Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Tja, uflaks var det nok ja, men den sprak i på baksiden i andre hjørne og, for 1 uke siden. Da hadde jeg den i lommen og syklet. Har hatt VEDLIG mage mobiler, og kun knust 1 samsung tidligere. 

Har ikke forsikring, men på neste mobil(SGN8) skal jeg kanskje ha Swap forsikring.

 

Swap forsikring

Noen som kan fortelle litt om Swap forsikring? Hva er deres erfaring med Telenor når uhellet er ute? Og er det verdt å ha en slik forsikring, med tanke på mnd kost og egen andel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistet mobilen i gulvet (fra lommen når jeg satt på en lav stol), og knuste hjørne på skjermen. Ca 1x2cm område er pulverknust.

Hatt mange mobiler opp igjen årene, og aldri hatt en mobil som knuser så lett?

Tunge telefoner av glass knuser lett. Bruker du ikke deksel? En naken S8 er Glattere enn et vått såpestykke i lommen.

Lenke til kommentar

Tja, uflaks var det nok ja, men den sprak i på baksiden i andre hjørne og, for 1 uke siden. Da hadde jeg den i lommen og syklet. Har hatt VEDLIG mage mobiler, og kun knust 1 samsung tidligere.

Har ikke forsikring, men på neste mobil(SGN8) skal jeg kanskje ha Swap forsikring.

 

Swap forsikring

Noen som kan fortelle litt om Swap forsikring? Hva er deres erfaring med Telenor når uhellet er ute? Og er det verdt å ha en slik forsikring, med tanke på mnd kost og egen andel?

Skjermforsikringen til SWAP er gratis inkludert. Den dekker knust skjerm med 500 kr i egenandel. SWAP Plussforsikring dekker alle skader, inkludert fukt, tyveri osv. Den koster 59 kr i måneden, men de 3 første månedene er gratis. Plussforsikringen har heller ingen ventetid på reparasjon. Da får du ny telefon dagen etter som for alltid vil fungere som din nye. Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, uflaks var det nok ja, men den sprak i på baksiden i andre hjørne og, for 1 uke siden. Da hadde jeg den i lommen og syklet. Har hatt VEDLIG mage mobiler, og kun knust 1 samsung tidligere. 

Har ikke forsikring, men på neste mobil(SGN8) skal jeg kanskje ha Swap forsikring.

I mange tilfeller dekker innboforsikringen typiske uhell. Ville ha sjekket om du har det.

Ofte en høy egenandel på de, men du får kanskje dekket litt.

Lenke til kommentar

 

Tja, uflaks var det nok ja, men den sprak i på baksiden i andre hjørne og, for 1 uke siden. Da hadde jeg den i lommen og syklet. Har hatt VEDLIG mage mobiler, og kun knust 1 samsung tidligere. 

Har ikke forsikring, men på neste mobil(SGN8) skal jeg kanskje ha Swap forsikring.

I mange tilfeller dekker innboforsikringen typiske uhell. Ville ha sjekket om du har det.

Ofte en høy egenandel på de, men du får kanskje dekket litt.

 

 

Det stemmer. Min innboforsikring gjennom Gjensidige dekker knust skjerm.

Lenke til kommentar

På min LG V10 kan jeg sette opp hjemmeadresse og sette opp slik at WIFI skrur seg automatisk av/på når jeg drar og kommer hjem, slik at WIFI da slipper å stå på å søke etter nettverk når jeg drar hjemmefra.

 

Er det noe slik på S8+'en min også?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

På min LG V10 kan jeg sette opp hjemmeadresse og sette opp slik at WIFI skrur seg automatisk av/på når jeg drar og kommer hjem, slik at WIFI da slipper å stå på å søke etter nettverk når jeg drar hjemmefra.

 

Er det noe slik på S8+'en min også?

Nei, men det finnes en app som heter Smart WiFi Toggler som gjør samme nytta. Endret av Ziiimba
Lenke til kommentar

 

Mistet mobilen i gulvet (fra lommen når jeg satt på en lav stol), og knuste hjørne på skjermen. Ca 1x2cm område er pulverknust.

Hatt mange mobiler opp igjen årene, og aldri hatt en mobil som knuser så lett?

Tunge telefoner av glass knuser lett. Bruker du ikke deksel? En naken S8 er Glattere enn et vått såpestykke i lommen.
Ja det er jeg enig.

Har film på fremsiden.

Baksiden har jeg ikke.

Har prøvt med forskjellige deksler bak, men blir for stort.

Lenke til kommentar

 

Alltid første bud i min bok, omstart av telefon om det er noe som skurrer.

Og om det ikke hjelper, så ta en factory reset. Spesielt etter større oppdateringer.

I dag har man jo backup av alt så null problem å sette opp telefonen på nytt.

Forsøkte det også. Ser ut som kun 4G-Tale kom til Telia med denne oppdateringa.

Kommer nok Wifi-tale til Telia med neste oppdatering..

Endret av Ziiimba
Lenke til kommentar

Takker for svar angående Swap forsikring. Det SKAL bestilles på neste mobil, med pluss forsikring.

 

Jeg mener denne forsikringen er for de som benytter seg av abonnementet. Mange forsikringsselskaper tilbyr også en egen mobilforsikring/gjenstandsforsikring som dekker det samme, for samme pris. 

Lenke til kommentar

 

På min LG V10 kan jeg sette opp hjemmeadresse og sette opp slik at WIFI skrur seg automatisk av/på når jeg drar og kommer hjem, slik at WIFI da slipper å stå på å søke etter nettverk når jeg drar hjemmefra.

 

Er det noe slik på S8+'en min også?

Nei, men det finnes en app som heter Smart WiFi Toggler som gjør samme nytta.

 

 

Takk for tips. Skal sjekke den ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har Telia, men finner ikke noe innstilling for 4G-tale eller Wi-fi-tale :/ Har også restartet telefonen min. Og oppdatert også seff.

Kan du sjekke hva som står under programvare for tjenesteleverandør? Gå inn på innstillinger > Om telefonen > Programvare for tjenesteleverandør.

Her skal det stå SAOMC_SM-950F_OXM_NEE_0083.

 

Dobbeltsjekk også med Telia at 4G-Tale er aktivert på ditt abbonement. 

 

Tjenesteleverandøren min er:  SAOMC_SM-G955F_OXM_NEE_0082

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...