Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt en Galaxy S8+ - min første androidtelefon siden HTC Hero. Har kun hatt iphone i mellomtiden. Håper jeg blir fornøyd!

 

Har noen tips til en bra lommeboketui samt skjermbeskytter til denne telefonen? 

 

Jeg skulle gjerne hatt en ekstra original lader, men kan ikke se at de selger denne på power/elkjøp. Vet dere om nevnte butikker selger denne i sine fysiske butikker? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestilt en Galaxy S8+ - min første androidtelefon siden HTC Hero. Har kun hatt iphone i mellomtiden. Håper jeg blir fornøyd!

 

Har noen tips til en bra lommeboketui samt skjermbeskytter til denne telefonen? 

 

Jeg skulle gjerne hatt en ekstra original lader, men kan ikke se at de selger denne på power/elkjøp. Vet dere om nevnte butikker selger denne i sine fysiske butikker? 

 

Fikk min første Android, SamGal8+, for et par mndr siden etter å ha vært i Windows menigheten siden 2006 (HTC TyTn). Jeg er svært fornøyd med hardware/response/camera/halleluja-skjerm - super lyd (samtale) / pingle-lyd på speaker - super lyd på Bluetooth headsets (både Zik og Bose QuietControl 30, og bedre lyd i de gamle MSFT 950 kablede ørepluggene enn i de medfølgende AKG pluggene (som heller ikke er dårlige). Den gamle MSFT Lumia 950 laderen (USB-C) lader enda raskere enn SamGal8 laderen i esken.

 

Har aldri likt flipcover til mobil, men forandret mening etter at jeg kjøpte originalt cover;

http://www.samsung.com/no/mobile-accessories/galaxy-s8-led-view-cover/EF-NG950PBEGWW/

Jeg har ikke aktivert NFC på telefonen, men det virker som om coveret skrur det på - i allefall ruller innkommende tlf nummer over dekselet på utsiden, og man svarer/avviser anropene uten å åpne. Med den type cover er man sikker på at skjermen ikke er på/aktiv med mindre man åpner dekselet. Har ikke merket noe battery-drain pga NFC, heller.

Det gir god skjermbeskyttelse og er en fryd å bruke - koster mindre enn de Key glass-beskytterne som løsner fra skjermen og samler støv mellom skjerm/beskytter. Finnes sikkert flip-cover some beskytter bedre ved drop etc, men da blir de litt for rugged for meg.

 

Men du verden så smak og behag dette er - det er sikkert mange som er fullstendig uenige :nei: 

 

Best

misterolf

Lenke til kommentar

Vet ikke om det fungerer med absolutt alle apper, det er en funksjon som Samsung har hatt en god stund, og som siden Android 7 er standard. Det betyr at jeg også kan kjøre delt skjerm på f.eks. en S7, men ser at ikke alle apper støtter funksjonen (trykk på Nylig knappen og trykk på delt skjerm ikonet øverst til høyre i appvinduet for å starte delt skjerm visning)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått et lite problem med S8'en min.. Kameraet nekter å fokusere. Det er frontkameraet (altså ikke selfiekameraet) som tuller, det fokuserer hverken i vanlig kameramodus eller på snapchat. Bildet blir blurry og veldig utydelig. :( Hva kan dette skyldes? Er ingen apper som trenger å oppdateres, jeg har gjort ren linsa og jeg har starta mobilen på nytt uten hell. 

Lenke til kommentar

Har fått et lite problem med S8'en min.. Kameraet nekter å fokusere. Det er frontkameraet (altså ikke selfiekameraet) som tuller, det fokuserer hverken i vanlig kameramodus eller på snapchat. Bildet blir blurry og veldig utydelig. :( Hva kan dette skyldes? Er ingen apper som trenger å oppdateres, jeg har gjort ren linsa og jeg har starta mobilen på nytt uten hell. 

 

Frontkamera (altså ikke selfiekamera) ??

Lenke til kommentar

Har fått et lite problem med S8'en min.. Kameraet nekter å fokusere. Det er frontkameraet (altså ikke selfiekameraet) som tuller, det fokuserer hverken i vanlig kameramodus eller på snapchat. Bildet blir blurry og veldig utydelig. :( Hva kan dette skyldes? Er ingen apper som trenger å oppdateres, jeg har gjort ren linsa og jeg har starta mobilen på nytt uten hell. 

Sjekk med service.

Lenke til kommentar

Har fått et lite problem med S8'en min.. Kameraet nekter å fokusere. Det er frontkameraet (altså ikke selfiekameraet) som tuller, det fokuserer hverken i vanlig kameramodus eller på snapchat. Bildet blir blurry og veldig utydelig. :( Hva kan dette skyldes? Er ingen apper som trenger å oppdateres, jeg har gjort ren linsa og jeg har starta mobilen på nytt uten hell. 

Rist på telefonen så skal den fokusere igjen. De sier at det er trolig feil med mekanismen som fokuserer kameraet. Dette er en quickfix men må trolig levere inn telefonen til service for å fikse det for godt.

 

Eks:

Lenke til kommentar

 

Da har jeg bestilt en Galaxy S8+ - min første androidtelefon siden HTC Hero. Har kun hatt iphone i mellomtiden. Håper jeg blir fornøyd!

 

Har noen tips til en bra lommeboketui samt skjermbeskytter til denne telefonen?

 

Jeg skulle gjerne hatt en ekstra original lader, men kan ikke se at de selger denne på power/elkjøp. Vet dere om nevnte butikker selger denne i sine fysiske butikker?

Fikk min første Android, SamGal8+, for et par mndr siden etter å ha vært i Windows menigheten siden 2006 (HTC TyTn). Jeg er svært fornøyd med hardware/response/camera/halleluja-skjerm - super lyd (samtale) / pingle-lyd på speaker - super lyd på Bluetooth headsets (både Zik og Bose QuietControl 30, og bedre lyd i de gamle MSFT 950 kablede ørepluggene enn i de medfølgende AKG pluggene (som heller ikke er dårlige). Den gamle MSFT Lumia 950 laderen (USB-C) lader enda raskere enn SamGal8 laderen i esken.

 

Har aldri likt flipcover til mobil, men forandret mening etter at jeg kjøpte originalt cover;

http://www.samsung.com/no/mobile-accessories/galaxy-s8-led-view-cover/EF-NG950PBEGWW/

Jeg har ikke aktivert NFC på telefonen, men det virker som om coveret skrur det på - i allefall ruller innkommende tlf nummer over dekselet på utsiden, og man svarer/avviser anropene uten å åpne. Med den type cover er man sikker på at skjermen ikke er på/aktiv med mindre man åpner dekselet. Har ikke merket noe battery-drain pga NFC, heller.

Det gir god skjermbeskyttelse og er en fryd å bruke - koster mindre enn de Key glass-beskytterne som løsner fra skjermen og samler støv mellom skjerm/beskytter. Finnes sikkert flip-cover some beskytter bedre ved drop etc, men da blir de litt for rugged for meg.

 

Men du verden så smak og behag dette er - det er sikkert mange som er fullstendig uenige :nei:

 

Best

misterolf

LED view coveret er det første flip coveret jeg har hatt også, og jeg liker det utrolig godt på min S8+. NFC trenger ikke være aktivert for at det skal virke. Endret av Simkin
Lenke til kommentar

LED view coveret er det første flip coveret jeg har hatt også, og jeg liker det utrolig godt på min S8+. NFC trenger ikke være aktivert for at det skal virke.

 

Dette etuiet ser veldig fint ut, men det har ikke plass til mange kort. Jeg er avhengig av et lommeboketui hvor jeg både får med et par bankkort samt førerkortet. 

 

Jeg la akkurat inn en ordre på en Spigen Wallet S case på nett. I påvente av denne får jeg nesten bare finne noe ræl på clasohlson eller elkjøp. 

 

Vet dere om elkjøp selger original lader? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet dere om elkjøp selger original lader?

 

Vet ikke om Elkjøp selger, men My trendy phone selger i alle fall.

 

https://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-usb-c-rask-217307p.html

Det er mulig at jeg har vært uheldig, men jeg har dårlig erfaring med "bulk"-versjonen av disse hurtigladere hos Mytrendyphone. De jeg fikk tilsendt sist jeg handlet der trigget ikke hurtiglading, fikk byttet til "Euroblister" ("butikkpakke") og disse fungerer som forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vet dere om elkjøp selger original lader?

 

Vet ikke om Elkjøp selger, men My trendy phone selger i alle fall.

 

https://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-usb-c-rask-217307p.html

Det er mulig at jeg har vært uheldig, men jeg har dårlig erfaring med "bulk"-versjonen av disse hurtigladere hos Mytrendyphone. De jeg fikk tilsendt sist jeg handlet der trigget ikke hurtiglading, fikk byttet til "Euroblister" ("butikkpakke") og disse fungerer som forventet.

 

Hmm, har ikke handlet noe fra Mytrendyphone selv, men ut i fra det som står der så skal det være original Samsung-lader. 

 

"Hvis du vil ha en pålitelig og sikker lading av USB-enhetene dine, så vil denne originale Samsung raske veggladeren passe til behovene dine. Denne reiseladeren har en rask ladeteknologi og vil lade opp USB-C-enhetens batteri fra 0 til 50 % på bare 30 minutter."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...