Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag ser det ut som batteritiden på min S9+ er adskillig bedre. I går fikk jeg bare 10-11 timer ut av den. I dag blir det vell rundt 6-17.

 

Er det ikke sånn at batteritiden blir bedre etter at telefonen får "gått seg litt til"? Mener jeg leste det en plass.

 

 

 

Jeg har også fått installert "SABS - Simple Ad Blocker for Samsung" nå. Ble kvitt de plagsomme reklamene med en gang. Dette krever ikke root, men bruker visstnok Knox for å blokkere reklamen. Dette funker alså bra.

 

Faktisk så vurderer jeg å la være å roote telefonen (når det blir tilgjengelig). Til tross for at jeg aldri har eid en android telefon (ca 10 stk) jeg ikke har rootet. Men nå begynner android å bli så bra at jeg ikke trenger å "jukse" til meg fordelene man får med rooting

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man aktiverer bixby? Slo den av, så den ikke skulle komme opp ved å trykke på knappen. Tenkte jeg skulle aktivere den igjen, men finner ikke ut av det

 

EDIT: Fant ut av det

 

Hvordan slår du den av? Ser ut som jeg må være innlogget på Samsung konto for i det hele tatt å komme inn i innstillinger på den... 

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvordan man aktiverer bixby? Slo den av, så den ikke skulle komme opp ved å trykke på knappen. Tenkte jeg skulle aktivere den igjen, men finner ikke ut av det

 

EDIT: Fant ut av det

Hvordan slår du den av? Ser ut som jeg må være innlogget på Samsung konto for i det hele tatt å komme inn i innstillinger på den...
Trykk oppe i hjørnet,så kommer valget opp

post-15996-215825_thumb.jpg

Endret av Tåkelys
Lenke til kommentar

 

Akkurat byttet fra iPhone til Galaxy S9+. Det er mye jeg liker godt med Galaxyen, men det er flere ting jeg savner veldig fra iPhone som jeg lurer på om folk har noen tips til.
 
1. SMS`er dukker bare opp et par sekunder på AOD før den forsvinner. Mulig å få SMS til å stå permanent oppe så jeg kan lese dem uten å måtte låse opp telefonen?
2. Kalendervarsler – hvordan får jeg dem til å være synlige med innhold når jeg plukker opp telefonen, uten å måtte låse opp telefonen?
3. BankID på mobil – jeg må låse opp telefonen for å bruke BankID på mobil. Mulig å løse det så jeg ikke må låse opp telefonen for å kunne taste koden i BankID på mobil?
4. iPhonen våknet når jeg plukket den opp. Dvs ligger den på bordet, nattbordet, lomma etc og jeg tar den frem så er skjermen alltid klar. Med fingeravtrykkleseren foran landet tommelen umerkelig på rett plass, og ettersom jeg ikke alltid trenger låse opp telefonen måtte jeg passe på å ikke touche sensoren i det hele tatt fordi den var lynrask. På iPhone X som jeg vurderte å kjøpe er det enda mer smidig da den våkner og skanner fjeset ditt automatisk og lynraskt. På Galaxy`en skjer det ingen ting når jeg løfter opp telefonen, skanningen av fjeset går tregt og fingeravtrykksensoren sitter litt klønete til. 
Er det noen måte å få telefonen til å våkne automatisk og skanne fjeset mitt automatisk når jeg plukker den opp? Å komme i gang med bruk av Galaxyen er i det hele tatt en mer tidkrevende prosess, på tross av valget mellom sensor, kode, iris og fjes. 
 
Ramser ikke opp alt jeg er fornøyd med, for den listen er lang. Men det er en del som gjenstår for å gjøre bruken av telefonen mer smidig. Håper dette lar seg konfigurere eller løses med tredjeparts apper! 

 

 

1; Du kan ikke lese SMSer på AOD, men om du tenker på lock screen, så mener jeg det skal være mulig å justere uten at jeg husker/er helt sikker.

2; Du kan evnt prøve google calendar og velge å få kalendervarsler som "epost"? :)

3; Nei, antar det er av sikkerhetsårsaker...

4; Finnes apps som emulerer det samme, og noen telefonprodusenter velger å inkludere slike ting i deres versjon av android.

 

Har ikke testet, men fant feks denne med ett google søk;

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jamworks.smartwake&hl=en

 

Evnt; https://play.google.com/store/apps/details?id=com.luutinhit.smartscreenonoff&hl=en

 

Pixel 2; 

https://www.cnet.com/how-to/how-to-enable-lift-to-wake-tap-to-wake-on-the-pixel/

Lenke til kommentar

I dag ser det ut som batteritiden på min S9+ er adskillig bedre. I går fikk jeg bare 10-11 timer ut av den. I dag blir det vell rundt 6-17.

 

Er det ikke sånn at batteritiden blir bedre etter at telefonen får "gått seg litt til"? Mener jeg leste det en plass.

 

 

Batteriet blir nok bedre når du ikkje trykker på den dagen lang slik man ofte gjer når telefonen er ny. 

Batteriet har nok samme kapasitet heile tida, men telefonen kan bruke mindre straum når alt er satt opp. 

Lenke til kommentar

 

Trykk oppe i hjørnet,så kommer valget opp

La meg se om jeg har skjønt dette riktig:

Man må installere programvare, registrere konto med personalia, godta vilkår og aktivere tjenesten for å få mulighet til å desaktivere Bixby-knappen?

 

Du vet, eller bare la være å bruke den?

 

Evnt kan du bare installere bxactions eller lignende

Lenke til kommentar

Har andre med Telenor her mistet VoLTE etter softwareoppdateringen som nettopp kom? Det er aktivert i innstillingene, men får ikke lenger opp ikonet slik jeg i hvert fall gjorde forrige uke. Tipper at det var oppdateringen som gjorde det, men det kan også være portering fra Komplett Mobil (som har Telenor-dekning) til Telenor. Samtidig høres det rart ut at det er aktivert for noen som leier av dem uten at det er det for egne kunder.

Lenke til kommentar

Har andre med Telenor her mistet VoLTE etter softwareoppdateringen som nettopp kom? Det er aktivert i innstillingene, men får ikke lenger opp ikonet slik jeg i hvert fall gjorde forrige uke. Tipper at det var oppdateringen som gjorde det, men det kan også være portering fra Komplett Mobil (som har Telenor-dekning) til Telenor. Samtidig høres det rart ut at det er aktivert for noen som leier av dem uten at det er det for egne kunder.

Du må ta kontakt med komplett for å få det aktivert, eventuelt det kan gjøres via mine sider

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...