Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Tipper batteriet ditt er ødelagt.

Lignende skjedde med en kamerat sin S7.

Etter en stund med konstant lading blåste batteriet seg opp og "sprengte" av bakdekselet.

 

Kjøpte nytt batteri på eBay og byttet, og telefonen har vært god siden.

 

Noen batteriet har nok produksjonsfeil.

Har ikke lyst til å åpne og prøve å reparere mobilen. Hadde tilsvarende problemer med S7, men Samsung aksepterte ikke at noe var galt før mobilen var helt død. Har på følelsen at 8+ ikke vil vare like lenge som S7 edge gjorde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hva bruker du telefonen din til de 4 timene?

Fx Spotify + Pokemon Go.
Se der ja.

Skjerm på full belysning i 4 timer, posisjonering, lyd og spillbruk.

 

Og du klager på 4 timer.

 

Skulle hatt to tlf du

Ikke glem Bluetooth...

 

Men om en mobil har slike funksjoner må den da tåle at de brukes. Om ikke kunne man klart seg med en gammel Nokia.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva bruker du telefonen din til de 4 timene?

 

Fx Spotify + Pokemon Go.
Se der ja.

Skjerm på full belysning i 4 timer, posisjonering, lyd og spillbruk.

Og du klager på 4 timer.

Skulle hatt to tlf du

Ikke glem Bluetooth...

 

Men om en mobil har slike funksjoner må den da tåle at de brukes. Om ikke kunne man klart seg med en gammel Nokia.

Den tåler jo å bli brukt, og det i hele 4 timer.

Lenke til kommentar

3-4 timer med Pokémon Go ja, da kan man ikke klage. Da senker man jo hvilken som helt telefon. Får kjørt seg de ladesyklusene på telefonen din gitt ;) Kjøp deg en sånn kina mikk-mak telefon som nevnt over her, mye bra specs og voldsomme batteri. Må jo være midt i blinken for ditt bruk :)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har hatt iPhone i mange år nå. Prøvde Samsung Galaxy S6 og S7 en kort periode, og de var jeg forsovet fornøyd med. Har fundert på å kjøpe et nettbrett i det siste, men fristes mer av en telefon med større skjerm. Jeg så at Galaxy Note 8 kan kjøre split-visning, men det jeg lurer på er om dette også går ann på S8? Kan jeg for eksempel surfe på nettet mens TV2 Sumo er åpen etc.?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått et nytt problem med min S8+.

 

Fra før har jeg:

-kort batterilevetid. Batteriet kan tømmes på 3-4 timer. Løsningen er at jeg alltid bærer med minst en powerbank.

-overopphetes lett. Løsnigen er å ikke bruke mobilen i solen om det er over 25 grader ute

Det nye problemet oppstod da jeg idag gikk i varmt område med mobilen i en lomme i shortsen. Jeg har sikkert transpirert endel, men ikke så mye at fukt var synlig på mobilen. Mobilen ga uansett varsel om at jeg måtte passe på da det var observert fuktighet. Mobilen ga så varsel om at det var lite strøm, men da jeg koblet til lader kom det feilmelding om at jeg måtte sjekke port og usb-kontakt for fuktighet og så ble ladning avbrutt. Jeg må altså begynne å bære rundt på utstyr for trådløs ladning.

 

Det jeg har sett av utstyr for trådløs ladning passer veldig dårlig for mobilt bruk. Finnes det i det hele tatt noe som kan brukes her?

 

Skulle det forresten vært en plugg for USB-åpningen med mobilen? Fant ikke noe slikt i min pakke.

Må vel bare få deg en ny telefon da?

 

Er for øyeblikket i Hellas, med nærmere 30c i skyggen og har ingen varmeproblemer med min S8+.

 

Batteriet varer en dag med aktiv bruk av kamera, snapchat, surfing og Bluetooth skrudd på hele dagen, koblet sammen med min Gear S3 klokke.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått et nytt problem med min S8+.

 

Fra før har jeg:

-kort batterilevetid. Batteriet kan tømmes på 3-4 timer. Løsningen er at jeg alltid bærer med minst en powerbank.

-overopphetes lett. Løsnigen er å ikke bruke mobilen i solen om det er over 25 grader ute

Det nye problemet oppstod da jeg idag gikk i varmt område med mobilen i en lomme i shortsen. Jeg har sikkert transpirert endel, men ikke så mye at fukt var synlig på mobilen. Mobilen ga uansett varsel om at jeg måtte passe på da det var observert fuktighet. Mobilen ga så varsel om at det var lite strøm, men da jeg koblet til lader kom det feilmelding om at jeg måtte sjekke port og usb-kontakt for fuktighet og så ble ladning avbrutt. Jeg må altså begynne å bære rundt på utstyr for trådløs ladning.

 

Det jeg har sett av utstyr for trådløs ladning passer veldig dårlig for mobilt bruk. Finnes det i det hele tatt noe som kan brukes her?

 

Skulle det forresten vært en plugg for USB-åpningen med mobilen? Fant ikke noe slikt i min pakke.

 

Det virker litt som om du har fått et mandagsprodukt - igjen. Min har ingen av disse problemene, men tar et forbehold siden jeg aldri har hatt Pokemon GO installert på noen telefon. Og JA, det lå en usb-overgang inkludert i S8+-esken.

Lenke til kommentar

Er det mulig å velge at skjermen kun skal tennes ved at jeg trykker powerknappen på siden? Føler skjermen er på 50% av tiden i lommen.

Du kan sette på slik at skjermen slår seg av om den oppdager at den er i en lomme.

Instillinger - Skjerm - Hold skjermen slått av PÅ

 

Har gjort dette selv. Funker utmerket. Er dessverre ingen funksjon som jeg vet at kun powerknappen tenner skjermen på lockscreen.

Lenke til kommentar

Bixby er lansert i Norge nå, men fortsatt engelsk tale.

La fort merke til det i dag morgen. Morgenalarmen min gikk av med en helt annen melodi og plutselig begynt den å bable om hva klokka var, været og nyheter. Lurte selv på hva faen som klikket for den. Men såg at Bixby hadde blitt oppdatert gjennom natta. Slo av dette Bixby orientering faenskapet i alarm instillinger med en gang..

Lenke til kommentar

 

Bixby er lansert i Norge nå, men fortsatt engelsk tale.

La fort merke til det i dag morgen. Morgenalarmen min gikk av med en helt annen melodi og plutselig begynt den å bable om hva klokka var, været og nyheter. Lurte selv på hva faen som klikket for den. Men såg at Bixby hadde blitt oppdatert gjennom natta. Slo av dette Bixby orientering faenskapet i alarm instillinger med en gang..

Hmm.

Dette gjorde ikkje min.

 

Ellers må eg si at eg egentlig er imponert over bixby.

Funker svært bra med tanke på styring av tlf.

 

Det å ha en "videre" samtale blir nok bedre med tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...