Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

G skrev (1 minutt siden):

Heldigvis så kan han ikke ta æren for å ha utarbeidet "the constitution". Han ville nok løyet om det dersom det ikke var helt absurd og ulogisk at han kunne ha deltatt på det der.

Det ville vært svært utypisk av Trumå å ljuge i såfall, han er jo kjent for å være "ærlig" 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (17 minutter siden):

Jeg er ikke fan av Trump. Men er sikker på at han vinner, akkurat som forrige gang. Han har grasrota og folket med seg, litt som SP og bompenger uten sammenligning....

Selv de fattige stemmer på Trump.. i håp om å få jobb Ellens...

På ene USA-showet til Thomas Seltzer, så spurte han hvorfor de stemte på Trump. Svare var at de nå fikk 1142, kontra 1124 dollar i måneden. (dette i seg selv er vel bare standard konsumprisindeks-økning)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
19 hours ago, Snikpellik said:

Trump har sagt de siste ukene at ingen vil bry seg om eller snakke om pandemien lenger etter 3. november.

I USA er det meldt om over 108.000 nye smittetilfeller siste døgn. Det er ny rekord.

17 stater har flere innleggelser på sykehus enn noensinne.

 

Jepp. Koronaen er jo bare noe "demokratene har funnet på" for å sette tufsen Trump i dårlig lys. 👺

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Følger opp anmodning om å diskutere det i denne tråden. Fra annen tråd:

Spoiler

Mitt innlegg som begynte det, prøver å ta utviklingen før den blir for stor ved å poste her nå:

14 minutes ago, G said:

Hvorfor er enkelte nordmenn så glade i Trump egentlig? Har det religiøs bakgrunn siden det er snakk om religionsforsvarerpartiet Republikanerne?

  

13 minutes ago, Psykake said:

De ser vel seg selv i han......... 

  

12 minutes ago, Thorny said:



Tror det dreier seg mest om Trump som et protest-fenomen.

 

  

6 minutes ago, G said:

Det jeg har hørt via to venner som ser ut å ha havnet på støttesiden til Trump er at han har gjort så sable mye bra for amurica. Han ene bekjente mistenker jeg at gir han norsk sympatistøtte pga. religiøst og han andre er jeg litt usikker på. Men for begge to så har jeg en følelse av at de har arvet andre folks syn mhp. Trump. Altså argumentasjon fra venners venner som har påvirket disse to svært ulike vennene mine.

Da flyttet jeg det til denne tråden @knutinh

 

Endret av G
Lenke til kommentar

 

12 minutes ago, WiiBoy said:

"Make the truth true again" -Biden 2020

Fordi han er mot innvandring. Er du mot innvandring, ( eller passe på oss selv mot alle de farlige andre), så er det en gruppe mennesker som vil følge deg gjennom absolutt alt.

Ja, jeg oppfatter det slik at amerikanere er et folk jeg vil kvie meg for å stole på, når så mange av dem kan stemme på Trump.

Jeg er litt skeptisk til innvandring, men ikke sånn helt Frp ift. det. Frp har noen gode argumenter, men tar den litt halvlangt innimellom. Jeg liker ikke nazisme og andre typer høyreraddiser. Men venstreraddisene er like ille de, eller?

Når en ser halshugging etter halshugging skje i Marokko, Frankrike og andre nasjoner utført av isis-tilknyttede, så bør man muligens få øynene opp for at det er noe usunt med å slippe inn altfor mange fra den grupperingen. Koranen bærer f.eks. på en ekkel ballast som en bør være på vakt overfor, at muslimer skal gjøre seg venner når de er i mindretall, men aksjonere når de blir i flertall. Det står svart på hvitt i koranen, uansett hvordan man vrir og vender på det. Uansett om man er ytre høyre eller ytre venstre, eller midt i mellom.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (4 minutter siden):

Følger opp anmodning om å diskutere det i denne tråden. Fra annen tråd:

  Vis skjult innhold

Mitt innlegg som begynte det, prøver å ta utviklingen før den blir for stor ved å poste her nå:

  

  

 

  

Da flyttet jeg det til denne tråden @knutinh

 

Jeg tror at internet, facebook og media er dominert av USA. Det gjør at fenomener og memes som i utgangpunktet er rotet i Amerikanske forhold får rotfeste også her, også selv når det strengt tatt ikke gir mening.

Hvis man heller til nasjonalisme, moral-konservatisme og henger på alt-right kanaler så er man kanskje tilbøyelig til å heie på Trump.

Hvis man heller til venstre-liberalisme så er man kanskje tilbøyelig til å gå i BLM-protesttog mot et Norsk politi som etter alt å dømme er greie folk.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Treffende kronikk fra Erling Borgen, professor og tidligere utenlandskorrespondent for NRK: (https://www.facebook.com/erling.borgen.3/posts/10159097707295979)

Quote

 

REFLEKSJONER OM USA-VALGET
Snart får vi vite hvem som vil være USAs president de neste fire årene. Trolig blir det Joe Biden.
Uansett sluttresultat er likevel det mest sjokkerende og deprimerende at Donald Trump, en notorisk løgner, en brautende sosiopat, en rasist og en uvitende tosk har fått mer enn 70 millioner stemmer.
I fire år (fra 1988 – 1992) var jeg NRKs Latin-Amerika-korrespondent. Gjennom disse årene rapporterte jeg fra et utall udemokratiske land preget av endeløse forskjeller;
Av krig, korrupsjon, undertrykkelse, uverdig fattigdom, mektige generaler og rike familiedynastier. De hadde den politiske og økonomiske makten, som de nektet å gi fra seg uansett valgresultat. Slike land ble kalt banan-republikker.
70 millioner stemmer til Donald Trump, som de siste ukene har vært omgitt av sin mafia-liknende familie og sine republikanske etterplaprere. Det er nesten ikke til å fatte.
Har verden sett noen lignende personligheter etter den andre verdenskrigen? Kanskje Baby Doc, Haitis diktator, som fylte plastposer med en- dollar-sedler som han slapp over hovedstadens fattigstrøk fra helikoptre?
Kanskje Panamas diktator, Manuel Noriega, som banket opp sine motstandere med baseball-køller?
Kanskje Augusto Pinochet? Chiles diktator som drepte og torturerte sine motstandere gjennom 17 lange år.
Kanskje militærjuntaen i Argentina , som slapp sine motstandere ut av helikoptre med sementblokker rundt bena.
Trump har verken torturert eller skutt selv. Men han har dette året ledet et land , der 235 000 mennesker har dødd av Korona. Og han har gitt blaffen i alle råd om smittevern, der han har holdt sine maske-løse møter med jubel og show. Nå nekter han å godkjenne avstemningsresultatene.
Jeg vet selvsagt at Joe Biden har sittet i Det Hvite Hus, sammen med Barack Obama , og styrt kriger og operasjoner i Afghanistan, Irak, Jemen og i en rekke andre land.
Men et Biden-styrt USA er likevel i en helt annen divisjon enn det meningsløse og livsfarlige fjolleriet til Donald Trump.
Jeg er spent på om Trump vil nekte å forlate Det Hvite Hus. I så fall setter jeg (for første gang i mitt liv) min tillit til at det amerikanske militærvesenet vil fjerne ham.

 

 
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Fjollete innlegg. Professorens sammenlikinger med brutale diktatorer holder ikke mål overhodet. 
President Donald Trump har anbefalt bruk av munnbind. Opptil flere ganger. 
PDT er ikke kjent skyldig i korrupsjon. 
PDT har ikke kommet med rasistiskem uttalelser eller handlinger. 
PDT kan ikke sammenliknes med en diktator som dytter sine motstandere ut av flygende helikoptere. 

Det er lov å tenke litt selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (10 minutter siden):

Fjollete innlegg. Professorens sammenlikinger med brutale diktatorer holder ikke mål overhodet. 
President Donald Trump har anbefalt bruk av munnbind. Opptil flere ganger. 
PDT er ikke kjent skyldig i korrupsjon. 
PDT har ikke kommet med rasistiskem uttalelser eller handlinger. 
PDT kan ikke sammenliknes med en diktator som dytter sine motstandere ut av flygende helikoptere. 

Det er lov å tenke litt selv. 

La det gå nå.

Trump har vist verden at han er en facist. 

Kanskje du skal forsøke å tenke selv og reflektere over det faktum at du støtter en facist. 

Endret av Psykake
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det er ganske utrolig at så mange stemmer Trump, uansett hvor god politikk han fører eller ikke fører. Jeg synes han fremstår direkte uintelligent og har en helt avskyelig holdning, det er veldig bekymringsfullt at han har så mange med seg.

Det blir spennende å se om han får dyttet USA det lille skrittet som skal til for at det kan kalles "a failed democracy" 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

Fjollete innlegg. Professorens sammenlikinger med brutale diktatorer holder ikke mål overhodet. 
President Donald Trump har anbefalt bruk av munnbind. Opptil flere ganger. 
Det er lov å tenke litt selv. 

PDT har bevisst motarbeidet koronadempende handlinger. Så selv om han i fortiden kan (skulle) ha ytret noe om å bruke masker så har han brutt ut av det å ødelagt mye.

Trump har til og med latterliggjort dette med politisk argumentasjon som en del av sin valgkamp i mot demokratene som ønsker å få bukt med Covid-19 spredningen.

 

1 hour ago, debattklovn said:

Fjollete innlegg. Professorens sammenlikinger med brutale diktatorer holder ikke mål overhodet. 

PDT er ikke kjent skyldig i korrupsjon. 

1 poeng til deg. Gratulerer :sick:

 

1 hour ago, debattklovn said:

Fjollete innlegg. Professorens sammenlikinger med brutale diktatorer holder ikke mål overhodet. 

PDT har ikke kommet med rasistiskem uttalelser eller handlinger. 

Jo mangfoldige ganger så har han oppført seg som en rasist. Og det vet du innerst inne.

 

1 hour ago, debattklovn said:

Fjollete innlegg. Professorens sammenlikinger med brutale diktatorer holder ikke mål overhodet. 

PDT kan ikke sammenliknes med en diktator som dytter sine motstandere ut av flygende helikoptere

Muligens ikke, men man finner mye dårlige handlinger hos presidenten.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (2 minutter siden):

Når er det Trump tidligst vil bli arrestert?

Dette lurer jeg på, seriøst. Nå som han ikke har immunitet som sittende president, kommer "alle" til å rette søksmål mot han? Eller er han dekket av immuniteten han hadde hvis søksmålet gjelder noe som skjedde under den aktuelle perioden som sittende president?

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...