Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide å legge seg. Klokket over fire timer i spillet i dag. :) Slo nettopp Misty (andre boss/gym leader), og i hulen før fanget jeg et par fine pokemon som er ganske vanskelig å fange; Chansey og Clefable.

 

 

Spillet er litt både og for min del. Jeg synes egentlig det nye catching systemet har sin egen sjarm, det blir faktisk litt utfordrende å fange litt tøffere monstre fremfor å bare få de ned til lav HP, få de til å sove og kaste en ball. Men kunne kanskje med fordel hatt muligheten til å kjempe mot dem for å øke sjansen for å fange, la oss si du møter et monster med rød ring så kunne du sloss litt for å få ringen til å bli gul og lignende så det ikke bare blir sånn at du kaster baller øst og vest. Det blir også litt flatterende for spillet at det å kaste baller føles mindre responsivt og mer clunky enn det gjør i Go.

 

Hovedproblemet mitt med spillet er vanskelighetsgraden, eller den totale mangelen på en. Det er faktisk absolutt null tegn til vanskelighetsgrad her. Og spillet legger faktiks opp til at du skal grinde deg opp til å være super overpowered. Du må ha fanget 50 monstre for å få Charmander så ble tvunget til å grinde 20 ekstra monstre og jeg var jo allerede ikke i nærheten av å tape kamper, og ved å bli tvunget til å fange 20 monstre til så ble jeg jo helt latterlig overpowered.

 

Synes også spillet er litt underprodusert. Visuelt så ser det fint ut, men det er Red/Blue/Yellow/Fire Red/Leaf Green nesten til punkt og prikke hvor verdenen fungerer tilnærmet identisk. Det er også helt åpenbart scener og cutscenes hvor spillet skriker etter litt voice-over, unike musikkmuligheter som å spille av Team Rocket themet med voice-over osv.. Det at alt dette uteblir gir spillet en følelse av at det rett og slett er litt underprodusert og hvor Game Freak har valgt den kostnadseffektive ruta mer eller mindre hele veien.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Har ikke spilt Pokémon siden jeg var totalt oppslukt av Red-versjonen back in the day å satt spilte det på TVen via Nintendo64 sin transfer pack, men i dag stakk jeg på Elkjøp å kjøpte Let's Go Pikachu. Veldig koselig så langt :D Fikk også Satisfye grippet til Switch i går så nå er det en fryd å bruke konsollen i håndholdt modus, noe jeg syntes bare var ubehagelig før. Anbefales sterkt!

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Japanese company announced via its European Twitter account that it had over 1000 games available for players to download and use on the platform - a massive landmark considering the console isn't even two years old yet.

The timing of the tweet is interesting because although we've seen Nintendo just celebrate this large landmark, users on popular games forum ResetEra have noted that the Switch library is actually now at over 1300 games.

....when you consider also that the PlayStation 4 has been out for over 5 years and only has about 1800 titles on offer, it's clear that Nintendo is really keen on catching up with the competition.

https://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/742434/Switch-News-Nintendo-make-BIG-games-announcement-as-console-hits-another-MASSIVE-landmark

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...