Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Japanese company announced via its European Twitter account that it had over 1000 games available for players to download and use on the platform - a massive landmark considering the console isn't even two years old yet.

The timing of the tweet is interesting because although we've seen Nintendo just celebrate this large landmark, users on popular games forum ResetEra have noted that the Switch library is actually now at over 1300 games.

....when you consider also that the PlayStation 4 has been out for over 5 years and only has about 1800 titles on offer, it's clear that Nintendo is really keen on catching up with the competition.

https://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/742434/Switch-News-Nintendo-make-BIG-games-announcement-as-console-hits-another-MASSIVE-landmark

 

Og PS4 som har vært ute i 5 år har "bare" 1800 titler..... ble litt flau over den uttalelsen.

 

Sitter med mine 3 spill til Switch jeg handlet for snart et år siden og ingenting mer hittils har fristet.... selv med over 1000 titler.

 

Til min Xbox og PS har det derimot ramlet inn med spill.

 

Kan vel legge til at jeg under min tid som eier av Switch har flere spilletimer på Wii U.... - og snart skal jeg i gang med Xenoblade Chronicles X på den  :D

 

På tide gjengen hos Nintendo tar en liten reality check!

Lenke til kommentar

Og PS4 som har vært ute i 5 år har "bare" 1800 titler..... ble litt flau over den uttalelsen.

 

Sitter med mine 3 spill til Switch jeg handlet for snart et år siden og ingenting mer hittils har fristet.... selv med over 1000 titler.

 

Til min Xbox og PS har det derimot ramlet inn med spill.

 

Kan vel legge til at jeg under min tid som eier av Switch har flere spilletimer på Wii U.... - og snart skal jeg i gang med Xenoblade Chronicles X på den :D

 

På tide gjengen hos Nintendo tar en liten reality check!

Jeg på min side har 26 titler til Switch og finner stadig fristende titler...:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og PS4 som har vært ute i 5 år har "bare" 1800 titler..... ble litt flau over den uttalelsen.

 

Sitter med mine 3 spill til Switch jeg handlet for snart et år siden og ingenting mer hittils har fristet.... selv med over 1000 titler.

 

Til min Xbox og PS har det derimot ramlet inn med spill.

 

Kan vel legge til at jeg under min tid som eier av Switch har flere spilletimer på Wii U.... - og snart skal jeg i gang med Xenoblade Chronicles X på den :D

 

På tide gjengen hos Nintendo tar en liten reality check!

Samme her. Er jo cirka 5-10 spill på Switch som er verdt pengene, og halvparten er nyutgivelser av wii u spill. I tillegg så er spill fra tredjepartsutviklere som regel så ekstremt mye dårligere i grafikk eller ytelse at en ikke klarer å forsvare kjøpet på Switch.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt endel timer Pokémon Let's Go: Pikachu så må jeg si det er et temmelig solid spill. Var veldig skeptisk til disse spillene men har blitt positivt overrasket. Det at du ikke har random encounteres med heller gå for "kast massevis av baller, og fang Pokémoner øst og vest" som levelling og grinding mekanikk synes jeg fungerer sjokkerende bra. Egentlig langt mer givende enn det å bare ha en masse meningsløse kamper for å få Pokémon opp i level og det føles langt mer naturlig med tanke på utfylling av Pokédex som jeg egentlig aldri har orket å bry meg med tidligere. Nå som helst spillet legger opp til at du skal fange, fange, fange og du ser Pokémon i oververdenen og ikke bare går rundt i høyt gress og håper på det beste så fungerer alt mye bedre og føles som en langt mer naturlig del av spillet.

 

Spillet er jo ikke feilfritt. Kampene mot andre trenere, altså de som ikke er gymledere føles som ganske så kjedelig og bortkastet tid når det å gå rundt og fange Pokémon gir deg så mye mer EXP og går såpass mye raskere. Her fremstår spillet noe dårlig balansert, ettersom du ender opp med så lite EXP av å kjempe mot disse trenerne så ser jeg ikke helt hva som er poenget? Mellom Lavender Town og Fuchia City så er det så latterlig mange trenere og de gir deg så lite tilbake at du sitter med en følelse av det kunne og burde være balansert bedre. Kampene er ikke i nærheten av å by på noen utfordring heller.

 

Du får akkurat den samme kjipe følelsen når du går inn i gymmer hvor du har et skokk av trenere før gymlederen når alle disse byr på så lite motstand, du får så lite EXP av å ta de osv.. Det føles som det er en stor disconnect her. I de foregående Pokémonspillene så var alle disse trenere den raskeste og beste måten å få laget ditt opp i level så de hadde sin verdi basert på det. Men her så blir de veldig overfladiske.

 

Akkurat denne biten er litt ødeleggende for flyten og progresjonen i spillet. Du har endel storyelemnter osv i spillet som utelukkende baserer seg på at du skal nedkjempe X-antall trenere i en eller annen bygning for å komme deg frem til en person osv.. Når kampene er så enkle og du samtidig får så lite tilbake for å vinne de så føles dette ekstra slitsomt enn hva som har vært normalen i disse spillene før. Her føler du at det ville vært mye bedre og mer fornuftig å benyttet tiden din på å gå rundt og fanget Pokémon da det belønner seg langt mer enn å kjempe disse kampene.

 

 

Og det er vel kanskje her vi har spillet sitt største problem. Det har ikke et snev av utfordring eller vanskelighetsgrad ved seg. Du står egentlig ikke i noen reell fare for å tape noe som helst fra første sekund. Og spillet oppfordrer deg faktisk til å grinde, som et eksempel så må du for å få Charmander så må du ha fanget over 50 Pokémon, og på dette tidspunktet, om du har allerede eller velger å stå å farme til du har fanget over 50 Pokémon så laget ditt så overlevelled og overpowered at du får absolutt null motstand. Du vil 1-shotte så og si alt av andre Pokémon og trenere.

 

Du må virkelig legge ned en innsats og spille mot den naturlige flyten i spillet om du ønsker å få en slags utfordring her. Spillet skriker etter å ha et valg mellom normal/casual og hard/hardcore når du starter. Dette står jo i temmelig sterk kontrast til Pokémon Yellow som dette på mange måter er en re-make av som jo var temmelig brutalt, spesielt i starten av spillet Brock i Pewter City var en skikkelig utfordring om du ikke hadde klart å få fighting angrep på Nidoran eller utviklet en Butterfree som jo faktisk krevde endel grinding.

 

I Pokémon Let's Go så får du faktisk ikke lov å entre endel av gymmene med mindre du ut utfyller noen minimumskrav som er såpass latterlige at så fort du fyller dem så er du jo nærmest garantert å klare gymmen uten problemer.

 

 

Spillet fremstår også tildels som en cash-grab av Game Freak og The Pokémon Company. De kunne gjort endel mer ut av en re-make av Pokémon Yellow til Nintendo Switch. Visuelt så ser det jo forsåvidt greit ut, men det er veldig mye uforløst potensiale her. Det er kun Pikachu og Eevee som har faktiske stemmer. Alle andre Pokémon har de gamle 8-bits lydene som før. Og det er kun Pikachu og Eevee som har diverse overworld animasjoner osv så det er alltid de som vil utføre ting som cut, surf osv.. De har heller ikke tatt seg bryet med å utføre disse animasjonene med Raichu, Vaporeon, Flameiron eller Jolteon så du kan ikke utvikle Pokémonen du starter med enten du vil eller ikke.

 

Og selv som spillet har inkorporert noen mindre story cutscenes så er det null voice-acting og det heller ikke noen voldsomt passende lydspor eller lignende som hjelper til for å underbygge disse scenene. Det er endel slike elementer som oser av spillutviklerne ikke har lagt ned mer arbeid enn strengtatt nødvendig.

 

Jeg synes også det er unødvendig at spillet, spesielt nå som det er så ekstra stort fokus på fanging av Pokémon fremdeles begrenser deg så du ikke har muligheten til å få en fullverdig Pokédex uten at du må overføre Pokémon mellom de to spillene, eventuelt ifra Pokémon Go.

 

 

Alt i alt så er det vel faktisk det elementet ved spillet som jeg var mest skeptisk til som er det som jeg liker best. Ellers så er det jo relativt lite nytt her, dette er en re-make av Pokémon Yellow og sånn sett så er det fint lite nytt innhold å spore her sammenlignet med Pokémon Red/Blue/Green/Yellow og Pokémon Fire Red/Leaf Green. Sammenlignet med Fire Red/Leaf Green så har man jo strengtatt mistet litt innhold da vi har mistet tilgangen på Sevii Island som en post-Elite Four spillmekanikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønte det, prøvde å være morsom bare, det slo feil vei.....ler mer

 

Humor og ironi er vrient på nett.

 

Skjønner bedre hva du mente - vi trenger humor!!!  :D

 

Men fremfor alt trenger vi "ordentlige" spill til Switchen - ikke saker som passer bedre til Nintendo DS. Jeg satser på at 2019 virkelig blir året med noen skikkelig tunge og solide titler fra Nintendo! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...