Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Syar-2003 skrev (2 minutter siden):

 

Du skrev bremseskiver.

Hva koster Tesla service? Pris i 2023.
https://www.bilsmart.no/pris/hva-koster-tesla-service
Her kommer det frem at kostnaden for elbil ligger mellom 1000-4000 årlig .Tesla Model S ligger på 4000.
Vedlikeholdsplan kan man kjøpe ja.

For videre sammenlikninger BMW/Tesla kan det kanskje være en ide å bruke I3 som har vært på markedet i 10 år fremfor å sammenlikne engne nyinnkjøpte Tesla med fossile diesel BMWer (man har kjøpt brukt). Epler og Epler.

Kan jo nevne at jeg er på min 4'de BMW nå og har ikke byttet hverken klosser eller skiver på noen av de.

Bremsedeler til Plaid er vel ikke akkurat billig heller. Håper du ikke har valgt disse
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/0Gg3PJ/tesla-slipper-bremser-til-20000-dollar 

salv(1).jpg

My bad :) Det var klosser, bak. 

Mine servicer hos Tesla har vært på 1000 kroner pr år. Bremse service. 

Jeg sammenlignet ikke, jeg bare nevnte at den siste servicen jeg hadde på bmw var enromt dyrt. 

Jeg er på 5 tesla og har ikke byttet klosser eller skiver på noen av de heller :)

 

Nei de bremsene er ikke tilgjengelig. Så bremsene på plaid er ikke særlig kostbart og med bremseservice varer de latterlig lenge da de nesten aldri brukes. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hanhijnn skrev (6 minutter siden):

Det der er en STERK overdrivelse. De aller fleste er godt fornøyde med kundeservicen på SC. Men det er dessverre noen stygge eksempler på det motsatte også, og det er DE som roper høyest på internett. Nå også med god hjelp av @Simen1. Sybs du kunne holde deg for god til sånt.

Jeg skjønner at de som sliter blir frustrert om de ikke får hjelp, og tesla har nok prioritert vekst over kunde service. Men ja, noen skriker veldig høyt og blir fornærmet når noen prøver å roe stemningen ned med å fortelle om deres positive erfaringer. Da er en fort med i meninghet og lyver. 

Det er jo godt kjent at tesla har noen av de mest fornøyde kundene, men det blir også dysset ned av lignende kommentarer... dessverre, for jeg tror genuint at de fleste er veldig fornøyd. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Det var ingen gammel bil, var vell en 2011 520d om jeg ikke husker feil. Måtte bytte bremser tidlig.

Har hatt 3 S, uten store problemer. Men mange har slitt med disse bilene, ingen tvil om det. Spesielt 12/13 modellene. Men disse droppet jeg og kjøpte 5 serie

Hvorfor hadde du en to år gammel BMW og betalte så mye for sånt? Hadde du ikke serviceavtale aktiv? Vet ikke om det var slik da, men ma har gode rabatter på deler/arbeid. Med BSI pluss betaler du ikke for bremser (mer enn opprinnelig pris på BSI)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor hadde du en to år gammel BMW og betalte så mye for sånt? Hadde du ikke serviceavtale aktiv? Vet ikke om det var slik da, men ma har gode rabatter på deler/arbeid. Med BSI pluss betaler du ikke for bremser (mer enn opprinnelig pris på BSI)

 

Nei jeg hadde ingen service avtale. Jeg byttet i 2014 eller noe slik, rett før jeg kjøpte min første tesla. Det var en 2015 modell. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner at de som sliter blir frustrert om de ikke får hjelp, og tesla har nok prioritert vekst over kunde service. Men ja, noen skriker veldig høyt og blir fornærmet når noen prøver å roe stemningen ned med å fortelle om deres positive erfaringer. Da er en fort med i meninghet og lyver. 

Det er jo godt kjent at tesla har noen av de mest fornøyde kundene, men det blir også dysset ned av lignende kommentarer... dessverre, for jeg tror genuint at de fleste er veldig fornøyd. 

Ja jeg skjønner også frustrasjonen, men på et eller annet tidspunkt så bør man prøve å komme over det.

Ja de aller fleste jeg har vært i kontakt med, både personlig og på nett, er såre fornøyde. Og de roper ikke nødvendigvis så høyt på nett, for som du sier, da blir de fort stemplet som "fanboyz" og "menighet" etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For egen del så har jeg hatt så mye møkk med Tesla mellom 2014-2020, at jeg har tatt en prinsippavgjørelse om å ikke utsette meg for det igjen. Jeg trenger ikke å komme meg over det ( 🙂 ), men jeg trenger heller ikke å hverken spre møkk eller evangelisere. 

Dog har jeg ikke noe problem med å se (eller anbefale) at Y er et veldig godt kjøp, og tenker at det er sannsynlig at kjøpere av Y&3 fremover kommer til å være godt fornøyd.

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 time siden):

Simen er vel den som har hatt en Telsa Model S lengst her inne. Og hans erfaringer er derfor mere interessente enn de som stadig bytter de ut med "nye".

Om jeg ikke husker feil har han også en av de første produserte bilene til Tesla. Så det sier mye om disse bilene. Men vi som har hatt flere vet at Tesla ikke lager like dårlige biler lengre, for de var dårlige. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Om jeg ikke husker feil har han også en av de første produserte bilene til Tesla. Så det sier mye om disse bilene. Men vi som har hatt flere vet at Tesla ikke lager like dårlige biler lengre, for de var dårlige. 

Det er mere en kvalitet på bil dere diskuterer. Som kundetilfredshet ift serviceapparat og priser på service og reprasjoner.
Mange her påsto den gangen at det var en investering og at bilen var "fremtidsrettet" :D med lang levetid og lave kostnader. Så feil kan man ta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (6 minutter siden):

Det er mere en kvalitet på bil dere diskuterer. Som kundetilfredshet ift serviceapparat og priser på service og reprasjoner.
Mange her påsto den gangen at det var en investering og at bilen var "fremtidsrettet" :D med lang levetid og lave kostnader. Så feil kan man ta.

Ja, og jeg har eid tesla i mange år jeg også å forholdt med til service center. Men med biler av høyere kvalitet og mindre vedlikeholdsbehov. 

Bilene var jo fremtidsrettet. Men om en kjøper fra en ny produsent må en forvente problemer, ellers lurer en seg selv. Jeg avventet og er fornøyd med det. I dag kjører jeg den mest fremtidsrettede bilen jeg kan tenke meg. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Nei jeg hadde ingen service avtale. Jeg byttet i 2014 eller noe slik, rett før jeg kjøpte min første tesla. Det var en 2015 modell. 

Det er fryktelig mye dyrere uten det, og prisen av pakken er ikke mer enn service hadde blitt uansett. Du sparer store prosenter både på jobb og delene det krever - så her har du valgt et kjempedyrt firma som stort sett har 90% av kundene sine på avtaler og en bil med dyre deler. 

Mitt tips er å aldri eie BMW uten dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Badeball1234 skrev (2 timer siden):

For egen del så har jeg hatt så mye møkk med Tesla mellom 2014-2020, at jeg har tatt en prinsippavgjørelse om å ikke utsette meg for det igjen. Jeg trenger ikke å komme meg over det ( 🙂 ), men jeg trenger heller ikke å hverken spre møkk eller evangelisere. 

Dog har jeg ikke noe problem med å se (eller anbefale) at Y er et veldig godt kjøp, og tenker at det er sannsynlig at kjøpere av Y&3 fremover kommer til å være godt fornøyd.

Fornuftig mann. Du HAR faktisk kommet over det, selv om du ikke har glemt det.

Jeg holder med deg, og er helt enig i din konklusjon ang. nyere Tesla.

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (16 minutter siden):

Det er fryktelig mye dyrere uten det, og prisen av pakken er ikke mer enn service hadde blitt uansett. Du sparer store prosenter både på jobb og delene det krever - så her har du valgt et kjempedyrt firma som stort sett har 90% av kundene sine på avtaler og en bil med dyre deler. 

Mitt tips er å aldri eie BMW uten dette. 

Ja jeg lærte leksen min der ang bmw. Dette var hos bavaria. 

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (22 minutter siden):

Poenget er at alle sine meninger og erfaring skal kunne få komme frem uansett. Ikke at man skal diskreditere f.eks @Simen1 for å fortelle sine meninger og erfaringer. Noe som det er tydlig forsøk på her. 

Hvem har prøvd på det? Jeg svarte om en positiv erfaring fra min side til hans negative hvor på hen ble sur... det opplevdes iallefall slik på meldingen. Så jeg vill heller si det er motsatt. Negativiteten vill forbli alene 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Kajac said:

Vi er nå over 2/3 inne i Januar 2023, og så langt er det kun registrert 791 nye elbiler i år. På samme tid i fjor ble var det registrert ca. 5 800 biler, og i 2021ca. 4 800 i samme tidsrom.

Det er enda tidlig, men jeg tror det er hevet over en hver tvil at elbilsalget har gått på en solid smell.

Kilde: https://elbilstatistikk.no

Du blander registrering med salg. Biler som blir solgt i dag blir levert om 2-8 måneder..

Det burde heller ikke komme som noen overraskelse at forhandlere har strevet med å utlevere alt de kunne før nyttår.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Marzo skrev (21 minutter siden):

Du blander registrering med salg. Biler som blir solgt i dag blir levert om 2-8 måneder..

Det burde heller ikke komme som noen overraskelse at forhandlere har strevet med å utlevere alt de kunne før nyttår.

Denne skjønner jeg ikke. Har kjøpt 5 nybiler, alle har blitt registrert ganske close på leveringsdato. Intervall 1-2 uker. Dog kun tesla.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (18 minutter siden):

Kommer vel bøttevis med Y når neste leveranse ankommer landet. Hvordan var det dette med Tesla og kvartalsslutt funka i Norge igjen? 😉

Tipper tesla selger mer biler i q1 2023 enn 2022. Prisene er jo bedre enn før. Dog mye brukt å finne, så kanskje det blir en treg start 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...