Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fluor er giftig, men vi anbefales å innta/svelge...uansvarlig villedning?


clink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Mercola er en kjent sjarlatan som vil selge deg en kur til ikke-eksisterende problemer. Når vi snakker om natriumfluorid som gift så er vi ikke enige med Mercola.

 

Hvis du spør noen i legemiddelindustrien så mener de nok at han er en sjarlatan, siden han gjerne ødelegger inntektene for den bransjen som åpenbart har store korrupte elementer. Ser du rundt hos andre fagfolk som ikke er opptatt av pengene dine, så ser du at Mercola har høy stjerne. Selv om han selger naturlige preparater så gir han gladelig råd om hva de inneholder i motsetning til medisinmennene som vil selge "lurium" selv om det finnes rapporter som forteller at det er skadelig.

 

Så hvem foreslår du vi spør da? En sjarlatan som ihvertfall er interessert i pengene dine?

 

Hva med empirisk og uavhengig forskning? Er det godt nok?

 

 

Det er du som kaller ham sjarlatan, ikke jeg, så spm er litt ledende.

Mercola deltar i mange troverdige intervjuer om kosthold, hva trenger kroppen, hva skal man unngå, f.eks. i div. intervju-videoer på nettet.

 

Går du derimot til nettsida hans vil du oppdage at han selger produkter som mange alternative tenkende ville finne på å kjøpe.

 

Mercola er en av mange alternative leger. Slike blir alltid utsatt for medisinbransjens virkelige profittjagende bande, som ikke skyr noen midler for å hindre informasjon å nå ut til folk.

 

Empirisk og uavhengig forskning snakker du om. Kan du garantere at den er uavhengig?

Saken er at det er farmasien som står bak det meste, om det er rapporter som fremmer deres kurering av symptomer fremfor kurering av sykdommer. Forebygging av sykdommer forekommer knapt i vanlig medisin - kun bruk av preparater for å kurere symptomer - altså forsvinner ikke årsaken.

Det er en god grunn til at alternative (og sunn) kunnskap slås så hard ned på av medisinprodusentenes folk og det er den ekstreme profitten. Ikke at noen er så forferdelig interessert i at folk skal holde seg friske.

 

Folk kan jo selv google frem saken med varsleren fra det amerikanske (us) helsevesenet som meldte om at han hadde vært delaktig i å holde en viktig rapport unna, for å ikke røpe at MMR-vaksinen faktisk fører til autisme.

(søk opp CDC whistleblower MMR autism fraud, eller se Vaxxed-filmen).

Endret av clink
Lenke til kommentar

Det er jeg som kaller han en sjarlatan, fordi han er en sjarlatan. Han er hverken en ekte doktor eller en autoritet innenfor medisin. Faktumet at han utnytter sin falske doktor-tittel til å selge deg kosttilskudd er bare kremen på kaka.

 

Din grunnløse tvil til konvensjonell medisin og etablerte autoriteter, og din blinde tro på sjarlataner og scaremongerers som Mercola viser bare at du ikke har peiling på hva dette faktisk dreier seg om. Det er slike som deg som blir oppslukt av svindlere, og blir solgt utvannede giftstoffer og fjernhealing som en kur til ikke-eksisterende problemer. Selvsagt så sier Mercola at natriumfluorid og MMR-vaksinen er farlig, fordi da kan han skape tvil til de etablerte autoritetene og selge deg på hans svindel.

 

Ja du kan garantere at forskning er uavhengig, fordi hvis du har en "conflict of interest" uten å nevne det så blir du kastet med hodet først ut av forskningsmiljøet og må henge sammen med svindlere som Mercola.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er jeg som kaller han en sjarlatan, fordi han er en sjarlatan. Han er hverken en ekte doktor eller en autoritet innenfor medisin. Faktumet at han utnytter sin falske doktor-tittel til å selge deg kosttilskudd er bare kremen på kaka.

 

Din grunnløse tvil til konvensjonell medisin og etablerte autoriteter, og din blinde tro på sjarlataner og scaremongerers som Mercola viser bare at du ikke har peiling på hva dette faktisk dreier seg om. Det er slike som deg som blir oppslukt av svindlere, og blir solgt utvannede giftstoffer og fjernhealing som en kur til ikke-eksisterende problemer. Selvsagt så sier Mercola at natriumfluorid og MMR-vaksinen er farlig, fordi da kan han skape tvil til de etablerte autoritetene og selge deg på hans svindel.

 

Ja du kan garantere at forskning er uavhengig, fordi hvis du har en "conflict of interest" uten å nevne det så blir du kastet med hodet først ut av forskningsmiljøet og må henge sammen med svindlere som Mercola.

 

Jeg kjenner ikke deg og har ingen grunn til å stole på det du sier.

For alt jeg vet kan du ha store aksjeposter i farmasiselskaper som selger til norsk marked, hvor staten er stor kunde.

Eller om du har gode venner i den bransjen.

Men jeg har ingen grunn til å påstå dette, bare at jeg ikke stoler på ukjente.

 

Conflict of interest er begrepet.

Og det finnes ikke i farmasi/helsemyndigheter? Jøje meg.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å stole på meg, fordi jeg lager ikke påstander her. Eneste jeg påstår er at Mercola er en sjarlatan, fordi han kaller seg en doktor når "doktorgraden" hans er fra et ukreditert universitet i Osteopati (alternativ behandlingsmetode). Jeg finner det ironisk at du ikke stoler på meg når du spiser anti-vaxxer bevegelsen sine argumenter når de i hovedsak består av uvitne hippier, schizofrene konspirasjonsteoretikere og salgsmenn som casher inn fett på å selge vann og ønsker.

 

Empirisk data fra uavhengig forskning har ingen tilknytning til farmasi-selskapene. Det er ekte forskere og ekte medisinske doktorer som gjør ekte forskning på en 100% uavhengig institusjon. Det finnes forskning som er sponset av farmasi-selskapene, men dette er helt opplagt og er noe av det første du vil lese om du faktisk leser skikkelig forskning istedet for å dra fakta ut fra bakenden din, blir spoonfeedet av conmen, eller hører synsinger fra diverse rosablogger.

 

Du stoler ikke på ukjente, men istedet bruker Mercola (en kjent sjarlatan) som utgangspunkt i din tro? Kan du ikke i det minste møte meg på midten og si at du ikke vet hva du vil tro på?

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å svelge tannkrem og munnskyll?

Fluoren virker ved å reagere direkte med emaljen og forsterke den.

Den gjør jobben sin når den er i direkte kontakt med tennene.

 

Det er ikke som vitaminer og mineraler som skal fordøyes og fraktes i blodomløpet.

 

Man kan da lure på hvorfor tannleger og tannpleiere i alle år har mast om "spiser du fluortabletter"?

Lenke til kommentar

 

Hva er vitsen med å svelge tannkrem og munnskyll?

Fluoren virker ved å reagere direkte med emaljen og forsterke den.

Den gjør jobben sin når den er i direkte kontakt med tennene.

 

Det er ikke som vitaminer og mineraler som skal fordøyes og fraktes i blodomløpet.

 

Man kan da lure på hvorfor tannleger og tannpleiere i alle år har mast om "spiser du fluortabletter"?

 

Til barn pga. dannelse av tenner, ja. For voksne er det så vidt meg bekjent meningsløst. Har ikke fått den anbefaling av tannlege etter jeg fylte ca. 12 år hvis jeg husker rett.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Den dagen det går fram av artiklar på PubMed eller liknande at innhaldet av NaF i tannpleiemidlar er farleg skal eg heller vurdere det, men då er sikkert tannpleiebransjen sikkert allereie involvert.

 

Enn så lenge dette kjem frå konspirasjonsteorisider og blir lagt fram som skremselspropaganda så bryr eg meg ikkje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den dagen det går fram av artiklar på PubMed eller liknande at innhaldet av NaF i tannpleiemidlar er farleg skal eg heller vurdere det, men då er sikkert tannpleiebransjen sikkert allereie involvert.

Det er farlig å svelge, det er derfor det står på at det ikke skal svelges. Tror du de hadde skrevet på at det ikke skal svelges hvis det hadde vært trygt?? På min flaske står det med fet skrift "Må ikke svelges". Og på instruksjonene: "spytt ut væsken etterpå".

 

På tannkremen (som er en med ekstra fluor):

Barn under 6 år: bruk en mengde stor som en ert og overvåk børstingen for å minimere svelging".

(min utheving). "Rådfør deg med legen hvis det også inntas fluorid fra andre kilder enn tannbørsting."

 

Forskjellen på en medisin og en gift er dosen.

Endret av Emancipate
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du spiser en hel tube tannkrem på en gang, kan du få fluoridforgiftning, noe som gir symptomer som kvalme, magesmerte og oppkast.

I en hel tube tannkrem er det maksimalt 0,15 gram fluorid (EUs grenseverdi). Du må innta ett gram fluorid på en gang for at forgiftningen skal bli livstruende. Det tilsvarer om lag 6,5 tuber tannkrem.

Kilde: Alan Richards

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis du spiser en hel tube tannkrem på en gang, kan du få fluoridforgiftning, noe som gir symptomer som kvalme, magesmerte og oppkast.

I en hel tube tannkrem er det maksimalt 0,15 gram fluorid (EUs grenseverdi). Du må innta ett gram fluorid på en gang for at forgiftningen skal bli livstruende. Det tilsvarer om lag 6,5 tuber tannkrem.

Kilde: Alan Richards

 

 

En hel tube vil da gi akutte problemer, men små doser over lengre tid da? Som daglig tannpuss og eksponering i hele munnoverflaten + det som eventuelt svelges. Brukerveiledningene sier mengde som en ert på tannbørsten til barn, men vi vet hva mange bruker. Moser på en diger ladning.

 

 

Stop Giving Fluoride Toothpaste to Children

 

Står mye om problemene her:

http://www.tenneroghelse.no/default.asp?page=34&article=17

Endret av clink
Lenke til kommentar

 

 

Hvis du spiser en hel tube tannkrem på en gang, kan du få fluoridforgiftning, noe som gir symptomer som kvalme, magesmerte og oppkast.

I en hel tube tannkrem er det maksimalt 0,15 gram fluorid (EUs grenseverdi). Du må innta ett gram fluorid på en gang for at forgiftningen skal bli livstruende. Det tilsvarer om lag 6,5 tuber tannkrem.

Kilde: Alan Richards

 

 

En hel tube vil da gi akutte problemer, men små doser over lengre tid da? Som daglig tannpuss og eksponering i hele munnoverflaten + det som eventuelt svelges. Brukerveiledningene sier mengde som en ert på tannbørsten til barn, men vi vet hva mange bruker. Moser på en diger ladning.

 

 

Stop Giving Fluoride Toothpaste to Children

 

Står mye om problemene her:

http://www.tenneroghelse.no/default.asp?page=34&article=17

 

For det første, mengden på en tannbørste, ert eller stor pølse er ikke farlig. Selv med forsøk 2 ganger om dagen i årevis ble det ikke detektert noen opphoping av giftstoffet i kroppen. Mennesker som har brukt fluortannkrem har ingen redusert levetid. Astronauter svelger konsekvent tannkremen hele tiden dem tilbringer på ISS. Hadde det vært giftig hadde dem spyttet det ut, dem svelger det bare fordi det er mest praktisk... ikke tro på alle konspirasjonsteknikere, da er du dum og uvitende og blir ikke tatt seriøst resten av livet.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

En artikkel man bør lese:

 

 

I en serie artiklar ska jag nu fokusera på sambandet mellan vad vi äter, dricker och hur vi mår och beter oss. Det finns en hel del forskning på området men den brukar sällan eller aldrig nå aldrig medierna eller den stora allmänheten. I varje artikel ska jag beta av ett ämne och visa på konsekvenserna som kan följa på att vi konsumerar sådant som i själva verket är rena rama giftet.

 

 

 

 

Fluor är ett grundämne vilket finns kemiskt bundet i naturen i olika mineraler, exempelvis flusspat d.v.s kalciumfluorid, apatit fluorhaltigt kalciumfosfat kryolit natriumaluminiumfluorid. Natriumfluorid är klassificerat som ett farligt gift och används i råttgift.

Den fluor som används i kranvatten och tandkrämer är från början en restprodukt av aluminiumproduktion vilket ger natriumfluorid som är avfallet efter tillverkning av aluminium. Företagen hade i början stora problem att bli av med giftet men till slut bestämdes att man skulle göra som nazisterna gjorde, d.v.s ge det till folk att konsumera. Det gällde bara att övertyga allmänheten om att fluor inte var farligt utan snarare nyttigt.

 

http://sourze.se/2008/11/07/vad-din-lakare-inte-berattar-for-dig---del-1__67372

http://sourze.se/2008/11/07/vad-din-lakare-inte-berattar-for-dig---del-1__67372

Endret av clink
Lenke til kommentar

Min tannlege anbefaler å skylle munnen etter tannpuss - ikke bare pga fluor.| Ta dertter en fluorskylling og spytt (ikke skyll) ut det man kan etterpå. Blir med så mye annet, det er mengden det kommer an på.

 

PS: Husk myk/soft tannkost.

Hvorfor skal man skylle munnen etter tannpuss?

 

Jeg har hørt det motsatte - at man ikke skal skylle. Man skal spytte ut det man får ut, men resten av tannkremen blir liggende og "beskytter" videre.

 

Munnskyllevann skal være forbundet med høyere risiko for kreft i munn og svelg.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...