Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang skjerm tid har du da?

Batteribruk dag nr 5 med S9+:

 

Tok telefonen av lading ca 06.40 om morgenen. Har brukt den middels mye i dag. Det er nå 14 timer siden jeg tok telefonen av laderen. Jeg har 30% strøm enda. Dette betyr ca 5% i timen. Noe jeg er fornøyd med

Beklager sent svar. Mener jeg hadde rundt 4,5 timer skjerm tid
Lenke til kommentar

 

Har andre med Telenor her mistet VoLTE etter softwareoppdateringen som nettopp kom? Det er aktivert i innstillingene, men får ikke lenger opp ikonet slik jeg i hvert fall gjorde forrige uke. Tipper at det var oppdateringen som gjorde det, men det kan også være portering fra Komplett Mobil (som har Telenor-dekning) til Telenor. Samtidig høres det rart ut at det er aktivert for noen som leier av dem uten at det er det for egne kunder.

Du må ta kontakt med komplett for å få det aktivert, eventuelt det kan gjøres via mine sider

 

Altså - jeg har gått FRA Komplett Mobil TIL Telenor. Med KM hadde jeg det aktivert, med Telenor har jeg det ikke.

 

Edit: fant det som en tjeneste jeg kunne aktivere hos Telenor.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er anerkjent, men Samsung gikk forrige uke ut med at telefonen kunne selges og ingen butikker trengte å vente til offisielt releasedato 16/03, sa selgeren til meg når jeg hentet mitt 9+ isted. Dette er kanskje grunnen til lav forhåndssalg av telefonen.

Endret av akira7
Lenke til kommentar

For meg ser det ut som advarsel om at telefonen har fått fuktighet slik at den ikke bør lades? Aldri sett det før men... 

Det høres jo litt merkelig ut da den er 1) vanntett  2) har lugget i forpakningen heletiden. har kun tatt den opp et par ganger for å se rundt i menyer ol, da jeg planlegger en retur av den :p 

Lenke til kommentar

Det høres jo litt merkelig ut da den er 1) vanntett  2) har lugget i forpakningen heletiden. har kun tatt den opp et par ganger for å se rundt i menyer ol, da jeg planlegger en retur av den :p

Usj, har de enda ikke klart fikse det? Har hatt samme problem på S8+. Jeg er nødt til å bruke plastplugg i USB-porten (må bestilles separat, men Samsung later som om man ikke trenger det) for å få brukt lader når det er fuktig vær.

Lenke til kommentar

Har ikke googlet det, men noen som vet hva dette betyr?

 

Tlf var utladet, så skulle lade den opp. Er det muligens pga en kombinasjon av uoriginal ladekabel + for lite strøm fra USB-porten som gjør det? (Ladet via usb hub)

 

Har opplevd det samme med S7en min. Fukt på ladekontakt. Skjer ofte etter jeg har f.eks vasket den i vasken.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har også jukset litt med dual sim og microSD allerede :D

 

attachicon.gif20180309_194749.jpg

 

attachicon.gif20180309_194556.jpg

 

attachicon.gif28870633_10213892932829187_7726718084731371520_n.jpg

 

 

 

Hvordan funker denne løsninga? Bra? Er det vanskelig å få sim-kortet og sd-kortet å ligge "riktig"?

Det eneste du har gjort er å klippe sim-kortet helt inn til chippen? Du har ikke limt det i sd-kortet?

 

Erfaring og tips takk :)

 

Edit: Fant egentlig ut av dette på youtube.

Må en lime sim-chipen fast i sd-kortet, eller kan den ligge løs?

Endret av JFM
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har også jukset litt med dual sim og microSD allerede :D

 

attachicon.gif20180309_194749.jpg

 

attachicon.gif20180309_194556.jpg

 

attachicon.gif28870633_10213892932829187_7726718084731371520_n.jpg

 

 

 

Hvordan funker denne løsninga? Bra? Er det vanskelig å få sim-kortet og sd-kortet å ligge "riktig"?

Det eneste du har gjort er å klippe sim-kortet helt inn til chippen? Du har ikke limt det i sd-kortet?

 

Erfaring og tips takk :)

 

Edit: Fant egentlig ut av dette på youtube.

Må en lime sim-chipen fast i sd-kortet, eller kan den ligge løs?

 

Funker konge, er ikke så vanskelig om du tar deg tiden til å gjøre det riktig, men du bruker en lighter eller noe annet varmt for å få kun chippen fra SIM-kortet.

 

Går vell an å la det ligge løst, men tror du skal ha ganske flaks for å få det til, jeg slo bare til med superlim :)

Lenke til kommentar

Flott

 

Har blitt enig med Telia om å endre mitt nåværende telefonabonnement fra 40GB pr.mnd til 3GB (selvom jeg har binding). Jeg skal i tillegg opprette et mobilt bredbåndsabonnement (enten 100 eller 200GB) med to sim-kort hvorav et er i telefonen og et i en 4G router :)

Venter bare på at mitt nye SD kort på 256GB skal komme i posten :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...