige ting som kan kjøpes? Kraftigere våpen som kan kjøpes?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Kan vi vær så snill ikke tilgi EA etter den siste oppdateringen? Dette er en stor PR-taktikk.

 

"ååh vi får klager, hvis vi nå er grei å setter ned prisene så tilgir de oss og vi kan leve lykkelig helt til Battlefront 3 med nye loot crates"

 

I work in electronic media PR - I'll tell you what EA's PR strategy is regarding the "progression system."

 

Can we NOT praise DICE and EA when they inevitably "fix" this whole controversy?

Jeg har allerede bestemt meg for å droppe det.

 

Jeg ville nok kjøpt det hvis de i utgangspunktet hadde hatt med loot crates som kun inneholdt kosmetiske gjenstander, men nå er jeg så lei av alt dritet de prøver å slenge på oss at det eneste som kan få meg til å ombestemme meg er om de gjør en fullstendig rework og fjerner loot crate-systemet fullstendig.

Lenke til kommentar

Det er faktisk latterlig å se forbrukere sitte her og forsvare denne praksisen.

 

Hva er det dere ikke skjønner, dere som forsvarer dette? Det er ikke det at det tar lang tid å grinde credits som er problemet, fordi det er vel i seg selv ikke et så altfor stort problem. Det er vel heller det at de med mest penger bare kan kjøpe seg alle creditsa, og dermed hoppe over hele grinden, uten å ha spilt spillet en time. Og dette allerede i et spill man betaler fullpris for.

 

Hadde det kun vært kosmetiske ting, så ja greit, la gå. Men dette er jo ting som faktisk påvirker spillet, og gir deg som kjøper en fordel. Pay-to-win er å kjøpe seg en fordel - og det er nettopp det som skjer her. Det hadde faktisk vært bedre om man måtte betale for DLCene, for å slippe dette imo. Selv om jeg helst ville sluppet begge delene.

 

Flaut å se forbrukere la seg selv bli lurt på en slik måte som dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en som ikke har et titalls timer å spille hver dag, er denne fokusen på massiv grind i flerspiller ganske negativ. Progresjon basert på en lineær modell bestående av tid spilt og prestasjoner har sin plass, og gir en følelse av at man belønnes (Call of Duty og Battlefield seriene har tidligere vært ganske gode på denne balansen) - men dersom dette tar for lang tid, så blir det fort til at jeg dropper spillet rett og slett fordi jeg ikke har fritid nok. Men greit, da er det kanskje ikke et spill for meg.

 

Men når du kombinerer massiv grinding med at du må "gamble" på å kanskje få noe som er brukbart i spillet, eller at man alternativt kan kaste masse penger på spillet for å gamble til man får det man trenger - da melder jeg meg ut. Dette er en uting som bransjen nå tydeligvis prøver å innføre over alt. Det er ille å gjøre dette i flerspiller, og det nærmest utilgivelig i enspiller. Spill som insisterer på dette vil rett og slett ikke få mine penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg spiller aldri en "helt". Gjorde det ikke i 1'eren og vil ikke gjøre det i 2'eren. Jeg spiller kun som unknown trooper, så for meg så spiller alt dette styret ingen rolle.

 

Dette med "helt" var bare et håndgripelig eksempel. All progress er styrt med RNG (random) "loot box" og det er betydelige fordeler å "vinne" i disse boksene. Så selv om du ønsker kun å spille uten ekstra fordeler, så vil du møte folk som har disse fordelene.

EA bestemmer hvem du møter i match og hva du finner i gratis "loot box". Du vil kun i ettertid finne ut hvor kynisk de bruker denne makten for å maksimere fortjeneste.

Lenke til kommentar

1) Jepp, la det bli det neste store maset blandt svette folk bak tastaturet.

 

 

2) Morsomt å lese inne på N4g, til tross for EA har kuttet 75% av nødvendig credits for å låse opp disse jævla heroene...så bare fortsetter whiningen om at nå er det for sent og sånn og sånn  :lol:  

1) Det er jo ganske elendig praksis at de først krever at folk grinder, så kjører de fullblods MMO på spillet med at man maks kan få X antall poeng hver dag. 

 

2) Det er for sent! EA prøver å teste grensene til forbrukerne, og det burde de bli "straffet" for. Jeg kjøper ikke spillet i ren protest mot deres praksis rundt SWBF2. Når de først møtte motstand sier det seg selv at de endre sitt utgangspunkt, men da tenker jeg at vi ikke skal ta imot med åpne armer og godta metoden de har brukt. Jævlig synd, for det ser veldig bra ut. De kunne heller testet dette på Titanfall elns. 

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at dette er en dårlig praksis men må bare få si at det ikke krever at man grinder noe som helst. Jeg har kost meg så til det gangs med spillet i de 20 timene jeg hadde i trial. Jeg tenkte ikke på lootboxes og unlocks i det hele tatt da våpnene og heroene man har fra før av er mer enn bra nok.

Lenke til kommentar

Føler det her er litt sprengt over alle kanter egentlig noe som er vanlig på internett :p Ja jeg støtter heller ikke lootboxes men det er så vanvittig overdrevet det mange youtube folk kommer med. Siste nå er vel at det tar så lang tid å unlocke heroes.....ja *host* her er realiteten. Jeg er en familiefar, jeg har jobb, 2x treninger og har knapt tid til å spille. I løpet av min trial i helgen så klarte jeg å komme halvveis til å unlocke Luke Skywalker. Jeg har 35 000 cash points. Han koster 60 000. Det tar ikke 40 timer som enkelte presterer å si, det regnestykket stemmer overhodet ikke. På en vanlig gamer helg som ungdom hvis jeg hadde fortsatt vært det skulle jeg lett klart å unlocke en hero.

 

 

Om du fikk 35 000 poeng på din trialhelg på 20 timer, så er det ikke akkurat langt unna regnestykket.

Dessten er 20 timer på en helg masse på et MP-spill.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså Rainbow Six Siege har jo også slik at man låser opp operatører, men der begynner man i det minste med en god del av de fra før og man kjøpte aldri sterkere våpen eller noe sånt heller. Og spillet koster alt fra 150 til 300 kr. Problemet her er at EA legger til samme system for opplåsing av karakterer i et spill til fullpris.

Lenke til kommentar

 

Føler det her er litt sprengt over alle kanter egentlig noe som er vanlig på internett :p Ja jeg støtter heller ikke lootboxes men det er så vanvittig overdrevet det mange youtube folk kommer med. Siste nå er vel at det tar så lang tid å unlocke heroes.....ja *host* her er realiteten. Jeg er en familiefar, jeg har jobb, 2x treninger og har knapt tid til å spille. I løpet av min trial i helgen så klarte jeg å komme halvveis til å unlocke Luke Skywalker. Jeg har 35 000 cash points. Han koster 60 000. Det tar ikke 40 timer som enkelte presterer å si, det regnestykket stemmer overhodet ikke. På en vanlig gamer helg som ungdom hvis jeg hadde fortsatt vært det skulle jeg lett klart å unlocke en hero.

 

 

Om du fikk 35 000 poeng på din trialhelg på 20 timer, så er det ikke akkurat langt unna regnestykket.

Dessten er 20 timer på en helg masse på et MP-spill.

 

AtW

 

 

Det var ikke 20 timer jeg har spilt i multiplayer nei. Campaign og idling i menyen står mye for det også. 6-7 timer vil jeg heller anslå det tar. Men etter oppdateringen så er det ihvertfall ikke noe krise, 1500 er utrolig lite poeng for å unlocke en hero.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

PC gamer har en grei oppsummering av progresjonssystemet i Battlefront 2.

 

Føler egentlig disse avsnittene fra avslutningen oppsummerer det ganske greit for min del:

 

I don't love the Star Card system in general, though. I like unlocks that feel like new toys to play with: a different scope, a bipod, a special grenade type. There's some of that in Battlefront 2. For instance, I've replaced the Heavy class' usual grenade with an anti-vehicle missile. It's a trade-off, because it's not as effective against infantry. Alternatively, though, I could just improve one of the default abilities, such as the Heavy's shield ability, making it stronger and quicker to recharge.

 

Simple stat-boosting cards are boring to equip, and make it harder to read the battlefield—am I up against a regular shield, or an upgraded one? It doesn't prevent skilled players from doing well, but it isn't fun, either. If I'm battling the same class, but they have all three Star Card slots unlocked, and have a better shield ability, and shorter ability recharge times, and reduced damage from explosives, I'm not too happy when they take me out. Maybe they just had better aim, but I can always wonder if it's because they were more powerful. Every time you die in Battlefront 2, it lets you know that your killer had more stuff than you—and it seems pretty clear why.

Jeg var heller ikke noen fan av Star Card-systemet i eneren, og i toeren ser det ut til at de har gjort det værre, og samtidig gjort det akkurat så mye mer slitsomt at du skal ha lyst til å bruke penger på å få dem fortere. Det ser ut til å være enda et eksempel på spill (på linje med f.eks. Shadow of War) der presset for å øke inntektene har gjort selve spillopplevelsen og balanseringen svakere enn i forgjengeren.

Endret av Sutekh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 Skins og hatter gir deg noe, du påstår pakkene med ting som påvirker gameplay ikke gir deg noe, en feilaktig påstand som faller på sin egen urimelighet.

 

AtW

Det er skins og emotes i kassene til battlefront... Har du ikke fått dette med deg?

 

 

Har du sett hva som kommer ut av disse lootboksene? Her er bare ett, enkelt eksempel, når det er fullt oppgradert (som også er et potensielt spørsmål om penger):

 

-40% cooldown on health regeneration

 

Skal du påstå at dette ikke har noe å si for gameplay?

 

Kilde:

https://www.gamespot.com/articles/star-wars-battlefront-2s-microtransactions-are-a-r/1100-6454825/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...