Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsikringssaken er etter ett uhell på kjøretøy. Det er derfor ansvarsforsikringen på kjøretøyet som dekker det.

 

Hva er fordelen med Note 9 kontra S9+?

 

Note får jeg vell ikke dual-sim og SD-kort til å funke på?

Er vel ikke mange fordeler meg bekjent. Virker som de fleste var skuffet over lanseringen da det eegentlig ikke var noe særlig nytt far Samsung S9.

 

Det er litt større batteri + man har S-pen. Om man ikke bruker dette så er det nok en del penger spart med en S9. alternativt vente til S10.

Mulig det var noen andre minimale oppgraderinger, men stort sett samme tlf :p 

 

Det at Note9 kommer i 512GB variant betyr ikke så mye for min del. Ser ikke helt hva man skal fylle opp telefonen med så mye data med? Alt av bilder\video jeg tar autosynkes med skyen, så er jo begrenset hvor mye jeg vil ha lagret lokalt.

Lenke til kommentar

Så noen comparison videoer nå. Ingen vits for meg med Note9 før S9+. Selvom jeg synes batteritida på S9+ er for dårlig.

 

Grunnen til at jeg ønsker å benytte SD kort er fordi jeg ønsker muligheten til å flytte filene mine mellom enheter.

For eksempel nå. Min skjermen på min S9+ går bare på 1 av 5 ganger jeg trykker på power knappen. Den er et helvete å bruke nå. Heldigvis har jeg de fleste filene mine på SD kort, så overgangen til ny telefon blir veldig enkel.

Ja, jeg vet at det finnes nettbaserte løsninger for dette. Mulig jeg er gammeldags.

 

Må nesten ha dual-sim da jeg er det operatørene kaller for superbruker av Internett. Mitt telefon abonement har bare 3GB data. Men jeg har i tillegg et mobilt bredbånd på 200GB. På dette abonnementet har jeg to sim-kort, hvorav et brukes til data i telefonen.

 

Har egentlig litt lyst til å se hva som kommer fra Huawei nå. P20 Pro utmerker seg jo.

 

Leker faktisk litt på tanken på å kjøpe en Pocophone F1, for å bruke fram til det kommer noe skikkelig interessant (kanskje vente helt til det eventuelt kommer en Huawei P30 Pro)

Endret av JFM
Lenke til kommentar

 Heldigvis har jeg de fleste filene mine på SD kort, så overgangen til ny telefon blir veldig enkel.

Ja, jeg vet at det finnes nettbaserte løsninger for dette. Mulig jeg er gammeldags.

 

Ja, det er du.

 

Bare koble til telefonen til PC om du ikke vil bruke noen nettbaserte skyløsninger.

 

Da kan du ta backup av hele telefonen (Apper, bilder, notater, innstillinger, logger osv) via Samsung SmartSwitch.

Lenke til kommentar

Er vel ikke mange fordeler meg bekjent. Virker som de fleste var skuffet over lanseringen da det eegentlig ikke var noe særlig nytt far Samsung S9.

 

Det er litt større batteri + man har S-pen. Om man ikke bruker dette så er det nok en del penger spart med en S9. alternativt vente til S10.

Mulig det var noen andre minimale oppgraderinger, men stort sett samme tlf :p

 

Det at Note9 kommer i 512GB variant betyr ikke så mye for min del. Ser ikke helt hva man skal fylle opp telefonen med så mye data med? Alt av bilder\video jeg tar autosynkes med skyen, så er jo begrenset hvor mye jeg vil ha lagret lokalt.

Personlig så har jeg allerede over 70GB med diverse på telefonen, og merket at 64GB ble veldig lite på S9+, samt at om man begynner å legge apps på SD kort så blir ting slow...

Lenke til kommentar

Kjøpte meg akkurat ny telefon, hadde planer om nye Note med 512 gig, men så fant jeg ut at jeg var så fornøyd med min S8+ at det ble en S9+ med 256GB istedenfor og jeg er som alltid sykt fornøyd.

Nå hører det med at jeg rooter telefonene mine og driver med masse ''mikkmakk'' og på den fronten er jo utviklingen på S9+ noen måneder forran en eventuell Note.

Er uansett latterlig fornøyd som alltid og etter å ha innstalert mitt eget rom, og satt den opp er den rask som et jagerfly og fungerer utmerket med god flow gjennom hele systemet og ikke minst meget bra batteri.

Nå venter jeg bare på de Gear øretelefonene man fikk med på kampanjen, men det virker jo som det kommer til å ta lang tid.

Akkurat det er helt latterlig, dem burde hatt disse liggende i butikken, og ikke hos et svensk firma som er bakpå med alt dem driver med inkludert lager og ordrehåndtering.....

Lenke til kommentar

Kjøpte meg akkurat ny telefon, hadde planer om nye Note med 512 gig, men så fant jeg ut at jeg var så fornøyd med min S8+ at det ble en S9+ med 256GB istedenfor og jeg er som alltid sykt fornøyd.

Nå hører det med at jeg rooter telefonene mine og driver med masse ''mikkmakk'' og på den fronten er jo utviklingen på S9+ noen måneder forran en eventuell Note.

Er uansett latterlig fornøyd som alltid og etter å ha innstalert mitt eget rom, og satt den opp er den rask som et jagerfly og fungerer utmerket med god flow gjennom hele systemet og ikke minst meget bra batteri.

Nå venter jeg bare på de Gear øretelefonene man fikk med på kampanjen, men det virker jo som det kommer til å ta lang tid.

Akkurat det er helt latterlig, dem burde hatt disse liggende i butikken, og ikke hos et svensk firma som er bakpå med alt dem driver med inkludert lager og ordrehåndtering.....

Virker som alle de nordiske kampanjene til Samsung er en ettertanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så har jeg allerede over 70GB med diverse på telefonen, og merket at 64GB ble veldig lite på S9+, samt at om man begynner å legge apps på SD kort så blir ting slow...

Men tipper det ikke er 70 GB med apper, men film\bilder\musikk :p 

Sånt har jeg i skyen så er ikke noe problem for min del.

Lenke til kommentar

Snakk for deg sjæl! Musikk skal rippes i lossless fra CD-er og spilles på et anlegg med minst en 15" subwoofer. Bilder tar man med et godt kamera og ser på 4K-tv eller skjerm. Video ser man minimum på 65" skjerm (Dagsrevyen, gullrekka osv.), mens ordentlige filmer og serier ser man prosjektør og 2,5 m bredt lerret! ;) Men jeg kan gå med på å høre en podkast eller to på mobilen.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Merko, da! ;) Sånt bruker man Titanium Backup til! :p Jeg brukte halvparten av tiden jeg ellers ville blitt på å gå fra en Sony til S9 ved å tilbakeføre fra Titanium.

Ideelt sett ja, men det krever root, noe ikke alle som har like mye "tukle erfaring" ønsker. Da fungerer jo SmartSwitch ypperlig ;) 

 

 

 

Snakk for deg sjæl! Musikk skal rippes i lossless fra CD-er og spilles på et anlegg med minst en 15" subwoofer. Bilder tar man med et godt kamera og ser på 4K-tv eller skjerm. Video ser man minimum på 65" skjerm (Dagsrevyen, gullrekka osv.), mens ordentlige filmer og serier ser man prosjektør og 2,5 m bredt lerret! ;) Men jeg kan gå med på å høre en podkast eller to på mobilen.

Hehe, selv lossless musikk tar vel ikke ekstreme mengder med plass.

 

Synes kameraene på dagens "flagship"-mobiler tar mer en gode nok bilder.

 

Selv foretrekker jeg en ordentlig OLED TV fremfor projector ;) 

Lenke til kommentar

Jeg syns det er så mange enkle root-beskrivelser at jeg skulle klart å få kona til å gjennomgå det uten hjelp. Litt mer usikker på moren min, men hun nærmer seg jo 80... ;)

 

Kameraene på mobiler har en klar begrensning, og det er størrelsen på linsen/objektivet. Spesielt i halvdårlig lys er det et godt stykke igjen til et godt kompaktkamera. Et billig kamera er ikke nødvendigvis bedre, men jeg har et Sony RX som S9-en min fremdeles ikke kan måle seg med.

 

Og problemet med OLED er at jeg er så gammel at jeg en gang gikk på kino minst én gang i uka, og det er vrient å venne seg til at Arnold er på størrelse med Mini-Me. ;) Jeg krymper meg for alvor når jeg ser småunger (opptil midt i 20-årene) som ser gode serier med i utgangspunktet høy bildekvalitet og store panoramaer (noen som skjønte at jeg snakker om GoT?) på mobiler og nettbrett. Men også OLED tv-er har minst ti år igjen før det er regningssvarende å kjøpe en skjerm på over 100 tommer (som for meg er absolutt minimum for filmkikking). Man må ut med over 50 000 for et 85", og det er et stykke igjen til 100 da. I tillegg er det jo greit å kunne kjøre opp lerretet (mitt forsvinner automatisk opp i taket) og bruke en liten 65" til å se på Dagsrevyen.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Ved kjøp av ny tv så fulgte det med en S9 telefon men er usikker på om jeg skal beholde den.
Grunnen er at jeg har S7 Edge fra før som jeg er godt fornøyd med.
Kan noen si hva som er forbedret med S9 modellen....og synes dere jeg burde beholde S9?
Og må jeg ha nytt simkort eller kan jeg bruke det som er i Edge?
 

Lenke til kommentar

Ved kjøp av ny tv så fulgte det med en S9 telefon men er usikker på om jeg skal beholde den.

Grunnen er at jeg har S7 Edge fra før som jeg er godt fornøyd med.

Kan noen si hva som er forbedret med S9 modellen....og synes dere jeg burde beholde S9?

Og må jeg ha nytt simkort eller kan jeg bruke det som er i Edge?

 

Tja, litt bedre CPU, nyere android versjon osv... Kameraet har slow-mo og super slow-mo også er det jo  selvsagt en del bedre...

64GB internminne

Dual-SIM

Batteriet er faktisk litt mindre, da det er S9+ som erstatter S7 Edge.

 

Det er nano-SIM i begge telefoner.

 

S7 Edge er i grunn en flott telefon, personlig liker jeg S8+ og S9+ langt bedre enn de "små" versjonen, så det er jo ett valg du må ta, kan være lurt å stikke på en elkjøp elns å prøve den litt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...