Gå til innhold

ANMELDELSE: No Man's Sky


Anbefalte innlegg

De fleste meingene folk har om spillet er jo forståelige! Gameplayet er alt annet enn dypt, men når jeg ser gjennom det som finnes av trailere og tidlig gameplay så får jeg ikke noen andre inntrykk enn det. Utforskning er det spillet handler primært om, selv om det har vist seg at overlevelse også er en sentral del.

 

Problemet er at planetene er voldsomt like ut i fra det jeg erfarer og jeg skulle ønsket meg mer mangfold ift flora/fauna og ikke minst byer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utforskning? Er å mine ressurser i timevis med en fancy pistol  intergalaktisk utforskning? Jeg synes ikke det.

 

Du treffer de samme aliens overalt bare med anna farge som sier de samme tingene om og om igjen, akkurat som Skyrim/Morrowind. Såklart kan de ikke ha lange dialogtrær for karakterer som bare er random generert, men det får da være grenser.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Utforskning er en stor del, tar lang tid å få scannet alt som er på en planet.

Synes spillet så langt er koselig, for det er lite stress over det hele.

 

Man kan dra i den retningen man vill, samtidig får jeg ett inntrykk av at det er noe større som trekker i trådene.

Lenke til kommentar

Utforskning? Er å mine ressurser i timevis med en fancy pistol intergalaktisk utforskning? Jeg synes ikke det.

 

Du treffer de samme aliens overalt bare med anna farge som sier de samme tingene om og om igjen, akkurat som Skyrim/Morrowind. Såklart kan de ikke ha lange dialogtrær for karakterer som bare er random generert, men det får da være grenser.

I og med at du må finne nevnte ressurser så går det jo strengt talt under utforskning :p Jeg har fremdeles til gode å kjede meg i spillet enda, til tross for de åpenbare manglene :) Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Det er når jeg ser slike videoer at jeg føler jeg må distansere meg ifra hva en anser som "gamere" og spill interesserte og heller holde på med dette i det skjulte som så mange jenter har gjort i årevis og fortsatt gjør.

 

Ikke bare pga denne videoen men hvordan "gamere" generelt går bananas i sosiale medier. Selvfølgelig representerer ikke disse alle som holder på med denne hobbyen men det er dem som er mest høylytte og får etter min mening resten av oss som å fremstå som idioter som aldri ble voksne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Himmel og hav, Sean Murray fremstår jo som en fyr som bare sier ja, ja til alt i intervjuet. Om det er aldri så sant eller ikke... Har ikke sett disse intervjuene før nå, ikke rart folk er ekstremt skuffet over spillet. Over halvparten av det han har skrytt på seg er jo ikke i spillet?

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige gong eg lot meg rive med av hype var TES IV: Oblivion. Etter det lærte eg, og eg håpar No Man's Sky vart den samme lærepengen for mange andre.

 

Spelet såg interessant ut når det vart kunngjort for første gong, men mangelen på konkret informasjon lang tid etterpå var påfallande, og forventningsnivået var samstundes so høgt at skuffelse var meir eller mindre garantert for mange spelarar. Eg får vurdere om eg vil ha det når det kjem på salg, gitt at utviklarane forbetrar PC-versjonen.

 

Generelt vil eg fråråde folk å førehandsbestille spel. Det er ein stygg praksis der utgivarane satsar på at folk skal ta ei kjøpsbeslutning utan å vere informerte, og på det psykologiske fenomenet med at folk kjenner eit behov for å forsvare det dei allereie har investert i.

Lenke til kommentar

Det måtte jo skje. En fyr har maxet ut skip og inventory før han forlot startplaneten.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-16-you-can-max-out-your-ship-and-equipment-on-the-first-planet-in-no-mans-sky

Hadde selv 48 slots inventory, 29 slot ship, 24 slot multitool og lært over 420 ord før jeg forlot første solsystemet.

Det meste av blueprints var vel også lært.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Forrige gong eg lot meg rive med av hype var TES IV: Oblivion. Etter det lærte eg, og eg håpar No Man's Sky vart den samme lærepengen for mange andre.

 

Spelet såg interessant ut når det vart kunngjort for første gong, men mangelen på konkret informasjon lang tid etterpå var påfallande, og forventningsnivået var samstundes so høgt at skuffelse var meir eller mindre garantert for mange spelarar. Eg får vurdere om eg vil ha det når det kjem på salg, gitt at utviklarane forbetrar PC-versjonen.

 

Generelt vil eg fråråde folk å førehandsbestille spel. Det er ein stygg praksis der utgivarane satsar på at folk skal ta ei kjøpsbeslutning utan å vere informerte, og på det psykologiske fenomenet med at folk kjenner eit behov for å forsvare det dei allereie har investert i.

 

 

Uansett hvilke forventninger du hadde til spillet så forandrer ikke det på hvor svakt det som leveres her. Mitt hypenivå var ikke spesielt høyt, men jeg er likevel skuffet over det meste som leveres i spillet da det rett og slett er noe av det svakeste jeg har spilt på mange år. Hype eller ikke, det er utrolig mye i spillet som rett og slett er direkte svakt utført.

Lenke til kommentar

 

Tydelig at desse som prøver å møte kvarandre ikkje er der til samme tid. Ein ressurs viser tydelig at den ikkje er mina hjå den eine spilleren samtidig som ressursen ikkje er rørt hjå den andre. Elles var det mykje pisspreik som med all tydelighet viser at hat-toget består av personer som ikkje greier å ta NMS for det det er.

Lenke til kommentar

Spillets største svakhet er i mine øyne de første timene, noe mange anmeldelser og erfaringer fra andre her og andre steder også viser. Det er rett og slett kjedelig når man har mangel på alt, spillet er dårlig på å vise deg hva du bør gjøre, og man ender opp i en tilsynelatende endeløs jakt på mineraler, finne plass i inventory, mangle atlas pass osv..

 

Har nå tilbrakt mange timer i spillet og kommet forbi punktet der dette er et problem, og selv om det til tider kan føles ensformig, blir det mer riktig å si spillet oppfordrer til utforskning, og mindre grinding. Jeg vil si dette spillet går fra en middelmådighet i time 0-10, og til et ganske så lovende og bra spill fra time 10 og utover. Nærmer meg nå sentrum av universet og koser meg faktisk mer med spillet enn jeg trodde da jeg nettopp hadde startet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...