Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns utviklingen på eShop er skremmende. Har fått avsmak av Steam for lenge siden, og vil nødig at det samme skjer med eShop. Altfor mange spill som bare burde vært på mobil der nå.

 

Er nok mange utviklere som nå ser sitt snitt til å tjene inn litt ekstra på å lansere spillene sine i eShop. Og hvis Nintendo går for en PS+, Xbox Live Gold  modell med spill inkl. hver måned så begynner de jo å få en haug med indie-titler som kan benyttes i det (slik at vi ender opp med en masse spill vi ellers ikke ville kjøpt).

Lenke til kommentar

Enig. Mye søppel på eshopen nå.. må virkelig gjøre litt research før man handler.

 

Hmm. Vurderer å begynne med digitale fremfor fysiske spill. Men jeg har såpass OCD at da må jeg selge de fysiske jeg har og kjøpe de igjen digitalt ? er bare 4 spill, men likevel!

 

Kjøper dere fysiske eller digitale spill til switchen? Hva skjer med saves forresten? De lagres på konsollen, ikke på cart-en?

Endret av Niram
Lenke til kommentar

Går for fysiske titler til Switch, med unntak av mindre indie-titler da (kun ett foreløpig).

 

Håper Nintendo snart får på plass skylagring av spillkarakterer, greit med en ekstra barriere siden data lagres lokalt på konsoll.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg vil ha skylagring/backup av savegames, så jeg evt kan sende inn konsollen på rep uten å miste alle saves en gang. Eller bare formatere hele boksen hvis jeg vil renske bort ørten indiespill og demoer og rask på en gang.

 

PS4 har jo en sky for sånt til hver bruker. Jeg sleit lenge med at Switchen fikk "blåskjerm" helt tilfeldig i alle mulige spill. Måtte bort og resette den fysisk hver gang. Men ville ikke sende den inn fordi de da kom til å formattere den og slette alle BOTW og MK8 saves.

 

Virker som de har patcha det vekk, for det har ikke skjedd mens jeg har spilt Xenoblade C2 i over 100 timer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kjøper store titler fysisk, i mitt tilfelle BotW, Odyssey og M+R(bomkjøp). Kjøpte MK8 digitalt selv om jeg egentlig tenkte jeg ville ha det fysisk, men det tar bare 6 gb og er et spill som man fort får lyst å spille bare en runde eller to av så greit å ha det digitalt. Har også kjøpt 3 indiespill så langt digitalt.

Lenke til kommentar

Nå ble plutselig Gamestop i Drammen nedlagt for 2 uker siden, så det blir lengre å dra for å kjøpe fysiske spill da. Elkjøp/Power har veldig smått utvalg til Switch. Kan jo alltids bestille fra cdon og slikt også..Men foretrekker digitalt for alle spill egentlig.

 

De eneste fysiske AAA-spillene jeg har er SMO og MK8.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg vil ha skylagring/backup av savegames, så jeg evt kan sende inn konsollen på rep uten å miste alle saves en gang. Eller bare formatere hele boksen hvis jeg vil renske bort ørten indiespill og demoer og rask på en gang.

 

PS4 har jo en sky for sånt til hver bruker. Jeg sleit lenge med at Switchen fikk "blåskjerm" helt tilfeldig i alle mulige spill. Måtte bort og resette den fysisk hver gang. Men ville ikke sende den inn fordi de da kom til å formattere den og slette alle BOTW og MK8 saves.

 

Virker som de har patcha det vekk, for det har ikke skjedd mens jeg har spilt Xenoblade C2 i over 100 timer.

Nettopp. I disse digitale tider er det helt hjernedødt å ikke ha sånt elementære ting på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...