Gå til innhold

ANMELDELSE: No Man's Sky


Anbefalte innlegg

Mye som er kjipt med spillet. Dem har feila på det mest grunnleggende. Hele poenget med spillet er å utforske og når planetene virker så generisk og livløst ut så er det ikke noe spenning lenger. Grafikken er også så dårlig at man ikke klarer å leve seg inn i det. Bare det å fly er ekstremt kjedelig og du får heller ikke styrt flyet noe særlig når du flyr over bakkenivå, selve landingen er også automatisk. 

Det som kunne ha reddet spillet er å hatt multiplayer så folk kan bygge baser sammen osv og latt folk krige istedenfor å ha en drone som følger med på alt du gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kunne også gjort de forskjellige skipene litt mer spennende. Av det jeg kan se så er eneste forskjellen på skipene utseende på cockpit (og seff utsiden).

Smører meg med tålmodighet og forventer at de etterhvert fikser de tekniske problemene og kommer med mer fyll til gameplayet.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Det orginale Elite ble laget av to personer i 1983 på 8 bits BBC micro. Det hadde også millioner av procedurally generated planeter i tillegg til definerte startområder, som passet på en diskett. 3d grafikk tilog med. Det er fortsatt mulig å bruke smarte algoritmer og et lite team. Men det virker som at folk forventer et helt annet spill enn det vi fikk, og det skyldes villedende e3 videoer og trailere blant annet. Det er ikke vår skyld at vi tror det er noe annet enn det det er.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men det virker som at folk forventer et helt annet spill enn det vi fikk, og det skyldes villedende e3 videoer og trailere blant annet. Det er ikke vår skyld at vi tror det er noe annet enn det det er.

 

 

Jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror problemet folk flest har med spillet er at det er såpass svakt som det er. Om spillet hadde hatt et bedre ressurssystem, et bedre craftigsystem, et bedre menysystem, et bedre inventorysystem, bedre grafikk, bedre stabilitet og ytelse, planeter som hadde noe mer meningsfull og variert innhold så de ikke fremstår like generiske og sjelløse som de gjør i spillet så hadde mange vært langt mer fornøyde.

 

Flere av oss ønsker flere gameplayelementer enn hva spillet har å by på, men det er ikke først og fremst det som er spillets største problem. Det største problemet er jo at de få gameplayelementene som faktisk er i spillet er såpass generiske, med så lite kompleksitet og dybde som de er.

 

 

Hadde de lagt til mer kompleksitet og dybde til de elementene som allerede er der så ville det jo fremdeles ha vært det samme spillet, bare mye bedre.

Lenke til kommentar

Tar man NMS for det det er og ikkje ranter over alt det ikkje er, så har man eit godt spill man står fritt til å oppleve som man vil. Valgfriheten er muligens for stor for di som helst vil holdast i handa gjennom eit spill. At spillet ikkje er for alle blir nett som med alle andre spill. NMS får og meir innhold framover i form av gratis DLC, og da er ikkje prisen på spillet så verst alikevel.

Lenke til kommentar

Å klage på teksturer i NMS blir noe meningsløst - jeg spiller på høy oppløsning og det plager meg ikke det minste. Dette er så stilisert at man ikke leter etter superfine detaljer i teksturene, man ser heller på helheten, fargene, formene :)

 

Men ja, sært er det. Jeg for min del liker craftingen, jo lenger uti spillet man kommer jo mer detaljert blir det om man ønsker de beste oppgraderingene. Menyene fungerer også upåklagelig, samme med den tekniske ytelsen (hos meg). Spillet har aldri kræsjet, det kjører på stødige 60fps med alt på maks (high/ultra) i 2560x1600.

 

Litt usikker på hva folk er på jakt etter her?

Lenke til kommentar

Å klage på teksturer i NMS blir noe meningsløst - jeg spiller på høy oppløsning og det plager meg ikke det minste. Dette er så stilisert at man ikke leter etter superfine detaljer i teksturene, man ser heller på helheten, fargene, formene :)

 

Men ja, sært er det. Jeg for min del liker craftingen, jo lenger uti spillet man kommer jo mer detaljert blir det om man ønsker de beste oppgraderingene. Menyene fungerer også upåklagelig, samme med den tekniske ytelsen (hos meg). Spillet har aldri kræsjet, det kjører på stødige 60fps med alt på maks (high/ultra) i 2560x1600.

 

Litt usikker på hva folk er på jakt etter her?

 

 

Det å påstå at spillet fungerer upåklagelig når over 60% av Steam tilbakemeldingene skylder på håpløs ytelse og ustabiliteter, og hvor de fleste nettsider og personligheter på YouTube fraråder å skaffe spillet til PC fordi det er bekreftet store problemer med spillet til PC?

 

Her fremstår du ekstremt naiv. Det at du er heldig å ikke opplever problemer er jo fint og flott, men det er jo absolutt ingen tvil om at spillet har store problemer. Det kan du jo ikke nekte for og det er jo naturligvis kjempenegativt for spillet.

 

 

Måten du avfeier all kritikk mot spillet på, og ikke klarer å se problemene veldig, veldig mange opplever med spillet er jo noe spesielt.

Lenke til kommentar

 

Å klage på teksturer i NMS blir noe meningsløst - jeg spiller på høy oppløsning og det plager meg ikke det minste. Dette er så stilisert at man ikke leter etter superfine detaljer i teksturene, man ser heller på helheten, fargene, formene :)

 

Men ja, sært er det. Jeg for min del liker craftingen, jo lenger uti spillet man kommer jo mer detaljert blir det om man ønsker de beste oppgraderingene. Menyene fungerer også upåklagelig, samme med den tekniske ytelsen (hos meg). Spillet har aldri kræsjet, det kjører på stødige 60fps med alt på maks (high/ultra) i 2560x1600.

 

Litt usikker på hva folk er på jakt etter her?

 

 

Det å påstå at spillet fungerer upåklagelig når over 60% av Steam tilbakemeldingene skylder på håpløs ytelse og ustabiliteter, og hvor de fleste nettsider og personligheter på YouTube fraråder å skaffe spillet til PC fordi det er bekreftet store problemer med spillet til PC?

 

Her fremstår du ekstremt naiv. Det at du er heldig å ikke opplever problemer er jo fint og flott, men det er jo absolutt ingen tvil om at spillet har store problemer. Det kan du jo ikke nekte for og det er jo naturligvis kjempenegativt for spillet.

 

 

Måten du avfeier all kritikk mot spillet på, og ikke klarer å se problemene veldig, veldig mange opplever med spillet er jo noe spesielt.

 

Det er nå en ting... Bare se på brukeranmeldelsene på metacritic. Er jo oftest de som sliter med spillene sine som skriver der, og det er ganske mange blitt.

Lenke til kommentar

Så mye drama for noe som forhåpentligvis er fikset om ikke så lenge :D

 

Når jeg kjøper det om 1-3 mnd så er det nok ingen ytels problemer eller store bugs. Og mye mulig noe mer innhold og mods på plass. Noen ganger så er det deilig å bare ha litt is i magen. Spillet reiser liksom ingen plass :)

Lenke til kommentar

Så mye drama for noe som forhåpentligvis er fikset om ikke så lenge :D

 

Når jeg kjøper det om 1-3 mnd så er det nok ingen ytels problemer eller store bugs. Og mye mulig noe mer innhold og mods på plass. Noen ganger så er det deilig å bare ha litt is i magen. Spillet reiser liksom ingen plass :)

Nei, men det er fortsatt trillioner av planeter som er stort sett samme planeten som du startet på.

Lenke til kommentar

 

Nei, men det er fortsatt trillioner av planeter som er stort sett samme planeten som du startet på.

 

 

Nja..det er endel som er likt. Men i noen streams jeg har sett på så har det vært mer variert. Kan hende det er litt tilfeldig og kanskje det er endel justeringer som kan og vil bli gjort i hvordan spillet genererer i tiden fremmover. 

 

Uansett så ser spillet ut til å passe med hva jeg hadde tenkt at det ville bli. Og jeg blir ikke overasket over om spillet vil drastisk forandre seg i tiden fremover når endel mods kommer på plass... Ser nå at det er forholdsvis enkelt å få spillet til å virke med HTC Vive og at det funker bra. Så allerede nå skjer det spennende ting.

 

Vi får se hvordan dette utvikler seg, selv venter jeg nok til Steam sitt salg i desember.

Lenke til kommentar

Så mye drama for noe som forhåpentligvis er fikset om ikke så lenge :D

Når jeg kjøper det om 1-3 mnd så er det nok ingen ytels problemer eller store bugs. Og mye mulig noe mer innhold og mods på plass. Noen ganger så er det deilig å bare ha litt is i magen. Spillet reiser liksom ingen plass :)

Greit å ha is i magen, men hva tjener de på å selge et halvferdig produkt (som kanskje blir bedre etter hvert) med så mye problemer for brukerene.

 

Blir litt som å kjøpe ny bil, du kommer deg forhåpentligvis hjem og får parkere den i garasjen, men om noen uker så kommer det en oppdatering slik at du tilogmed kan begunne å bruke bilen til jobb også, og etter enda en oppdatering så kan du våge deg ut på en langtur.

 

Det jeg vil frem til er at spillet må jo være ferdig før de selger det. Fryktelig respektløst ovenfor kundene å selge et halvferdig produkt synest jeg.

Lenke til kommentar

 

Så mye drama for noe som forhåpentligvis er fikset om ikke så lenge :D

Når jeg kjøper det om 1-3 mnd så er det nok ingen ytels problemer eller store bugs. Og mye mulig noe mer innhold og mods på plass. Noen ganger så er det deilig å bare ha litt is i magen. Spillet reiser liksom ingen plass :)

Greit å ha is i magen, men hva tjener de på å selge et halvferdig produkt (som kanskje blir bedre etter hvert) med så mye problemer for brukerene.

 

Blir litt som å kjøpe ny bil, du kommer deg forhåpentligvis hjem og får parkere den i garasjen, men om noen uker så kommer det en oppdatering slik at du tilogmed kan begunne å bruke bilen til jobb også, og etter enda en oppdatering så kan du våge deg ut på en langtur.

 

Det jeg vil frem til er at spillet må jo være ferdig før de selger det. Fryktelig respektløst ovenfor kundene å selge et halvferdig produkt synest jeg.

 

 

Er helt enig med deg.

 

Men vi ser jo hele tiden nå nye spill som kommer og hvor det rulles ut oppdateringer som forandrer spillet til det bedre og/eller legger til nye funksjoner bare noen måneder etter det kom ut. Og selvfølgelig dag 1 patcher som er alt ifra små til gigantiske.

 

Virker som press ifra investorer og utgivere er så stort for tiden at utviklere ikke får gjort seg ferdig. Derfor har jeg nesten sluttet å plukke opp spill på lansering. Og dem gangene jeg har gjort det så har dem havnet i en litt flau backlog men det har jeg tjent på da jeg skal starte på spillet så er jo spillet mye bedre en for dem som startet på det med en gang det kom ut.

 

Det er jo ikke slik det skal være. Men slik er et nå da på ganske mange spill idag. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...