Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere Bixby-relaterte oppdateringer i dag. Vil det si at den blir brukbar... til noe?

Du kan nå deaktivere bixby knappen slik at bixby Home ikke åpnes når du trykker på den. Holder du den inne derimot, vil fortsatt bixby voice aktiveres. Men bra oppdatering, slipper å uheldigvis komme borti om jeg skal justere volumet.

Lenke til kommentar

 

Flere Bixby-relaterte oppdateringer i dag. Vil det si at den blir brukbar... til noe?

Du kan nå deaktivere bixby knappen slik at bixby Home ikke åpnes når du trykker på den. Holder du den inne derimot, vil fortsatt bixby voice aktiveres. Men bra oppdatering, slipper å uheldigvis komme borti om jeg skal justere volumet.

 

Aha, takk for god info.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte SamGalaxy8+ for 3 mndr siden - ca 2 mndr etter lansering. Den er fortsatt ny og spennende for meg, men utgammel for Samsung. De deltar i et helt annet race med nylig Note8 lansering - Galaxy 9 rett rundt hjørnet - dermed er Samsung-support til Galaxy 8 knapt venstrehåndsarbeid. Det skal virkelig bli spennende å følge med på Google security patches fremover (jfr Blueborne) + Nougat 8.1 evt Oreo oppdatering. Hvor spennende er det å få Oreo i april 2018, eksempelvis ? 

De har jo så mye eget søl på telefonene sine at jeg kan vanskelig forstå de skal bruke mye ressurser på tilpasning av en telefon som allerede er "glemt" i media / fora etc.

Dette visste jeg jo da jeg skiftet til Samsung/Android - men trodde ikke det skulle gå så fort å komme bakpå mht til security updates etc.

Jeg synes det på mange måter er en fantastisk telefon etter at jeg har fått gjort endel prøving/feiling med launcher og mail-klienter.

Det som lå i telefonen generisk var jo bare kok og klarer ikke håndtere sync av store mailmengder. GMail er like dårlig som da den kom.

Og nå som vi kan velge bort Bixby knappen er jo alt blitt enda bedre.

Tenk om denne hardwaren hadde kunnet kjøre stock Android !!   Min neste tlf skal ha stock Android ala Pixel / HMD-Nokia 

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte SamGalaxy8+ for 3 mndr siden - ca 2 mndr etter lansering. Den er fortsatt ny og spennende for meg, men utgammel for Samsung. De deltar i et helt annet race med nylig Note8 lansering - Galaxy 9 rett rundt hjørnet - dermed er Samsung-support til Galaxy 8 knapt venstrehåndsarbeid. Det skal virkelig bli spennende å følge med på Google security patches fremover (jfr Blueborne) + Nougat 8.1 evt Oreo oppdatering. Hvor spennende er det å få Oreo i april 2018, eksempelvis ?

De har jo så mye eget søl på telefonene sine at jeg kan vanskelig forstå de skal bruke mye ressurser på tilpasning av en telefon som allerede er "glemt" i media / fora etc.

Dette visste jeg jo da jeg skiftet til Samsung/Android - men trodde ikke det skulle gå så fort å komme bakpå mht til security updates etc.

Jeg synes det på mange måter er en fantastisk telefon etter at jeg har fått gjort endel prøving/feiling med launcher og mail-klienter.

Det som lå i telefonen generisk var jo bare kok og klarer ikke håndtere sync av store mailmengder. GMail er like dårlig som da den kom.

Og nå som vi kan velge bort Bixby knappen er jo alt blitt enda bedre.

Tenk om denne hardwaren hadde kunnet kjøre stock Android !! Min neste tlf skal ha stock Android ala Pixel / HMD-Nokia

Denne hardwaren + Stock Android finnes i Oneplus 5. Bare med 6 eller 8GB ram istede for 4.

 

Dog misser man mye snadder med tanke på kamera og display. Men kan love deg at ytelsen er rå!

 

Finnes sikker Custom rom til S8 basert på Stock du kan legge inn om ett år eller to for å få en rask telefon igjen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte SamGalaxy8+ for 3 mndr siden - ca 2 mndr etter lansering. Den er fortsatt ny og spennende for meg, men utgammel for Samsung. De deltar i et helt annet race med nylig Note8 lansering - Galaxy 9 rett rundt hjørnet - dermed er Samsung-support til Galaxy 8 knapt venstrehåndsarbeid. Det skal virkelig bli spennende å følge med på Google security patches fremover (jfr Blueborne) + Nougat 8.1 evt Oreo oppdatering. Hvor spennende er det å få Oreo i april 2018, eksempelvis ?

De har jo så mye eget søl på telefonene sine at jeg kan vanskelig forstå de skal bruke mye ressurser på tilpasning av en telefon som allerede er "glemt" i media / fora etc.

Dette visste jeg jo da jeg skiftet til Samsung/Android - men trodde ikke det skulle gå så fort å komme bakpå mht til security updates etc.

Jeg synes det på mange måter er en fantastisk telefon etter at jeg har fått gjort endel prøving/feiling med launcher og mail-klienter.

Det som lå i telefonen generisk var jo bare kok og klarer ikke håndtere sync av store mailmengder. GMail er like dårlig som da den kom.

Og nå som vi kan velge bort Bixby knappen er jo alt blitt enda bedre.

Tenk om denne hardwaren hadde kunnet kjøre stock Android !! Min neste tlf skal ha stock Android ala Pixel / HMD-Nokia

Denne hardwaren + Stock Android finnes i Oneplus 5. Bare med 6 eller 8GB ram istede for 4.

 

Dog misser man mye snadder med tanke på kamera og display. Men kan love deg at ytelsen er rå!

 

Finnes sikker Custom rom til S8 basert på Stock du kan legge inn om ett år eller to for å få en rask telefon igjen.

 

 

Complexity

Jeg var innom OP5, spennende tlf  - men den feilet på trådløs lading for mitt vedkommende + kanskje om mulig enda dårligere service enn hos Samsung.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøpte SamGalaxy8+ for 3 mndr siden - ca 2 mndr etter lansering. Den er fortsatt ny og spennende for meg, men utgammel for Samsung. De deltar i et helt annet race med nylig Note8 lansering - Galaxy 9 rett rundt hjørnet - dermed er Samsung-support til Galaxy 8 knapt venstrehåndsarbeid. Det skal virkelig bli spennende å følge med på Google security patches fremover (jfr Blueborne) + Nougat 8.1 evt Oreo oppdatering. Hvor spennende er det å få Oreo i april 2018, eksempelvis ?

De har jo så mye eget søl på telefonene sine at jeg kan vanskelig forstå de skal bruke mye ressurser på tilpasning av en telefon som allerede er "glemt" i media / fora etc.

Dette visste jeg jo da jeg skiftet til Samsung/Android - men trodde ikke det skulle gå så fort å komme bakpå mht til security updates etc.

Jeg synes det på mange måter er en fantastisk telefon etter at jeg har fått gjort endel prøving/feiling med launcher og mail-klienter.

Det som lå i telefonen generisk var jo bare kok og klarer ikke håndtere sync av store mailmengder. GMail er like dårlig som da den kom.

Og nå som vi kan velge bort Bixby knappen er jo alt blitt enda bedre.

Tenk om denne hardwaren hadde kunnet kjøre stock Android !! Min neste tlf skal ha stock Android ala Pixel / HMD-Nokia

Denne hardwaren + Stock Android finnes i Oneplus 5. Bare med 6 eller 8GB ram istede for 4.

 

Dog misser man mye snadder med tanke på kamera og display. Men kan love deg at ytelsen er rå!

 

Finnes sikker Custom rom til S8 basert på Stock du kan legge inn om ett år eller to for å få en rask telefon igjen.

Complexity

Jeg var innom OP5, spennende tlf - men den feilet på trådløs lading for mitt vedkommende + kanskje om mulig enda dårligere service enn hos Samsung.

Ja man får ikke helt samme funksjoner, men så koster den vesentlig mindre og.

 

Hadde trådløs lading på min Nexus 4 i 2012, og brukte det nesten aldri, så kjenner enda ingen savn :p

 

Men blir litt som å sammenligne en Rolls Royce mot en Porsche. "Treg" og full av luksus eller strippet og rask.

 

Etter 3 år med Samsung var det en befrielse for meg å komme til Stock Android. Brukte aldri noe av softwaren til Samsung heller og endte egentlig opp med to av alt.

Lenke til kommentar
Dette visste jeg jo da jeg skiftet til Samsung/Android - men trodde ikke det skulle gå så fort å komme bakpå mht til security updates etc.

Jeg synes det på mange måter er en fantastisk telefon etter at jeg har fått gjort endel prøving/feiling med launcher og mail-klienter.

Det som lå i telefonen generisk var jo bare kok og klarer ikke håndtere sync av store mailmengder. GMail er like dårlig som da den kom.

Tenk om denne hardwaren hadde kunnet kjøre stock Android !!   Min neste tlf skal ha stock Android ala Pixel / HMD-Nokia 

Sikkerhetsoppdateringer skal man få hver måned, eller kvartalsvis (avhengig av modell):

https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

 

Samsung sin mail app er en av de bedre i følge "media", den testes også mot diverse Exchange servere har jeg lest. Hvilken klient landet du på? Gmail appen får du påtvunget på alle Android telefoner uansett, kan heller ikke avinstalleres, i motsetning til Samsung sin mail app.

 

Den stock Android besettelsen noen folk har er drøy. Hvorfor kjøpe et produkt en ikke vil ha og så klage på det? Gresset er selvsagt grønnere på den andre siden, Android 8 UI er fortsatt begrensende i forhold til eksempelvis Touchwiz. Google har en lang fartstid med halvgode løsninger og begrenset brukertilpasning. Jeg, som er godt vant til Touchwiz, får helt fnatt av å bruke Nexus 5X.

 

Når det er sagt, så synes jeg at Google burde tilrettelegge bedre for produsenter å shippe sine alternative skall, slik at man for eksempel kunne velge å bruke "stock" eller produsentens løsning. En slik mekanisme finnes ikke såvidt jeg vet, launchers er bare en del av et skall.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Dette visste jeg jo da jeg skiftet til Samsung/Android - men trodde ikke det skulle gå så fort å komme bakpå mht til security updates etc.

Jeg synes det på mange måter er en fantastisk telefon etter at jeg har fått gjort endel prøving/feiling med launcher og mail-klienter.

Det som lå i telefonen generisk var jo bare kok og klarer ikke håndtere sync av store mailmengder. GMail er like dårlig som da den kom.

Tenk om denne hardwaren hadde kunnet kjøre stock Android !!   Min neste tlf skal ha stock Android ala Pixel / HMD-Nokia 

Sikkerhetsoppdateringer skal man få hver måned, eller kvartalsvis (avhengig av modell):

https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

 

Samsung sin mail app er en av de bedre i følge "media", den testes også mot diverse Exchange servere har jeg lest. Hvilken klient landet du på? Gmail appen får du påtvunget på alle Android telefoner uansett, kan heller ikke avinstalleres, i motsetning til Samsung sin mail app.

 

Den stock Android besettelsen noen folk har er drøy. Hvorfor kjøpe et produkt en ikke vil ha og så klage på det? Gresset er selvsagt grønnere på den andre siden, Android 8 UI er fortsatt begrensende i forhold til eksempelvis Touchwiz. Google har en lang fartstid med halvgode løsninger og begrenset brukertilpasning. Jeg, som er godt vant til Touchwiz, får helt fnatt av å bruke Nexus 5X.

 

Når det er sagt, så synes jeg at Google burde tilrettelegge bedre for produsenter å shippe sine alternative skall, slik at man for eksempel kunne velge å bruke "stock" eller produsentens løsning. En slik mekanisme finnes ikke såvidt jeg vet, launchers er bare en del av et skall.

 

 

Mandela

Jeg har ingen stock Android besettelse, jeg har bloatware aversjon - spesielt bloatware som dupliserer et ellers velfungerende OS.

Samsungs email klient er ikke dårlig for moderat bruk, men med 4-500 mails/dag klarer den ikke håndtere sync/fetch - den klarer det manuelt, men da bare i batches, slik at det tar for evig å laste ned mails som har kommet igjennom natten.

Men den er super for enkle accounts - liker blant annet at den har delt skjerm i landscape view.

Jeg endte opp med Blackberry Hub for exchange (koster 10 pr mnd) og Bluemail for den accounten med høyt volum.

GMail er satt passiv - har Outlook gående for et par andre accounts som live/outlook og lignende - og Newton Mail for en annen IMAP account. Den har fordelen med lagring av mails til OneNote som en "plug-in" - veldig smart synes jeg. Den koster også penger, fordelen er at den er fullstendig X-platform - så den fungerer i W10 på en Surface + på IOS brett og på Galaxyen.

Lenke til kommentar

Når en leverandør i Apple greier det supert burde andre burde greie det også .

 

Pdd er ikke Android egnet for bedrifter

Det her er selvsagt bs, akkurat som om "bedrifter" er en homogen gruppe med en eneste kravspesifikasjonliste. Det finnes nok av MDM løsninger som kan tilpasses ut og inn for Android, utover det er det stort sett hardware spec det koker ned til med mindre man er låst til en plattform fra før av.

Lenke til kommentar

 

Når en leverandør i Apple greier det supert burde andre burde greie det også .

 

Pdd er ikke Android egnet for bedrifter

Det her er selvsagt bs, akkurat som om "bedrifter" er en homogen gruppe med en eneste kravspesifikasjonliste. Det finnes nok av MDM løsninger som kan tilpasses ut og inn for Android, utover det er det stort sett hardware spec det koker ned til med mindre man er låst til en plattform fra før av.

 

 

Jeg syncer de exchange mappene jeg vil/har krysset av i Blackberry Hub appen - så valget er der. Til 10 kr / mnd - men da får man også en svært velfungerende klient. En Blackberry fanatiker i IT avd vår satte meg på tanken.

/misterolf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...