Gå til innhold

Call of Duty WWII er annonsert


Anbefalte innlegg

 

De har ihvertfall sjansen til å gjøre spillet noenlunde interessant ved å inkludere en tysk kampanje, og ikke bare samme gamle muh normandy, muh stalingrad.

 

Var sikkert muh for de som var der og opplevde det selv også. Tenk litt over hva du skriver vel.

 

 

 

Som en som var der da det aller første COD kom ut på PC, og spilte det i ett vanvittig antall timer må jeg si at dette får meg til å le litt :) At det er flest som spiller det på konsoll i dag er nok rett da COD har blitt spill for barn og tenåringer med ADHD spasmer.

 

 

 

Så ekstremt stusselig å kommentere slike ting. Har ikke spilt COD siden Black Ops 2, men ser ingen grunn til å fremstå som en snobbete elitist som snakker ovenfra og ned av den grunn. Skjerpings.

 

 

Skal jeg bry meg om hva andre syns om mine meninger? Da hadde man ikke kunnet sagt mye gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De har ihvertfall sjansen til å gjøre spillet noenlunde interessant ved å inkludere en tysk kampanje, og ikke bare samme gamle muh normandy, muh stalingrad.

 

Var sikkert muh for de som var der og opplevde det selv også. Tenk litt over hva du skriver vel.

 

Om vi skal ha så "respekt" for de som døde i krigen burde vi vel ikke kjøpe underholdningsprodukter basert på den i det hele tatt? Ja, soldatene var modige karer, men visse kapitler av krigen har blitt gjort så mange ganger at de er kjedelige nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

http://www.vgchartz.com/yearly/2016/Global

Den inkluderer riktignok ikke PC salgene, og det skal sies at jeg ikke skjønner hvorfor man vil spille COD på PC. men folk er heldigvis forskjellige så fordelingen på PC skulle nok være temmelig lik som for konsollene.

 

Tl;dr: COD har solgt marginalt bedre enn BF iløpet av det siste året.

 

Jeg trodde alle visste at Battlefield alltid har vært et PC-spill og Call of Duty et konsollspill. Ingen av mine venner spiller COD på PC, og jeg kjenner ingen som spiller BF på konsoll.

 

Så den riktige tl;dr-en blir at den statistikken sier ingenting.

 

 

Som en som var der da det aller første COD kom ut på PC, og spilte det i ett vanvittig antall timer må jeg si at dette får meg til å le litt :) At det er flest som spiller det på konsoll i dag er nok rett da COD har blitt spill for barn og tenåringer med ADHD spasmer.

 

Når det er sagt blir nok dette dette ett kjøp så lenge de setter tempoet i spillet slik det var i COD 1/2 og ikke overlesser det med teite perks og oppgraderinger.

 

Skjønner virkelig ikke hvordan du tolket det jeg sa til at jeg snakket om COD 1-3. Men la meg reformulere slik at du forstår det enklere. Call of Duty er i dag ett hundrede prosent en konsoll-franchise. Activision har ikke brydd seg om PC-spillerne sine for fem flate øre på et titalls år. Samtlige PC-utgaver har vært dårlige porter av konsollspillene. Et lite lys i enden av tunnelen er at Black Ops 3 fikk mod-støtte på Steam for et par måneder siden, men utenom det har det ikke vært noe som helst å skryte av.

 

Så le videre du, det burde ikke være så vanskelig å forstå hva jeg mente. Å sammenligne salgstall for BF og COD på konsoll er som å sammenligne norske og svenske filmer solgt i Sverige. Én av de to vil naturligvis ha et latterlig høyt flertall. Poenget mitt var at Battlefield ikke på noe punkt i historien har vært en konsollgigant, til motsetning med COD som i dag skimter med sitt fravær på PC.

Endret av Sanchez_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vgchartz.com/yearly/2016/Global

Den inkluderer riktignok ikke PC salgene, og det skal sies at jeg ikke skjønner hvorfor man vil spille COD på PC. men folk er heldigvis forskjellige så fordelingen på PC skulle nok være temmelig lik som for konsollene.

 

Tl;dr: COD har solgt marginalt bedre enn BF iløpet av det siste året.

Dette var triste greier. Dark souls 3 PS4 er på 30. plass. No Man`s sky på 27, overwatch på 13. Og alt det langt under FIFA 17, som årlig pumper ut marginalt endrede kopier av samme spillet for syttende gang.

 

Deprimerende greier. Hype virker tydeligvis

Endret av Hårek
Sitatpyramider
Lenke til kommentar

 

Blir nok broken på en eller annen måte dette også - virker som det er altfor mye rush på å ta igjen overtaket bf har.

 

Hvilke overtak? COD har jo solgt bedre en BF i alle år. Inkludert BF1. 

Men det er for at folk er idiot og bare kjøper det for at det står Call Of Duty på coveret....

Lenke til kommentar

Er tilbøyelig til å kunne kjøpe dette. WW2 er artig.

 

Håper de skjønner at "less is more" når det kommer til multiplayer. Hold "kill-streak"-bonuser på et minimum. La det igjen handle om taktikk og ferdigheter. Ikke bare hodeløs løping mellom korridorer og håpe å finne noen som står med ryggen til.

Helt enig. På nivå med World at War; kanskje noe mindre faktisk. Følte ikke det ble helt over-the top i det spillet på samme måte som alt annet som kom etterpå og ødela opplevelsen for min del i hvert fall.

 

Det spillet hadde forøvrig veldig bra kart jevnt over.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

De har ihvertfall sjansen til å gjøre spillet noenlunde interessant ved å inkludere en tysk kampanje, og ikke bare samme gamle muh normandy, muh stalingrad.

 

Var sikkert muh for de som var der og opplevde det selv også. Tenk litt over hva du skriver vel.

 

Om vi skal ha så "respekt" for de som døde i krigen burde vi vel ikke kjøpe underholdningsprodukter basert på den i det hele tatt? Ja, soldatene var modige karer, men visse kapitler av krigen har blitt gjort så mange ganger at de er kjedelige nå.

 

 

 

Joda, jeg synes absolutt man kan lage underholdningsprodukter ut av det. Det klassiske eksempelet er jo selvfølgelig Band of Brothers. Så til de grader gjennomført, og var både underholdende, lærerikt og viste stor respekt for temaet. Så lenge historien og karakterene er gode, tror jeg ikke det har så mye å si om det er blitt gjort før. Det er vel ganske trygt å si at spillmediet har til gode å produsere en god og følelsesladd historie satt til andre verdenskrig. Du er stort sett bare med som tilskuer i slagene, og det er veldig synd. Nevneverdig unntak er Brothers in Arms: Road to Hill 30. De senere spillene i serien klarte dessverre ikke leve opp til det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Blir nok broken på en eller annen måte dette også - virker som det er altfor mye rush på å ta igjen overtaket bf har.

 

Hvilke overtak? COD har jo solgt bedre en BF i alle år. Inkludert BF1. 

Men det er for at folk er idiot og bare kjøper det for at det står Call Of Duty på coveret....

 

 

 

Dette forumet er virkelig blitt ødelagt. Ser i det hele tatt moderatorene gjennom trådene her? Ganske drepende for den gode diskusjonen når folk lirer av seg sånn tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Skal jeg bry meg om hva andre syns om mine meninger? Da hadde man ikke kunnet sagt mye gitt.

 

 

 

Nei, men du burde bry deg om hvordan du formulerer meningene dine. Ingen som tar deg seriøst i en diskusjon når du holder på sånn. Bidrar liksom ikke i det hele tatt. Helt sikker på at du kan formulere meningene dine bedre og bidra til den gode diskusjonen om du bare gir det et forsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har alle Cod de samme problemene som alltid på PC. Det lanseres uten noen tilsyn. Folk kan cheate så mye de ønsker, hele top listen i ranking er fylt med Prestige 10 folk med 50 + k/d, cheaters etter to tre dager og de gjør absolutt ingenting. -Testet nye cod som kom i høst for noen uker siden i "free test weekend" og det var flyt opp med cheaters, nå har jo Cod Killcam så er ekstremt lett å se...

Lenke til kommentar

 

http://www.vgchartz.com/yearly/2016/Global

Den inkluderer riktignok ikke PC salgene, og det skal sies at jeg ikke skjønner hvorfor man vil spille COD på PC. men folk er heldigvis forskjellige så fordelingen på PC skulle nok være temmelig lik som for konsollene.

 

Tl;dr: COD har solgt marginalt bedre enn BF iløpet av det siste året.

Dette var triste greier. Dark souls 3 PS4 er på 30. plass. No Man`s sky på 27, overwatch på 13. Og alt det langt under FIFA 17, som årlig pumper ut marginalt endrede kopier av samme spillet for syttende gang.

 

Deprimerende greier. Hype virker tydeligvis

 

Fifa har pumpet ut i over 17 år for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Skal jeg bry meg om hva andre syns om mine meninger? Da hadde man ikke kunnet sagt mye gitt.

 

 

 

Nei, men du burde bry deg om hvordan du formulerer meningene dine. Ingen som tar deg seriøst i en diskusjon når du holder på sånn. Bidrar liksom ikke i det hele tatt. Helt sikker på at du kan formulere meningene dine bedre og bidra til den gode diskusjonen om du bare gir det et forsøk.

 

 

Slappe forsøk på hersketeknikk som du nå prøver på, funker dårlig ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

De har ihvertfall sjansen til å gjøre spillet noenlunde interessant ved å inkludere en tysk kampanje, og ikke bare samme gamle muh normandy, muh stalingrad.

 

 

Var sikkert muh for de som var der og opplevde det selv også. Tenk litt over hva du skriver vel.

Om vi skal ha så "respekt" for de som døde i krigen burde vi vel ikke kjøpe underholdningsprodukter basert på den i det hele tatt? Ja, soldatene var modige karer, men visse kapitler av krigen har blitt gjort så mange ganger at de er kjedelige nå.

 

 

Joda, jeg synes absolutt man kan lage underholdningsprodukter ut av det. Det klassiske eksempelet er jo selvfølgelig Band of Brothers. Så til de grader gjennomført, og var både underholdende, lærerikt og viste stor respekt for temaet. Så lenge historien og karakterene er gode, tror jeg ikke det har så mye å si om det er blitt gjort før. Det er vel ganske trygt å si at spillmediet har til gode å produsere en god og følelsesladd historie satt til andre verdenskrig. Du er stort sett bare med som tilskuer i slagene, og det er veldig synd. Nevneverdig unntak er Brothers in Arms: Road to Hill 30. De senere spillene i serien klarte dessverre ikke leve opp til det første.

Earned in blood var like bra (mer som en stand alone xp pakke enn oppfølger.) Men hells highway var dårligere både gameplay messing og historie messing (fremdeles bedre enn alle andre Ww2 spill. )

 

det er forresten en ganske stor mod til både hill 30 og EiB legger til nye kommandoer, flere lag kamerater og fiender, bedre fysisk, mer realistiske våpen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Skal jeg bry meg om hva andre syns om mine meninger? Da hadde man ikke kunnet sagt mye gitt.

 

 

 

Nei, men du burde bry deg om hvordan du formulerer meningene dine. Ingen som tar deg seriøst i en diskusjon når du holder på sånn. Bidrar liksom ikke i det hele tatt. Helt sikker på at du kan formulere meningene dine bedre og bidra til den gode diskusjonen om du bare gir det et forsøk.

 

 

Slappe forsøk på hersketeknikk som du nå prøver på, funker dårlig ;)

 

 

 

Det er et råd, ikke noe mer enn det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Earned in blood var like bra (mer som en stand alone xp pakke enn oppfølger.) Men hells highway var dårligere både gameplay messing og historie messing (fremdeles bedre enn alle andre Ww2 spill. )

 

det er forresten en ganske stor mod til både hill 30 og EiB legger til nye kommandoer, flere lag kamerater og fiender, bedre fysisk, mer realistiske våpen.

 

 

Jaau, til dels enig i at Earned in Blood ikke er så langt unna Road to Hill 30, men savnet å spille som Matt Baker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...