Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Tja, litt bedre CPU, nyere android versjon osv... Kameraet har slow-mo og super slow-mo også er det jo  selvsagt en del bedre...

64GB internminne

Dual-SIM

Batteriet er faktisk litt mindre, da det er S9+ som erstatter S7 Edge.

 

Det er nano-SIM i begge telefoner.

 

S7 Edge er i grunn en flott telefon, personlig liker jeg S8+ og S9+ langt bedre enn de "små" versjonen, så det er jo ett valg du må ta, kan være lurt å stikke på en elkjøp elns å prøve den litt? :)

 

Takk for topp svar :)

Ok så S9 er enda større en Edge ja....synes den jeg har nå er stor nok...kjenner den godt i lomma når jeg er ute på farten.

Nano-sim har jeg nok ikke bruk for.....men må innrømme at jeg ikke vet hva folk flest bruker denne muligheten til da :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for topp svar :)

Ok så S9 er enda større en Edge ja....synes den jeg har nå er stor nok...kjenner den godt i lomma når jeg er ute på farten.

Nano-sim har jeg nok ikke bruk for.....men må innrømme at jeg ikke vet hva folk flest bruker denne muligheten til da :/

S9 er på størrelse med vanlig S7 i hånda, det kommer av at kantene er avrundet samt at skjermen er 18.5:9 framfor "gammeldags" 16:9.

Totalt skjermareal på S9 er fortsatt marginalt større enn S7 S7 Edge, men det kommer av at breddetapet gjøres opp for i høyden.

 

Du kan gjøre beregningene med Pytagoras hvis du ønsker ?

 

Edit:

Mente at S9 har marginalt større skjermareal enn S7 Edge, ikke vanlig S7

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

S9 er på størrelse med vanlig S7 i hånda, det kommer av at kantene er avrundet samt at skjermen er 18.5:9 framfor "gammeldags" 16:9.

Totalt skjermareal på S9 er fortsatt marginalt større enn S7, men det kommer av at breddetapet gjøres opp for i høyden.

 

Du kan gjøre beregningene med Pytagoras hvis du ønsker

S9: 5.8 inches, 84.8 cm2 (~83.6% screen-to-body ratio)  vs S7: 5.1 inches, 71.5 cm2 (~72.1% screen-to-body ratio)

 

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=8966&idPhone2=7821

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på Android siden jeg bare hadde det før jeg kjøpte eple. Men etter å ha brukt en s9 noen timer hjemme, så ryker den på finn. Man kan si hva man vil. Noen foretrekker eple og andre foretrekker Android. Uansett hva det koster og hva innmat det er, så er smaken som baken. Todelt. 

Og hva man foretrekker er vanesak.

Lenke til kommentar

Ved kjøp av ny tv så fulgte det med en S9 telefon men er usikker på om jeg skal beholde den.

Grunnen er at jeg har S7 Edge fra før som jeg er godt fornøyd med.

Kan noen si hva som er forbedret med S9 modellen....og synes dere jeg burde beholde S9?

Og må jeg ha nytt simkort eller kan jeg bruke det som er i Edge?

 

Både eg og sambo hadde s7 Edgde før, men eg overtok han sin nye s9, då han var veldig fornøyd med s7'n. Eg synest faktisk s9'n er litt bedre å holde i handa, då den er noko smalere. Ellers so opplevast s9n litt raskare i bruk. Ellers var eg veldig happy med kameraet på s7'n, og det er ikkje ei ENORM forskjell frå det og s9'n sitt kamera, etter mi meining.

 

Men alt dette blir jo litt opp til kvar enkelt og kva ein brukar telefonen til :)

Lenke til kommentar

Finnes det noen brukbare skjermbeskyttere til s9 ? Ser at de som ligger ute på Elkjøp har fått veldig dårlig kritikk..

Lurer litt på det samme. Kjøpte eit panzer glass til telefonen og ba eljøp om hjelp til å legge det på. Det gjorde de, men la det desserre skeivt og dårlig på. Dette såg ikkje eg før eg var komt heim (bur 40 min + ei ferge fra butikken), då dei ba meg la tlf vere i fred eit par timar slik at glasset fekk sette seg skikkelig på. Dette førte til at det samlet seg støv og rusk under på ene siden, som igjen førte til at glasset etterkvart fallt av OG knuste. Glemte å ta dette med til butikken ved nytt besøk, og fekk dessverre ikkje nytt gratis. Kjøpte eit nytt og la dette på selv. Med mye bedre resultat! MEN, det virker som om kantene Ikkje limes godt nok rundt skjermen på edge sidene. Ser at der no og er litt støv og rusk under heilt ytterst på kantene. Men glasset sitter godt på ellers. (Husk å skru opp følsomheten på skjermen når man tar på beskyttelseglass :) )

Lenke til kommentar

Jeg må bare gjenta min vanlige kommentar: Hvorfor skal man bruke skjermbeskytter på nye mobiler? For noen år siden var det et poeng, og for 10-15 år siden var det nødvendig, ellers herpet pennen skjermen helt (Windows Mobile), men nå skal det mye til før det blir riper. Min forrige Sony Xperia X Performance hadde jeg i to år med aktivt bruk (mye fisking, snekring osv.), og jeg fikk ingenting som plaget meg. Så lenge man ikke går med mobilen i samme lomme som nøklene eller slipper den ned på noe med skjermen først (som heller ikke er noe problem hvis man har et av de tynne silikonskinnene på den), får man ikke problemer med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må bare gjenta min vanlige kommentar: Hvorfor skal man bruke skjermbeskytter på nye mobiler? For noen år siden var det et poeng, og for 10-15 år siden var det nødvendig, ellers herpet pennen skjermen helt (Windows Mobile), men nå skal det mye til før det blir riper. Min forrige Sony Xperia X Performance hadde jeg i to år med aktivt bruk (mye fisking, snekring osv.), og jeg fikk ingenting som plaget meg. Så lenge man ikke går med mobilen i samme lomme som nøklene eller slipper den ned på noe med skjermen først (som heller ikke er noe problem hvis man har et av de tynne silikonskinnene på den), får man ikke problemer med det.

Jeg fikk helt plutselig riper i glasset på min telefon med nyeste Gorilla Glass som er standard nå. Oppdaget at jeg hadde fått bittesmå sandkorn i lomma som viste seg å være synderen. Så jo, skjermbeskyttelse er lurt.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dual sim spørsmål...

Kan jeg ha Talkmore i sim1 til tale og hovednummer, og et telenor datakort fra firma i sim2 som tar seg av 4g-trafikken??

Evt tvinge sim1 til tale/gsm-only?

Ja, du kan velge foretrukket SIM-kort for telefonanrop, SMS/MMS og mobildata. 4G på begge kortene samtidig støttes. Innstillinger > Tilkoblinger > SIM-kortadministrator, også tilgjengelig via snarvei i varselsmenyen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...