Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ble det S9 på meg. :) Litt overveldende å komme tilbake til Samsung, det er ikke akkurat få funksjoner her.

 

Noen tips og triks til en nybegynner?

1; Sett opp oppløsningen til maks

2; Bytt tastatur til Gboard eller SwiftKey

3; Vurder å bytte launcher til nova eller lignende

 

EDIT; Er du ny til Samsung eller til android? :)

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

1; Sett opp oppløsningen til maks

2; Bytt tastatur til Gboard eller SwiftKey

3; Vurder å bytte launcher til nova eller lignende

 

EDIT; Er du ny til Samsung eller til android? :)

1: så ikke forskjell ? I hvilken sammenheng vil jeg merke det?

2: SwiftKey er på plass.

3: Har kjøpt Nova og pleier å bruke den, men tenkte å prøve stock en stund nå. So far so good!

 

Jeg er ny til Samsung. Dvs jeg har hatt Samsung tidligere, men det var Galaxy Alpha i 2014-ish. Ser ut som det har rent mye vann under brua siden den gang!

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

1: så ikke forskjell I hvilken sammenheng vil jeg merke det?

Jeg er ny til Samsung. Dvs jeg har hatt Samsung tidligere, men det var Galaxy Alpha i 2014-ish. Ser ut som det har rent mye vann under brua siden den gang!

Det skal merkes litt overalt, du kjører nå "native" oppløsning istedetfor en skalert en.

 

Jepp, utvilsomt skjedd mye siden 2014 :)

 

Har du sett noe på "themes" enda?

Lenke til kommentar

Har kikket så vidt på "themes". Generelt ikke så fan av slike temaer, syns ofte at ikoner og fonter blir mer glorete enn lesevennlig. 

Bruker aldri fontene eller ikonene som følger med, kjører på med mørk temapakke, velger så egen font og en ikonpakke etter min smak, den påvirker fortsatt fargen på alle menyer :)

 

Personlig hadde jeg forresten også byttet ut SMS appen med;

 

Google Messages

 

PulseSMS

 

Tekstra eller chompsms

Lenke til kommentar
https://www.anandtech.com/show/13582/samsung-galaxy-note9-performance-review-snapdragon-vs-exynos Ser ikke ut til at Samsung klarer å fikse ytelseproblemene til Exynos selv i Note 9. Ganske kjipt med en telefon som yter på S7 nivå vs det de får i USA. Note 9 har jo salgsargument med S-pen, men på S9/+ så føler jeg at en Snapdragon 845 utstyrt telefon eller selv en med S835 kommer bedre ut.
Lenke til kommentar

Eg kjøpte meg ein S9 i dag, uheldigivs åpnet den ikkje før ut på kvelden før eg oppdaget at utløsningsnålen for å få ut sim skuffen ikkje var med. Har prøvde forskjellige nåler uten å lykkes, og må vente til mandag eller tirsdag før eg kan komme meg til Elkjøp og få hjelp. Er det noen som har fått den ut uten utløsningsnålen og har noen tips? 

Lenke til kommentar

Eg kjøpte meg ein S9 i dag, uheldigivs åpnet den ikkje før ut på kvelden før eg oppdaget at utløsningsnålen for å få ut sim skuffen ikkje var med. Har prøvde forskjellige nåler uten å lykkes, og må vente til mandag eller tirsdag før eg kan komme meg til Elkjøp og få hjelp. Er det noen som har fått den ut uten utløsningsnålen og har noen tips? 

Det er bare å bruke hvilken som helst nål. Er ikke noe spesielt med den som følger med. 

Du må ta i litt før skuffen hopper ut. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Sendte nettopp inn Huawei Mate 20 Pro til med skjermproblemer, og vurderer denne isteden. 4790kr er så latterlig mye for pengene. Og tv på kjøpet i morgen... Det er ett eller annet med Samsung som bare virker trygt. I hvert fall glad jeg ikke beholdt nye iPhone XS når jeg hadde X fra før.

 

Og TV på kjøpet? Hva mener du her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...