Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Har blitt ganske så fornøyd med Switch konsollen nå etter å ha lagt ca 100 timer i Xenoblade Chronicles 2 (er bare halvveis enda  :dribble: ).

Nå har vel dette mye med selve spillet å gjøre - og lavere grafikkoppløsning i forhold til spillene jeg har spilt Xbone og PS4. Men man blir meget fornøyd med nesten ikke eksisterende loading tider, med et slikt spill hvor man "reiser" seg veldig ofte. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da solgte jeg Switchen min med alt utstyr i dag da. Var gøy så lenge det varte, med Zelda og Mario. Foruten om Smash Bros som kommer så er det ingenting mer som fristet så da var det like greit å selge det til noen som blir å bruke det.

Flott konsoll da! Definitivt fornøyd. Litt bedre HW og litt mindre barnespill så hadde jeg kanskje vurdert å beholde den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor i all verden kan de ikke lage et "årntli" spill? Jeg elsker Donkey Kong til Nintendo 64 og har ventet siden det på en oppfølger! 2D spill sluttet jeg stort sett å å spille når Doom kom. Måtte bare få det ut...

Litt pussig at f.eks. 2D-Mario selger bedre enn 3D-Mario da...

 

 

 

 

 

Hvorfor i all verden kan de ikke lage et "årntli" spill? Jeg elsker Donkey Kong til Nintendo 64 og har ventet siden det på en oppfølger! 2D spill sluttet jeg stort sett å å spille når Doom kom. Måtte bare få det ut...

Litt pussig at f.eks. 2D-Mario selger bedre enn 3D-Mario da...

Pga pris?

 

Har du link til tall?

 

Nå ja hekomo, litt vanskelig å slå det fast helt kategorisk.

 

Legger man sammen bare rene tall så stemmer det nok, men å sammenligne dem på den måten blir ikke helt rett, her er det mange faktorer som spiller inn. For eksempel så er jo Super Mario Bros det spillet som virkelig skiller seg ut, med nesten 1/13 av totale salg av mariospill, men på den tiden var Nintendo og Mario, merkevarer som dominerte markedet på en helt annen måte.

 

Ser man på perioden etter at spill kom i 3D, så er det faktisk veldig jevnt. Eneste som skiller seg ut her er Mario Kart og New Super Mario Bros, begge til DS og Wii. Så det kommer litt an på hvordan du velger å se på det. Synes i alle fall ikke at det er så entydig.

 

Det som derimot er entydig, er hvor mye større Mario er i forhold til Zelda.

 

https://www.absentdata.com/windows/mario-v-zelda-interactive-dashboard/

(Switch er ikke med i tallene her)

Lenke til kommentar

Da solgte jeg Switchen min med alt utstyr i dag da. Var gøy så lenge det varte, med Zelda og Mario. Foruten om Smash Bros som kommer så er det ingenting mer som fristet så da var det like greit å selge det til noen som blir å bruke det.

 

Flott konsoll da! Definitivt fornøyd. Litt bedre HW og litt mindre barnespill så hadde jeg kanskje vurdert å beholde den.

Ser den. Hadde det ikke vært for Octopath Traveler og alle indie-spillene hadde jeg kanskje solgt min også. Trist at 2018 bare har ett interessant spill på horisonten så langt.

Lenke til kommentar

Har blitt ganske så fornøyd med Switch konsollen nå etter å ha lagt ca 100 timer i Xenoblade Chronicles 2 (er bare halvveis enda  :dribble: ).

Nå har vel dette mye med selve spillet å gjøre - og lavere grafikkoppløsning i forhold til spillene jeg har spilt Xbone og PS4. Men man blir meget fornøyd med nesten ikke eksisterende loading tider, med et slikt spill hvor man "reiser" seg veldig ofte. 

 

Xenoblade Chronicles 2 har meg helt trollbundet. Det spillet tok meg skikkelig på senga.

Lenke til kommentar

 

Har blitt ganske så fornøyd med Switch konsollen nå etter å ha lagt ca 100 timer i Xenoblade Chronicles 2 (er bare halvveis enda  :dribble: ).

Nå har vel dette mye med selve spillet å gjøre - og lavere grafikkoppløsning i forhold til spillene jeg har spilt Xbone og PS4. Men man blir meget fornøyd med nesten ikke eksisterende loading tider, med et slikt spill hvor man "reiser" seg veldig ofte. 

 

Xenoblade Chronicles 2 har meg helt trollbundet. Det spillet tok meg skikkelig på senga.

 

 

Ja! For et spill! Tok meg på senga også, en skikkelig kvalitetstittel, for egen del - i samme klasse som Zelda: BotW.

 

Hadde egentlig ikke hørt stort om spillet, bare heiv det i handlekurven sammen med Super Mario Odyssey, når jeg bestilte Switch, siden jeg syntes det var stusselig å bare kjøpe 1 spill til en ny konsoll.

 

Historien, figurene, kampene og landskapet er fine greier - holder til å gi spillet en høy karakter. Men så kommer lootingen og mulighetene til å perfeksjonere Blades og sette samme optimale team og teste ut i kamp - det er veldig moro og givende. 

 

Og musikken..... kom til Fonsett (på natten) i går kveld og hørte dette:

 

 

Etter jeg var ferdig med spilløkten i går kveld, lot jeg bare spillet stå på en times tid for å kun høre på musikken.

Lenke til kommentar

Jeg jeg er over 120 timer inne i spillet og er enda ikke i siste kapittel. Har hatt det på pause et par uker fordi det ble litt for besettende. Jeg sleit med å sove fordi jeg "spilte" i søvne også. Tenkte det var på tide med en pause.

 

Artig at spillet har nye mekanikker på lur som ikke låses opp før laaaaaaaaangt ute i spillet. Plutselig blir bare ALT forandret...også går det 20-30 timer så du blir godt vant, så blir ALT forandret pånytt igjen.

Lenke til kommentar

Artig at spillet har nye mekanikker på lur som ikke låses opp før laaaaaaaaangt ute i spillet. Plutselig blir bare ALT forandret...også går det 20-30 timer så du blir godt vant, så blir ALT forandret pånytt igjen.

Helt motsatt av BotW med andre ord. Kanskje jeg skal prøve det da. Er det bundet til det første spillet på noen måte?

Lenke til kommentar

Nei det har null og niks med første spillet å gjøre, annet enn lignende kampsystem. Det er på en helt annen verden med sin egen historie. Litt som de forskjellige Final Fantasy-spillene. Jeg anbefaler det veldig, også å se litt videoer på youtube som forklarer kampsystemet bedre enn in-game tutorials gjør. Men det utfolder seg egentlig ikke før etter 25 timer inn i storyen. De liker visst å kaste inn et nytt system midt i spillet så man blir helt satt ut og må begynne å øve på å bruke det. Mikser ting opp på en artig måte så det ikke blir ensformig.

 

Det er litt som i Xenoblade Chronicles X når man har vandra rundt på bakken i flere kapitler, men sett flyvende mechas rundt i byen og sånt. Også får en slik selv (som ikke kan fly) som endrer hele spillopplevelsen. Og så får den flight mode i chapter 9 og man kan bare rase rundt hele verden i lufta også og nå alle de umulige stedene som ingenting.

 

Nå er det ingen flyvende transformers-roboter i XC2, så det er ingen spoiler.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Var i London i helgen og plukket med meg PDP sin Pro Charging Grip til Joycons:

http://pdp.com/en/pro-joy-con-charging-grip-500-059

Faktisk overraskende hvor mye bedre denne var å holde enn originale grepet (iallefall for større hender). Samtidig var den svært praktisk mtp. lading ved at man har en diskret docking-stasjon til kontrolleren hvor den lader. Rød diode for lading som blir grønn når den er ferdig ladet.

 

Kostet også ikke så altfor mye der heller(£ 19.99). Kan virkelig anbefale denne dersom flere skulle komme over den.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

Video: Getting Hands-On with The World's Largest Micro SD Card from Integral

We tested the card to see its read and write capabilities (as well as verifying that it is indeed 512GB), and the results were pretty damned tasty. Super Mario Odyssey took just 1.5 seconds longer to load from the Micro SD card as opposed to the Switch's internal storage, and was actually 4.5 seconds faster than loading from the physical game card.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...