Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg er uberhappy for den sniperbetaen vi har fått nå, samt sitter man i kjøretøy er man udødelig(med mindre man har et litt smart lag, noe som er skjeldent)

Knapper som ikke reagerer når man trykker på dem, jojo får håpe spillet klarer å levere noe annet en sniperbattle (spesielt for dem som er glad i den close combat delen)

Lenke til kommentar

 

Hva gjør egentlig resolution scale?  Jeg satte den til 100% trudde det var standard :p

 

 

 

 

Resolution scale på 42% er Native Resolution. Litt rart, men slik er det. Så kjører du 100% så rendrer den spillet i mye høyere oppløsning. Veeeldig FPS-killer å kjøre 100%.

 

 

DICE er noen skøyere. Dette er kansje hentet fra The hitchikers guide to the galaxy, hvor det stadfestes at: 

42: The answer to life, the universe and everything.

Uten at jeg har noen kilder på dette.

 

Spillet fungerer utmerket hos meg i 1080 med alt på ultra, med 2stk gode gamle HD7970 fra 2012 i crossfire.. Ligger på mellom 55-80FPS. Kommer til å tweeke litt for å få den til å holde seg over 60 men meget imponert hittil.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg er uberhappy for den sniperbetaen vi har fått nå, samt sitter man i kjøretøy er man udødelig(med mindre man har et litt smart lag, noe som er skjeldent)

Knapper som ikke reagerer når man trykker på dem, jojo får håpe spillet klarer å levere noe annet en sniperbattle (spesielt for dem som er glad i den close combat delen)

Det er et lagspill, så få deg noen spillvenner. Spiller man alene, så taper man. Blir man skutt av en sniper, så står man sikkert for stille. Ta han ut, om han irriterer ;)

 

Man vinner ved å cappe, ikkje få et par kills med sniper :)

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har nå fått testet BF1 og må si den aller største overraskelsen var hvor vanvittig "amatørmessig" det hele fremsto! Veldig *seig* gameplay, alt av våpenfølelse er helt borte, dårlige lydeffekter, svært ubalansert, ekstremt svak mapdesign etc. Riktignok er det beta, og kun 1 kart men BF3 og BF4 var aldri så dårlig i betaversjonen. Ble faktisk lei meg da jeg prøvde dette. Håper de ikke har drept BF fullstendig nå :(

 

 

 


42% er native resolution scale

Hvor har du dette fra? Inne i spillet står det at < 100% gir bedre ytelse og > 100% er supersampling. 42% er jo ikke logisk i det hele tatt?

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Mulig det er forskjellig person til person, men åpne konsollet. Render.DrawScreenInfo så ser du faktisk oppløsning du kjører spillet i.

Da burde 50% sørge for at det står riktig oppløsning til deg. 

 

Kilde: http://wccftech.com/battlefield-1-directx-12-revealed-alpha/

 

Kjører du 100% her så er det 5K oppløsning. Det får mitt gtx1080 til å knele også.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Mulig det er forskjellig person til person, men åpne konsollet. Render.DrawScreenInfo så ser du faktisk oppløsning du kjører spillet i.

Da burde 50% sørge for at det står riktig oppløsning til deg. 

 

Kilde: http://wccftech.com/battlefield-1-directx-12-revealed-alpha/

 

Kjører du 100% her så er det 5K oppløsning. Det får mitt gtx1080 til å knele også.

42/43% scaling er riktig :)

 

Man får tydeligvis ikkje 100% riktig oppløsning, men ikkje langt ifra.

Lenke til kommentar

 

 

42% er native resolution scale

Hvor har du dette fra? Inne i spillet står det at < 100% gir bedre ytelse og > 100% er supersampling. 42% er jo ikke logisk i det hele tatt?

Sett innstillingene til standard så er det ~42%. Får du det ikke helt nøyaktig så gå har reddit en mulig løsning:

 

"If you already changed it from the default 42%, you might need to change "GstRender.ResolutionScale" to "1.0" to get exact native resolution again, in my case 42% was ~0.99 something. The file you need to edit is "Documents\Battlefield 1 Open Beta\settings\PROFSAVE_profile", confirm with render.drawscreeninfo 1 in console (the "internal" resolution)."

 

 

Dette ble diskutert etter alphaen og stemmer denne gangen også. Forhåpentligvis så er det noe Dice endrer på til release slik at 100% blir normalen, så kan man endre fra f.eks. 50-200% .

Lenke til kommentar

Trur jeg og Vice spiller forskjellig Beta. Det er riktig nok litt bugs og glitches men det ville jo ikke vært et spill fra Dice uten det :p

 

Denne betaen er imo milevis forran bf4 og bf3. BF3 metro beta var jo helt mongolid dårlig. BF4 var ganske god men det var jo en del krøll med lyden og når bygget i midten falt.

 

Jeg er forsåvidt litt enig at lyden kunnen vært bedre. Den var helt fantastisk i Starwars og jeg hadde virkelig håpet på å bli like blown away her. Det er enkelte ting som bomber fra fly som fortsatt er helt konge da.

 

Kartet er helt greit. faller ikke helt i smak for meg som nesten bare spiller inf, men så lenge jeg holder meg mellom B-C-D så koser jeg meg stort.

 

Ble veldig positivt overasket over rush med 24 player. synes nesten det var morsommere enn Conquest.

 

Største irritasjonsmoments er at jeg synes man setter seg fast stadig når man løper. akkurat som man setter seg fast i små steiner hver 10m. ødelegger for flyten når man sprinter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk prøvd 3 conquests i går på ps4! Synes det var rått jeg. :D

 

Jeg har bare ett spørsmål: er det virkelig ingen mulighet for å switche R1 med R2 og L1 med L2? Fant det ikke i menyen hvor man kunne endre på default oppsettet. Jeg foretrekker definitivt å skyte/sikte med de øverste minste knappene, men fant ingen løsning på det i går. Anyone? :)

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

 

Mulig det er forskjellig person til person, men åpne konsollet. Render.DrawScreenInfo så ser du faktisk oppløsning du kjører spillet i.

Da burde 50% sørge for at det står riktig oppløsning til deg. 

 

Kilde: http://wccftech.com/battlefield-1-directx-12-revealed-alpha/

 

Kjører du 100% her så er det 5K oppløsning. Det får mitt gtx1080 til å knele også.

42/43% scaling er riktig :)

 

Man får tydeligvis ikkje 100% riktig oppløsning, men ikkje langt ifra.

 

Ikke her, ser ingame resolution blir helt riktig for min del på 50% scaling. 

Lenke til kommentar

 

GTX 1070 bør klare samme spill med 144 bilder i sekundet uten problem.

 Har 1070 jeg og får ikke 144fps stabilt. Ikke sjangs med alt på ultra. Ligger stort sett på rundt 90 bilder i sekundet (100+ ganske ofte dog). Kommer an på action. Har ikke testet DX12 enda, kanskje hjelper litt. 

 

Utrolig da må jeg få glede av SLI i så fall, ellers gjør GTX 1070 det dårlig i spillet.

Lenke til kommentar

Trur jeg og Vice spiller forskjellig Beta. Det er riktig nok litt bugs og glitches men det ville jo ikke vært et spill fra Dice uten det :p

Traff ikke på så mange rene tekniske bugs når jeg spilte, men la merke til at man på en måte satt seg fast, sepsielt når jeg skulle hoppe over ting. Det jeg mente med amatørmessig var at det virket som om hele sjangeren var satt 20 år tilbake i tid. Spillflyten og spillfølelsen var veldig dårlig. Alt virket veldig forsimplet og lite appellerende for de som har vært med i serien helt siden 1942 og opplevd utviklingen. Til tross for at DICE tydeligvis har slitt med rekrutteringen i perioder så har jeg aldri opplevd at serien har tatt et såpass hardt slag som nå. Blir spennende å se hvordan mottagelsen blir, for spillmekanisk sett holder absolutt ikke dette mål på nåværende tidspunkt. Mulig de nå forsøker å gjøre spillet mer simpelt og enkelt for å appellere mer til konsollspillere, hvis release versjonen ikke forbedres kraftig kan jeg ikke skjønne annet.
Lenke til kommentar

 

Trur jeg og Vice spiller forskjellig Beta. Det er riktig nok litt bugs og glitches men det ville jo ikke vært et spill fra Dice uten det :p

Traff ikke på så mange rene tekniske bugs når jeg spilte, men la merke til at man på en måte satt seg fast, sepsielt når jeg skulle hoppe over ting. Det jeg mente med amatørmessig var at det virket som om hele sjangeren var satt 20 år tilbake i tid. Spillflyten og spillfølelsen var veldig dårlig. Alt virket veldig forsimplet og lite appellerende for de som har vært med i serien helt siden 1942 og opplevd utviklingen. Til tross for at DICE tydeligvis har slitt med rekrutteringen i perioder så har jeg aldri opplevd at serien har tatt et såpass hardt slag som nå. Blir spennende å se hvordan mottagelsen blir, for spillmekanisk sett holder absolutt ikke dette mål på nåværende tidspunkt. Mulig de nå forsøker å gjøre spillet mer simpelt og enkelt for å appellere mer til konsollspillere, hvis release versjonen ikke forbedres kraftig kan jeg ikke skjønne annet.

 

Battlefield har absolutt blitt mer casual. Alt har blitt veldig forenklet slik at alle skal kunne mestre det. Se bare på flyene. Du har uendlig med skudd, du starter i luften og du kan fly rett opp uten at det begrenser oppdriften eller farta. Det føles veldig kunstig å fly fly i BF1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...