Gå til innhold

ANMELDELSE: No Man's Sky


Anbefalte innlegg

Dette har nok mest med prisen å gjøre, og prisen er høy på grunn av hypen. Kjøpte ARK - Survival Evolved for en hundrings eller så, har spilt det i ca. 100 timer og er godt fornøyd. Men hvis det hadde kostet 5-600 hadde jeg blitt sur, for det er ingen AAA-tittel. Det er en del folk som spiller NMS, men det er ikke for alle, og det burde kostet 200 kroner. Jeg tror jeg kommer til å like det når jeg kjøper det for 100 kroner på Steam-salg eller får det gjennom PS+.

 

Enig. Prisen, samt at Hello Games har valgt å bli tause når shitstormen kom, og dermed la folk få plukke fra hverandre det som ble sagt i forkant, og lage sin tolkning i mangel på fornuftige forklaringer.

 

Da jeg startet spillet og innså manglene tenkte jeg at de sikkert snart ville gå ut å forklare hvorfor ting de viste frem bare få uker før lansering plutselig var borte, og ga dem tillit på at jeg snart ville få en forklaring. Når en forklaring aldri kom, og slutten var som den var kjente jeg at jeg ikke gadd å gi dem tvilen til gode lenger, og sitter igjen med at jeg føler meg lurt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om du kjøper en mobiltelefon med 8 gb ram i reklamen, men faktisk bare 1 i virkeliggheten, vil du ha igjen pengene?

 

De lovte seg bort og solgte et produkt som ikke finnes, det er godt å se at slikt blir avslørt og adressert.

 

De lovte ting som ikke er mulig i det spillet. Det er en VESENTLIG forskjell på det å spille med andre eller alene. Det er to forskjellige spill.

 

Hypetoget var drevet av løgner, løgner HG fortalte. Så hvordan HG ikke har skyld i dette viser bare at du ikke har fått meed.deg hva som faktisk har skjedd.

Du har rett i ein ting. Hypetoget var drevet av løgner, løgner som media og tullinger som ikkje greidde å godta at spillet ikkje var slik di fantaserte om. Når så både deler av media og tullingane sto att som tåper var det lett å skylde på HG.

 

Elles seie du faktisk ingenting om kva som ikkje er med i spillet. Og nei, multispiller slik du innbiller deg at det sku være har aldri blitt lovd. Har du spillt NMS eller tek du dritten hat-toget står for som god fisk?

Archongamer lagde en god oppsummering. Jeg tok dritten Murray sa for god fisk faktisk. Har du sett hans uttalelser? Hva synes du om det?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er ganske spesielt at en får refundert kjøpet etter så mange timer spilt. Lurer på om dette vil skremme bort enda flere til å utvikle PC versjoner av spill...

 

På PSN så har du 1 såkalt goodwill refund. Ikke noe i nærheten av hva som er på Steam som nå overgår 2 timer grensen dem har satt.

Ser like mange som får refundert spillet på PSN. Dette er et spesielt tilfelle, og det er fortjent at folk får tilbake pengene sine etter markedsføringen Sony og Hello Games har drevet med.

 

Dette vil ikke hindre utviklere å lansere spill på PC, men drive misvisende markedsføring.

 

Edit: Og nå er det heller ikke slik at Steam vil godta at dette blir en vane. Valve har faktisk et mål om å gjøre kundene sine fornøyde.

Dette er da tøv. Markedsføringa av HG og Sony var jo ikkje i nærleiken av det hypetoget påsto spillet sku være. For alle som var litt oppegåande var det ganske tydelig kva spill dette ville bli, men det ser man jo og på klagene. Multispillerelementa var godt kjent før spillet kom ut og det at ingen har greidd å sjå kvarandre i spillet betyr ikkje at det er umulig. Mange av klagene har vore direkte tåpelige og har ikkje hold i virkeligheten. Kan man ikkje ta eit spill for det det er, så kan man klage alle spill ned i dritten.

 

For meg virker det ut som om hat-toget ikkje har rot i virkeligheten men heller tyr til alt mulig av oppgulp for å disse NMS i grøfta. Det verste er at hat-toget ikkje vil gje seg, sjølv om di som kjøpte spillet nå får pengane tilbake viss di ynskjer det. Da kan man byrja å lure på kva agendaen egentlig er og om alle på hat-toget egentlig har kjøpt eller spillt NMS. Hat-toget framstår faktisk som ein mobb utan kontroll. Syns synd i neste spill som får slik uberettiget behandling.

Påstandene fra Sean Murray og Hello Games var direkte løgn. Dette er ikke et tilfelle hvor folk vrir på ting som ble sagt. Når man for eksempel sier rett ut at man kan lande på en astroide, og man ikke kan det, så er det ren løgn. Dette er ett av mange eksempler. I tillegg var gameplay-trailerne ren bløff, da mye i innholdet av disse ikke finnes i spillet.

Pisspreik. Er blitt klaga på mykje som ikkje har hold i virkeligheten. Det dukker stadig opp nokon som påstår både den eine og den andre løgna utan at di veit kva di snakker om, så henger andre seg på. Man kan lande på astroider bare di er store nok. Er og mulig å ta turen opp på astroider med jetpacken. Astroider er mulig å mine både med romskip og når man går på astroider. Så nå sprer du og løgn med dine grunnløse fantasier. Har du spillt NMS eller baserer du deg på hat-toget og all dritten di spyr ut av seg?

Omtalen til Angry Joe tar for seg det meste. Om du ikke har sett den, gjør det før du klager på oss.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...