Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

... Hva er din CPU/RAM?

 

Intel® Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz

8192MB RAM DDR3

 

Er på tide å skifte kan du si :p

 

 

Timesalg på komplett om 3 timer ;)

 

 

 

Noen gode PC-skjermer en bør kikke etter ? :p Har et GTX 7800 i dag..men ikke umulig at jeg kjøper nytt nvidia kort å sikt mtp. G-sync osv.. (ikke den største PC-gameren for tiden) 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hva gjør egentlig resolution scale?  Jeg satte den til 100% trudde det var standard :p

 

 

 

 

Resolution scale på 42% er Native Resolution. Litt rart, men slik er det. Så kjører du 100% så rendrer den spillet i mye høyere oppløsning. Veeeldig FPS-killer å kjøre 100%.

 

 

Jeg har i5 3570 og gtx 970 og måtte ta til takke med resolution scale 42 i ultra settings og 1080p, men fy faen det spillet ser bra ut!

42% er native resolution scale

Jeg har i5 3570 og gtx 970 og måtte ta til takke med resolution scale 42 i ultra settings og 1080p, men fy faen det spillet ser bra ut!

42% er native resolution scale

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

 

... Hva er din CPU/RAM?

Intel® Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz

8192MB RAM DDR3

 

Er på tide å skifte kan du si :p

Ingen grunn til å oppgradere den enda. Kjør på med litt overklokking, så har du mere enn nok krefter. Spillet er jo i Beta, så de har nok ikke fått optimalisert spillet enda.

Lenke til kommentar

 

Hva gjør egentlig resolution scale?  Jeg satte den til 100% trudde det var standard :p

 

 

 

 

Resolution scale på 42% er Native Resolution. Litt rart, men slik er det. Så kjører du 100% så rendrer den spillet i mye høyere oppløsning. Veeeldig FPS-killer å kjøre 100%.

 

 

Jeg har i5 3570 og gtx 970 og måtte ta til takke med resolution scale 42 i ultra settings og 1080p, men fy faen det spillet ser bra ut!

42% er native resolution scale

 

Takk for oppklaringen! Merkelig at 42%=native da, hadde ikke 50% vært et mer fornuftig tall?

Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for oppklaringen! Merkelig at 42%=native da, hadde ikke 50% vært et mer fornuftig tall?

 

100% hadde vært det naturlige, og så la deg skalere fra 40%-200% feks.

 

Sant nok! Det jeg også lurer på er jo om scalingen bygger på samme prinsipp som Nvidia sin DSR (Dynamic Super Resolution), altså at spillet kjører feks i 4k+ ved 100% scaling og at det bruker noenlunde samme filtrer som DSR til å tilpasse det til 1080p igjen? 

 

Ble litt nysgjerrig :)

Lenke til kommentar

 

Hmm, får ikke supersampling til å funke i JC3 her da 2xSMAA er maks...

 

 

Mulig jeg blander begrepene..så mye rart atte. Det jeg mener er at jeg downsamplet ifra en mye høyere oppløsning en hva skjermen egentlig klarer. Som igjen gir et bedre bilde. I JC3 så kan jeg skru resolution scale opp til 200% som gir meg i underkant av 4K downsampling.

 

Jeg gikk utifra resolution scale i BF1 når den er på 100% er nativt og at den egentlig burde ha mulighet til å gå over slik at en kan downsample. 

 

Og igjen..mulig jeg roter med bekrepene her nå. Blir gal av side på side meg forskjellige instillinger..må jo snart ta en doktorgrad for å holde styr på alt :D 

Lenke til kommentar

 

Hva gjør egentlig resolution scale?  Jeg satte den til 100% trudde det var standard :p

 

 

 

 

Resolution scale på 42% er Native Resolution. Litt rart, men slik er det. Så kjører du 100% så rendrer den spillet i mye høyere oppløsning. Veeeldig FPS-killer å kjøre 100%.

 

 

Jeg har i5 3570 og gtx 970 og måtte ta til takke med resolution scale 42 i ultra settings og 1080p, men fy faen det spillet ser bra ut!

42% er native resolution scale

Jeg har i5 3570 og gtx 970 og måtte ta til takke med resolution scale 42 i ultra settings og 1080p, men fy faen det spillet ser bra ut!

42% er native resolution scale

 

Haha, Det forklarer jo hvorfor jeg måtte ned på medium FIRST TIME EVER! :(

 

Tusen takk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...