Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det finnes ingen ren NEE CSC pakke for S8, NEE er en del av den europeiske OXM pakken sammen med BTU:

 

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s8/SM-G955F/NEE/

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s8/SM-G955F/BTU/

 

Det betyr at du kun trenger å sette inn et nordisk SIM-kort under første oppstart for å få endret programvaren til NEE.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Overrasket over hvor bra lyd det er i de medfølgende AKG proppene. Sammenlignet med min LG V10 som har DAC så vil jeg si S8+'en stiller veldig likt, testet dog kun et par trancelåter på youtube, men lyden var upåklagelig.

Synes egentlig ikke dem var så enormt bra. Bedre enn det rælet som pleier å følge med, men ikke spesielt gode sammenlignet med mitt nad visio hp50

 

 

Det blir vel litt feil å sammenligne propper som du får for 200kr på ebay, og headset til 2500kr?

 

Men ok, sammenlignet med mine DT770 Pro på den stasjonære pc'n så var de helt ræva :)

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes ingen ren NEE CSC pakke for S8, NEE er en del av den europeiske OXM pakken sammen med BTU:

 

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s8/SM-G955F/NEE/

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s8/SM-G955F/BTU/

 

Det betyr at du kun trenger å sette inn et nordisk SIM-kort under første oppstart for å få endret programvaren til NEE.

Nå har det seg slik at jeg bare satt opp tlf med norsk Telia SIM-kort med det samme jeg pakket den ut av pakken.

Jeg ser at jeg har BTU som CSC. Den har ikke enda skiftet selv.

Prøvd å skru av og på men det hjelper ikke. Noen tips?

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at jeg bare satt opp tlf med norsk Telia SIM-kort med det samme jeg pakket den ut av pakken.

Jeg ser at jeg har BTU som CSC. Den har ikke enda skiftet selv.

Prøvd å skru av og på men det hjelper ikke. Noen tips?

Hvor ser du BTU, i Recovery og / eller i innstillingene? Har du OXM_BTU under Innstillinger > Om enheten > Programvareinfo? Kan du også si meg hva som står på CSC linjen i *#1234# menyen? Hvis du har noe annet enn G955FOXM må du flashe telefonen med OXM pakka (BL+AP+CP+CSC).

post-1944-0-83386700-1502385952_thumb.png

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hei!

 

Kjøpte meg en s8+ i dag men har et stort problem! Meldinger vises ikke inne i tråden, kun i listen over alle meldinger, får ikke lest hele meldingen... Hvis jeg går inn i en tråd vises kun mms'er. Byttet over fra en iPhone 6 med smart switch og fikk med meg alle meldingene derfra. Har prøvd å google men finner ikke noe om dette.

 

Noen som også vet hvordan man sorterer meldingene sånn at man får de nyeste først? Trykker og trykker men finner ingenting, en stund siden jeg hadde Android sist  :)

 

Lenke til kommentar

 

Nå har det seg slik at jeg bare satt opp tlf med norsk Telia SIM-kort med det samme jeg pakket den ut av pakken.

Jeg ser at jeg har BTU som CSC. Den har ikke enda skiftet selv.

Prøvd å skru av og på men det hjelper ikke. Noen tips?

Hvor ser du BTU, i Recovery og / eller i innstillingene? Har du OXM_BTU under Innstillinger > Om enheten > Programvareinfo? Kan du også si meg hva som står på CSC linjen i *#1234# menyen? Hvis du har noe annet enn G955FOXM må du flashe telefonen med OXM pakka (BL+AP+CP+CSC).

I *#1234# menyen innholder der OXM i CSC linjen (G955FOXM), ja.

Men i instillinger på "Programvare for tjenesteleverandør" står der følgende:

SAOMC_SM-G955F_OXM_BTU_0059

 

Ikke NEE. Jeg får da heller ikke inn 4G og Wifi tale.

Lenke til kommentar

OK, da skal du ha fått et valg om å endre til nordisk etter at du satt inn SIM-kortet, men samme det. Hvis du tar en full nullstilling med SIM-kortet i skal den endre kode til NEE. Wi-Fi-tale er foreløpig ikke tilgjengelig for Telia brukere på S8, men det kommer snart har jeg hørt.

Fikk det endelig til. Måtte likevel flashe til nyeste versjon NEE med CSC_OXM pakken, ikke nok med det så måtte jeg låne en et Telenor SIM-kort fordi Telia SIM-kort ikke støtter forandringer på CSC. Vet ikke helt hvorfor det, men jaja. Etter det fikk jeg tjenesteleverandør oppdatering for Telia når jeg satt inn mitt eget Telia SIM-kort.

 

Alt i alt fornøyd nå. Takk for hjelpen i allefall :) Superfint forum og tråd dette her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra, dog høres det veldig rart ut siden løsningen såvidt jeg har forstått baserer seg på IMSI (International Mobile Subscriber Identity) hvor de første 3 tallene (den mobile landkoden, 242 for Norge) avgjør om brukeren skal tilbys endring av tilpasning eller ikke. Uten denne koden har du ingen SIM-kort.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/International_mobile_subscriber_identity

Lenke til kommentar

Ser ihvertfall ikke ut som original, og liggende på teppe?

Ja, var liggende i stua på teppet koblet i  stikkontakta uten noe tillkoblet på den. 

 

Hvilken type kabel er dette?

Aner ikke, var en kabel jeg hadde liggende.

 

Mistenker den adapteren usb til usb c , da jeg før dette skjedde stussa over at det tokk 7 timer til full oppladet,  uansett om jeg testet en annen samsung lader eller kabel fra samsung note 4, s6 etc , og den ville ikke hurtiglade, mens med orginale usb c kabelen så lader den uten problem på hurtiglading. 

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg kjøpte min S8+ på Amazon. Den ble sendt fra England.

Det er en G955F, altså internasjonal modell.

 

Det jeg er usikker på er om jeg må flashe til NEE, Nordic countries, for å få det jeg trenger her i Norge som feks 4g og wifi tale osv, om dere forstår hva jeg mener.

 

I såfall om jeg må, er der en god tutorial til det?

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s8/development/utility-flashable-csc-selection-v1-0-0-t3605262

hvis du vil flashe. krever at du har twrp da. boot i recovery, og velg csc du vil ha, flash, reboot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...