Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Denne tiden på året igjen, og her er Samsung S8! Lanseringsdato 28. april her i Norge.

 

20170329GASZ2NHETWGZTQONX7MPUUNX.jpg

Mer detaljerte specs fra Samsung.com. Pris ser ut til å bli €799 og €899.. som kan bli temmelig stivt i Norge. Tek.no sier dog 7495 og 8495, som er under det jeg ville antatt. Størrelsesmessig er selv vanlig S8 en smule høyere enn S7 Edge, men noe slankere. Tek.no har et bilde som viser en sammenligning mellom S8, S7 Edge og S8 Plus. 

 

Spec-sheet hentet fra tek.no.

 

post-146208-0-16245200-1490802214_thumb.png

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbanna edge med distortions på bildet   :wallbash:

 

Har du noen kilde på at den ikke skal være 16:9? Har lest på rykter om denne telefonen i månedsvis men aldri hørt noe om det? Hvor kommer det fra?

 

Ryktene hittil har sagt 2560x1440, så selv om det er mange som mener 4K er tull. så er det negativt for meg om den ikke får 4K da jeg ønsker meg en bedre VR opplevelse og det kunne overbevist meg om kjøpet...

Lenke til kommentar

Har du noen kilde på at den ikke skal være 16:9? Har lest på rykter om denne telefonen i månedsvis men aldri hørt noe om det? Hvor kommer det fra?

 

Ryktene hittil har sagt 2560x1440, så selv om det er mange som mener 4K er tull. så er det negativt for meg om den ikke får 4K da jeg ønsker meg en bedre VR opplevelse og det kunne overbevist meg om kjøpet...

 

Fra Venturebeat/evleaks. Karen pleier å ha ganske høy nøyaktighet på ryktene sine. 

 

Les mer her. http://venturebeat.com/2017/01/26/this-is-the-samsung-galaxy-s8-launching-march-29/

 

The two models, with 5.8- and 6.2-inch QHD Super AMOLED screens that cover 83 percent of their front panels, were first detailed by The Guardian. Because of their unusual size, their aspect ratio — at 18.5:9 — deviates slightly from the industry-standard 16:9. As The Guardian noted, both models sport Samsung’s “edge” display, which curves downward on both sides of the handset.

 

Enda mer lesning om "Univisium" på G6 (bekreftet 1440x2880) og S8. Forøvrig sier til og med GSMArenas specs-side at S8 blir å få 1440x2960-oppløsning, som er 18.5:9 = 2:1 pretty much.

 

Selvfølgelig bare rykter. Gigantiske klyper salt! 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Det virker generelt ut som om edge er likt av mindretallet.

 

Det tviler jeg på. Edge-modellen av S7 er solgt mest i den kjeden/operatøren jeg jobber for. Jeg mener det var det samme for S6-serien også, og det er nok derfor de satser såpass mye på Edge fremover ;)

 

Edge er ganske populært.

Endret av fla92
Lenke til kommentar

 

Det virker generelt ut som om edge er likt av mindretallet.

 

Det tviler jeg på. Edge-modellen av S7 er solgt mest i den kjeden/operatøren jeg jobber for. Jeg mener det var det samme for S6-serien også, og det er nok derfor de satser såpass mye på Edge fremover ;)

 

Edge er ganske populært.

 

Beklager, du har sikkert rett. Men gjennom endel poster i edge trådene her så virker det som om folk mener edge er et gimmic som ikke er så utrolig populært.

Lenke til kommentar

Det tviler jeg på. Edge-modellen av S7 er solgt mest i den kjeden/operatøren jeg jobber for. Jeg mener det var det samme for S6-serien også, og det er nok derfor de satser såpass mye på Edge fremover ;)

 

Edge er ganske populært.

Beklager, du har sikkert rett. Men gjennom endel poster i edge trådene her så virker det som om folk mener edge er et gimmic som ikke er så utrolig populært.

 

Edge er ganske godt likt av den generelle befolkning, ja, men jeg må nok personlig si meg enig med deg. Jeg synes ikke Edge-kanten tilføyer noe som helst positivt annet enn et funky design. I tillegg er det uffatelig vanskelig å få en god skjermbeskytter/glass på den, som har resultert i en mengde småriper i skjermen min.

 

Og sånn for moro skyld, så jobber jeg også i en butikk som selger mobiltelefoner. Vi er riktignok av den mindre størrelsen, men siden 1. mars i fjor har vi solgt 174 S7 flat og 119 S7 Edge. Så her er nok vanlig S7 en del mer populær enn Edge er. Har nok litt med prisen å gjøre, men også fasong. 

Lenke til kommentar

Nøkkelrykter:

Seriøst? Gi meg heller en hurtigknapp til kamera som Sony sin Xperia-serie. Er det noe jeg vil ha en det å forevige ett øyeblikk raskt fremfor en "taleassistent" som i Samsung sine øyne er fremtidsrettet high-tech men egentlig er bare bloatware som flertallet har minimalt bruk for og er langt fra å fungere optimalt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser samsung har startet "nedtelling" til de skal vise fram s8 29.03.2017.

hvor lenge etter dette vil det være realistisk å kunne kjøpe den i Norge tror dere?

min note4 tok kveld i november, å har brukt s3 siden da, å nå vurderer jeg å vente på s8 istedefor å kjøpe s7. ettersom jeg allerede har ventet så lenge før jeg kjøper ny :p

Lenke til kommentar

Mener jeg har lest at denne vil bli tilgjengelig ca 20 april.

 

Min S7 tok kvelden i november. Fikk gavekort på Elkjøp på 6000kr fra forsikringa slik at jeg kunne kjøpe ny S7

Siden da har jeg brukt en ekstremt sliten S5 i vente på å bruke gavekortet som delbetaling på S8 :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Curved er så jævlig gimmick... :( Jeg kjøpte den første mobilen med curved skjerm (bøyd andre veien), da den kom ut i årsskiftet 2011/2012, samsung galaxy Nexus, jeg har den fortsatt og den fungerer fint. Men jeg fant aldri et deksel til den, på grunn av den kjipe formen. Så lenge samsung insisterer på å lage S serien med curved skjermer så blir det ikke noen ny samsung på meg. Skal bruke min S5 til den dauer og så får jeg se... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...