Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dama sliter med mms på sin s9. Får ikke sendt eller mottat mms. Noen tips? Prøvd å laste telia sine innstillinger. Vil det løses ved å bytte ut sms appen, evt keyboardet? EDIT: løste seg ved å gjøre de endringene og restarte tlf. Jeg klarer ikke å innse at restart fortsatt er en greie i 2018 :)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Dama sliter med mms på sin s9. Får ikke sendt eller mottat mms. Noen tips? Prøvd å laste telia sine innstillinger. Vil det løses ved å bytte ut sms appen, evt keyboardet? EDIT: løste seg ved å gjøre de endringene og restarte tlf. Jeg klarer ikke å innse at restart fortsatt er en greie i 2018 :)

Skal vel holde om du bare aktiverer\deaktiverer flymodus :)

Lenke til kommentar

Dama sliter med mms på sin s9. Får ikke sendt eller mottat mms. Noen tips? Prøvd å laste telia sine innstillinger. Vil det løses ved å bytte ut sms appen, evt keyboardet? EDIT: løste seg ved å gjøre de endringene og restarte tlf. Jeg klarer ikke å innse at restart fortsatt er en greie i 2018 :)

Telia har hatt problemer med MMS de siste ukene, sjekk heller med Telias kundeservice.

Lenke til kommentar

Hvor har du dette ifra? :)

 

Noen små hikkup på bankid, men tror ikke MMS har vært noe issue.

Fra egen og andres erfaring. Man kan ta to tilfeldige telefoner i familien eller vennekretsen med Telia SIM-kort og sende MMS mellom dem, og se hva som skjer. Hvis telefonene ikke har mottatt noen oppdateringer i perioden hvor MMS begynte å feile hos Telia, kan man være ganske sikker på at problemet ligger i nettet, ikke i telefonen. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Byttet min iPhone 8 mot en S9 i går. Telefonen var helt forferdelig å holde i uten et deksel da den var alt for glatt, så i dag kjøpte jeg et gjennomsiktig Pur-deksel. Det hjalp veldig!

 

Jeg tror det er rundt tre år siden jeg hadde Android-telefon sist (Nexus 5x).

 

Er det noen spesielle tweaks som anbefales? Tenker ikke på rooting, men noen quality of life triks?

Lenke til kommentar

Byttet min iPhone 8 mot en S9 i går. Telefonen var helt forferdelig å holde i uten et deksel da den var alt for glatt, så i dag kjøpte jeg et gjennomsiktig Pur-deksel. Det hjalp veldig!

 

Jeg tror det er rundt tre år siden jeg hadde Android-telefon sist (Nexus 5x).

 

Er det noen spesielle tweaks som anbefales? Tenker ikke på rooting, men noen quality of life triks?

Jeg liker ikke stock launcher, så det kommer noen tips her som er mine personlige tweaks;

 

1; Nova Launcher pro, absolutt verdt de 20 kronene

2; Google rewards, om du er for kjip til å legge 20 kroner i en app så får du fort noen småpenger her som du kan kjøpe noen apps for

3; Themes og ikonpakker, spesielt på samsung så endrer dette fort hele opplevelsen

4; Slå av animasjoner

Lenke til kommentar

Er det noen spesielle tweaks som anbefales? Tenker ikke på rooting, men noen quality of life triks?

 

Det fins ikke mange triks som er verd bryet uten å roote... ;) Titanium Backup for sikkerhetskopi av hele systemet (sparer enormt med tid når man oppdagerer til nye Android-versjoner) og freezing av alt mølet Samsung legger inn på mobilene (en del kan deaktiveres i Apper, men det meste må freezes med TB), Air Audio for strømming av lyd på samme måte som iGreier og en launcher som ikke irriterer møkka av folk. Jeg liker Apex, før den kom med noen oppdateringer som gjorde den dummere. Så versjon 3.3.3 er den siste som er god. Å, og gå over til Android Messages for SMS, da kan man også tekste med pc-en.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dama har kjøpt S9+ nå, mye pga. kameraet. Slow motion var noe hun gledet seg til å bruke, jeg har dette også på min S8.

 

Men sliter litt med hennes på S9, for der jeg på min S8 bare kan gjøre noe som tilsvarer et vanlig videoopptak og redigere slow motion osv. som jeg vil i etterkant, kan jo ha 1 minutt med bare slow motion film om jeg vil det og den setter opp hva som burde være slow motion automatisk, så virker dette utrolig kronglete på S9en hennes.

 

Der må man trykke på opptak av 0,X slow motion sekunder mens man filmer, og det virker ikke som noen mulighet for å redigere lengde osv. på dette i etterkant, vi har hvertfall ikke funnet ut av dette enda.

 

Noe jeg går glipp av her? Sånn som det er nå, så virker denne funksjonen MYE bedre på S8 enn S9, da redigeringsmulighetene i etterkant er mye bedre.. :hmm::hm:

 

Hun vurderer å bytte tlf igjen bare pga. skuffelsen over dette :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...