Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Sorry, skal prøve å justere mitt ekspressive pedantikknivå i en mer harmonisk retning, jobber med blant annet mobiler og programvare, og snakker således i affekt.

 

On topic: noen som har tips til hvordan man kan få gode resultater i super slow mo kameramodus?

 

Har prøvd meg med forskjellige motiver, men kameraprogramvaren velger andre deler av bevegelsen enn de jeg synes er interessante. Hadde også foretrukket om jeg selv kunne velge varigheten på den supersakte sekvensen, innenfor rimelighetens grenser / hardwarebegrensninger, for å unngå problemet med valg av feil sekvens.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er S9+ når det kommer til glasset? Jeg er ganske klønte, og det jeg elsket med Galaxy S6 Edge er at jeg har sikkert mistet den i gulvet hver annen dag siden jeg kjøpte den i slutten av 2015. 

Må til innkjøp av ny telefon og android, og jeg har vært fornøyd med de siste to mobilene fra Samsung.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få lastet ned Nordic (NEE) CSC uten å flashe hele OS på nytt.

 

Installerte custom rom i forrige uke. Men ble ikke fornøyd og gjennoptettet TWRP backupen for å gå tilbake til stock-rom m/root og custom kernel. Problemet er at i denne prosessen mistet jeg Wifi-tale.

 

Jeg får opp wifi-tale i instillinger. Jeg får den og på. Men jeg får likevell ikke opp symbol, eller muligheten for å ringe over wifi.

 

Jeg går derfor ut fra at den kan være en fuck-up med CSC nå.

 

 

 

En annen ting som skal nevnes er at jeg samme dag byttet telefon abonnement. Men dette ble endtret innenfor opratøren (Telia), så sim-kortet er det samme

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt S9+ selv om jeg har en S8+ nå, hovedsakelig kun pga Dual-SIM, noe som det ser ut til at de fleste ikke har fått med seg at den har :p

Jeg fikk ikke med meg at den hadde det før jeg fikk den.. Hadde jeg visst det ville jeg ikke bestilt den.

Jeg mister nemlig funksjonalitet som er langt viktigere for meg enn dual-sim noen gang kan bli.

Lenke til kommentar

 

Har forhåndsbestilt S9+ selv om jeg har en S8+ nå, hovedsakelig kun pga Dual-SIM, noe som det ser ut til at de fleste ikke har fått med seg at den har :p

Jeg fikk ikke med meg at den hadde det før jeg fikk den.. Hadde jeg visst det ville jeg ikke bestilt den.

Jeg mister nemlig funksjonalitet som er langt viktigere for meg enn dual-sim noen gang kan bli.

 

???

Hva mister du av at telefonen har dual-SIM?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Det høres jo litt merkelig ut da den er 1) vanntett  2) har lugget i forpakningen heletiden. har kun tatt den opp et par ganger for å se rundt i menyer ol, da jeg planlegger en retur av den :p

Usj, har de enda ikke klart fikse det? Har hatt samme problem på S8+. Jeg er nødt til å bruke plastplugg i USB-porten (må bestilles separat, men Samsung later som om man ikke trenger det) for å få brukt lader når det er fuktig vær.

 

 

Hadde samme opplevelsen på S7 faktisk. Vanntett? Not so much.

Lenke til kommentar

Hvordan er S9+ når det kommer til glasset? Jeg er ganske klønte, og det jeg elsket med Galaxy S6 Edge er at jeg har sikkert mistet den i gulvet hver annen dag siden jeg kjøpte den i slutten av 2015.

 

Må til innkjøp av ny telefon og android, og jeg har vært fornøyd med de siste to mobilene fra Samsung.

Det er glass, og vil knuse som glass.

Lenke til kommentar

 

Har forhåndsbestilt S9+ selv om jeg har en S8+ nå, hovedsakelig kun pga Dual-SIM, noe som det ser ut til at de fleste ikke har fått med seg at den har :p

Jeg fikk ikke med meg at den hadde det før jeg fikk den.. Hadde jeg visst det ville jeg ikke bestilt den.

Jeg mister nemlig funksjonalitet som er langt viktigere for meg enn dual-sim noen gang kan bli.

 

 

Jeg lurer også på hvilke funksjoner S8+ har, som ikke S9+ har

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få lastet ned Nordic (NEE) CSC uten å flashe hele OS på nytt.

 

Hva slags programvare kjører du nå? Hvis det er Samsung programvare, kan du si meg hvilke koder du har under Innstillinger > Om telefonen > Programvareinfo > Tjenesteleverandør?

 

Flash alle filene, ikke bare csc:

https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G960F/NEE/

https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G965F/NEE/

 

Den originale csc filen må være av typen "home" for at du skal være sikker på at telefonen ikke blir nullstilt under flashing.

Lenke til kommentar

 

Har forhåndsbestilt S9+ selv om jeg har en S8+ nå, hovedsakelig kun pga Dual-SIM, noe som det ser ut til at de fleste ikke har fått med seg at den har :p

Jeg fikk ikke med meg at den hadde det før jeg fikk den.. Hadde jeg visst det ville jeg ikke bestilt den.

Jeg mister nemlig funksjonalitet som er langt viktigere for meg enn dual-sim noen gang kan bli.

 

Hva mister man når man har muligheten for 2 SIM-kort?

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvor jeg kan få lastet ned Nordic (NEE) CSC uten å flashe hele OS på nytt.

 

Hva slags programvare kjører du nå? Hvis det er Samsung programvare, kan du si meg hvilke koder du har under Innstillinger > Om telefonen > Programvareinfo > Tjenesteleverandør?

 

Flash alle filene, ikke bare csc:

https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G960F/NEE/

https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G965F/NEE/

 

Den originale csc filen må være av typen "home" for at du skal være sikker på at telefonen ikke blir nullstilt under flashing.

 

post-96937-0-68045000-1525264581_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Holder meg ikke oppdatert på custom roms, kernels osv, men ser at du har SELinux status Permissive. Grunnen til at du ikke får registrert deg på vowifi kan være at du mangler noen konfigfiler / at de ikke leses osv., at autentiseringen feiler mot server eller kanskje noe helt annet. Uansett er det bare å flashe med nyeste Odin og G965F OXM programvare med csc home fil for å telefonen tilbake på offisiell programvare: https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G965F/NEE/

Lenke til kommentar

 

Har forhåndsbestilt S9+ selv om jeg har en S8+ nå, hovedsakelig kun pga Dual-SIM, noe som det ser ut til at de fleste ikke har fått med seg at den har :p

Jeg fikk ikke med meg at den hadde det før jeg fikk den.. Hadde jeg visst det ville jeg ikke bestilt den.

Jeg mister nemlig funksjonalitet som er langt viktigere for meg enn dual-sim noen gang kan bli.

Kan du ikke svare oss da? Halve forumet sitter å lurer på hva du snakker om...
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flere som ikke får "Galleri" til å vise bilder/video fra SD kort?

 

Her dukker ikke innhold fra SD kortet opp i galleriet.

Filutforskere finner innholdet.

 

 

Dette skjedde etter at jeg bytter SD kort. Flyttet innholdet fra det gamle over ved hjelp av datamaskinen

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Flasha stock rom fra sammobile (m/ data wipe) men VoWifi funker heller ikke nå :S

Hva slags abo har du? Med Telia må du enten ha elendige 4G forhold eller være i flymodus for at telefonen skal kunne registrere seg på vowifi, i tillegg til at posisjonen som oppgis i registreringen må være Norge. Med Telenor kan du velge om du foretrekker wifi eller mobilnett, så der skal telefonen lett kunne vowifi registreres. Testet ulike APer? Hvis ja, kan det kanskje være relatert til abonnementet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...