Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Etter at jeg oppdaterte min Samsung S8 til Android 9, så har jeg mistet varsellyden til meldinger og e-post kontoene mine når den er tilkoblet bilen via Bluetooth (det gjelder forsåvidt både min arb. -og privatbil).

Med en gang jeg deaktiverer Bluetooth eller slår av tenningen på bilene så har jeg varsellyd for e-post og meldinger.

 

Litt irriterende å ikke motta/høre disse lydene, for enkelte meldinger og/eller e-poster kan være litt viktige når jeg kjører i mellom arb.oppdragene, bl.a. med endrede oppdrag eller at en skulle hatt med seg noe mer i tillegg. Jeg sjekker ikke dette mens jeg kjører, men om en får et varsel så kan en jo få stoppet ved en anledning for å kunne undersøke hva varselet gjelder.

 

Har sett igjennom det jeg tror kan være logiske varsler og sett igjennom lydinnstillingene når mobilen er tilkoblet en av bilene, men jeg finner ikke noe som har fungert.

 

Noen som har vært borti det samme og vet hva som kan løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå forsøkt det meste av lydinnstillinger på mobilen når den er tilkoblet en enhet via Bluetooth, og varsellyden for nye meldinger og e-poster er som nevnt i forrige innlegg helt fraværende (kun vibrering fungerer).

 

Dette gjelder for min arb.bil, min privatbil og når et handsfree headset (Plantronics Voyager) er tilkoblet mobilen via Bluetooth.

 

Med en gang jeg deaktiverer Bluetooth på mobilen, og/eller frakobler de tilkoblede enhetene så kommer varsellyden for en ny melding eller e-post tilbake.

 

Jeg har slettet Bluetooth tilkoblingene på mobilen og slått mobilen av/på, og så laget en ny forbindelse til bilene og headsetet, men resultatet er det samme. Jeg får ingen varsellyd for nye meldinger eller e-poster, det er kun vibrering på mobilen som gir et varsel om ny mld eller e-post.

 

Varsellyden forsvant som nevnt i forrige innlegg når mobilen ble oppdatert fra Android 8 og til Android 9 for en del uker siden.......

 

Noen som har noen gode forslag på hva som forårsaker dette, og noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar

Har nå forsøkt det meste av lydinnstillinger på mobilen når den er tilkoblet en enhet via Bluetooth, og varsellyden for nye meldinger og e-poster er som nevnt i forrige innlegg helt fraværende (kun vibrering fungerer).

 

Dette gjelder for min arb.bil, min privatbil og når et handsfree headset (Plantronics Voyager) er tilkoblet mobilen via Bluetooth.

 

Med en gang jeg deaktiverer Bluetooth på mobilen, og/eller frakobler de tilkoblede enhetene så kommer varsellyden for en ny melding eller e-post tilbake.

 

Jeg har slettet Bluetooth tilkoblingene på mobilen og slått mobilen av/på, og så laget en ny forbindelse til bilene og headsetet, men resultatet er det samme. Jeg får ingen varsellyd for nye meldinger eller e-poster, det er kun vibrering på mobilen som gir et varsel om ny mld eller e-post.

 

Varsellyden forsvant som nevnt i forrige innlegg når mobilen ble oppdatert fra Android 8 og til Android 9 for en del uker siden.......

 

Noen som har noen gode forslag på hva som forårsaker dette, og noen forslag til løsning?

Jeg får heller ikke lyd når jeg får sms, får det på andre ting men ikke sms hvor jeg kun får vibrering. Jeg har vært på allverdens innstillinger, men ingen sms lyd lengre. Det forsvant over natta.

Prøvde å skru av Bluetooth som du nevner, men fikk fortsatt ikke lyd, kun vibrering.

 

Forslag til hva som kan være feil?

Lenke til kommentar

 

 

Tidligere så har lyden kommet fra mobilen når det gjelder varsellyden fra melding/e-post, mens når når mobilen har ringt så har det kommet fra bilens audiosystem. Det gjør ringelyden i bilen fremdeles, mens alt som har med varsellyder fra mobilen er helt borte når den er tilkoblet noe via Bluetooth (slik er i hvert fall min mobil).

 

Neste gang jeg skal ut og kjøre, så skal jeg forsøke et av forslagene som en i linken du la ved sa at fungerte for ham.

Når mobilen hans (Samsung S8) var tilkoblet hans bil via Bluetooth, så hadde han gått inn på Bluetooth innstillingene og deaktivert (Turn Off) Audio, så skal jeg se hvordan det fungerer.

En vil vel mest sannsynlig miste lyd om en skal spille noe fra mobilen til bilens audiosystem ved å gjøre dette, men det er ikke noe jeg gjør likevel, så for min del så spiller ikke det noen rolle, men jeg ser jo at det vil være negativt for ganske mange andre personer.

 

Takk for link @mandela  :)

Lenke til kommentar

Jeg får heller ikke lyd når jeg får sms, får det på andre ting men ikke sms hvor jeg kun får vibrering. Jeg har vært på allverdens innstillinger, men ingen sms lyd lengre. Det forsvant over natta.

Prøvde å skru av Bluetooth som du nevner, men fikk fortsatt ikke lyd, kun vibrering.

 

Forslag til hva som kan være feil?

 

For min del så var det under lydinnstillingene til meldinger plutselig blitt forandret til stille etter at jeg oppdaterte til Android 9, så når jeg byttet over til ønsket lyd der, så hadde jeg varsellyden for meldinger på plass igjen.  :)

 

Vet ikke om det er noe du har forsøkt @OddZen?

Lenke til kommentar

For min del så var det under lydinnstillingene til meldinger plutselig blitt forandret til stille etter at jeg oppdaterte til Android 9, så når jeg byttet over til ønsket lyd der, så hadde jeg varsellyden for meldinger på plass igjen.  :)

 

Vet ikke om det er noe du har forsøkt @OddZen?

Hei, har sjekket der og alt er som det skal der, så forstår virkelig ikke.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått prøvet ut dette i både privatbil og arbeidsbil, og når jeg slo av Lyd i Bluetooth tilkoblingen for bilene på mobilen, så fikk jeg tilbake varsellyd for både meldinger og mailer :)  

 

Men da har en nok også mistet lyd for evt. avspilling av musikk gjennom Bluetooth fra mobil til bilens audiosystem vil jeg tro, men det er ikke i bruk for min del. 

 

Fint at det i hvert fall fungerte med varsellyd igjen, det gjør enkelte ting litt enklere for min del  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...