Jump to content

Badeball1234

Medlemmer
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Får en fornemmelse av at #1 er Atea. De har flere modeller, så om du ikke liker nevnte, så kan du bytte. Eksempelvis kan du få lavere grunnlønn, men høyere bonus. Nå vet jeg ikke hvor mye erfaring du har, hvilken rolle / ansvar eller lignende du har (og skal besitte), men det bør ikke være vanskelig å få tak i noen flere tilbud i Oslo.
  2. Niks. Trommel bak. 1200kg - men bilen klarer fint mye mer. 😇
  3. Og der treffer man jo spot on på det jeg mener med at man lager problemer for seg selv. På avtaler i det offentlige(og privat sektor, strengt talt) så stilles det i utlysningene direkte krav til hvor mange års erfaring de har. Her er snip fra offentlig utlysning på en konsulent: "Minimum seniorkonsulent (minimum 5-7 år)." Dette er da et oppdrag en nyutdannet eller en med to års erfaring kan brukes til(uavhengig av stillingstittel). Å pushe CVer/konsulenter til slike oppdrag blir da et mareritt da man ikke kan forholde seg til titler på noe vis.
  4. Det er jeg klar over. Det er heller at man går fra Junior->Senior på under to år jeg synes er et artig kosept. For noen(oss) som leser en CV med dette hoppet så vil man jo fort se dette som rimelig fluffy. Konsulentstiger er jo gjerne noe ala "Junior Consultant -> Consultant -> Senior Consultant -> Chief Consultant (-> Principal Consultant)". Ser stadig vekk denne rakettfarten på LinkedIn, og det er harmonerer jo absolutt ikke med kravene som kundene stiller. Man ser jo at offentlige kunder gjerne stiller krav ala 5års kompetanse minimum for seniorrolle. Man skyter seg selv i foten ved å konvertere en del av de ansatte til et "falskt stillingsnivå". Med falskt så mener jeg et nivå som ikke harmonerer med kundekrav, og man lager da mye jobb for seg selv ved å i ettertid måtte kontrollere erfaring opp mot kravene som kunde stiller.
  5. Fascinerende hvordan man går fra junior->senior på under to år. Ingen kritikk til deg på noe vis - du er sikkert flink.
  6. Nok av arbeidsgivere i Vestfold som vil bjuda på mer enn det der, men alle annonserer nok ikke aktivt etter utviklerstillinger hele tiden. Det er ikke ensbetydende med at stillingene ikke er der. 🙂
  7. Gjør meg absolutt ingenting at det ligger synlig. For min del så har Dustin Home bekreftet at de dekker mellomlegg ift dekningskjøp, men ut ifra erfaringer over så kan det se ut til at det var like greit at jeg ikke fikk mulighet til det mtp at de i ettertid nekter å dekke dette. 🙂
  8. Hvilken butikk var det? Dustin Home Når bestilte du, og hva? 23.04.21 (bekreftet til lager 30.04.21) - EVGA RTX 3070 XC3 Ultra Protesterte du på kanselleringen? Hva svarte i så fall butikken? Jepp. "Vi skulle veldig gjerne hjulpet deg, men det får vi dessverre ikke til." Fikk du tilbud om prisreduksjon på annen vare, eller en annen form for plaster på såret? Hvis ja, takket du nei til dette? I så fall, hvorfor? Nei Er pengene trukket fra kort/konto, eller kun reservert? Bestilt med Klarna Faktura, så penger har ikke gått ut av konto.
  9. Jeg fikk også mail om sletting av ordre, samt standardfrasen som flere andre har fått. Force majeure. Når jeg bestilte kort tilbake i April, så hadde kortet(EVGA 3070 XC3 Ultra) lagerdato i April, og jeg har purret på det siden. De har imidlertid "møtt meg" med at de står inne for dekningskjøp tidligere(noe jeg ikke har fått gjort da det identiske kortet ikke har vært til salgs, dog har Elkjøp hatt det i bundle med PSU flere ganger i mellomtiden), men nå har de tilsynelatende ingen forpliktelser til meg som kunde.
  10. Nå er TietoEVRY, Sopra Steria, Capgemini og lignende globale selskaper hvor arbeidsspråket er engelsk, og det er derfor naturlig at stillingsannonser også er på engelsk. Dette sikrer jo også at man kan få kvalifiserte søkere som ikke nødvendigvis prater norsk.
  11. Bestilte et ASUS RTX 3060 TUF på NetOnNet for en stund siden. De har jo ikke klart å hoste opp dette, men fikk tilbud om å bytte til ASUS RTX 3060 LHR ROG STRIX OC V2 i stedet. Takket ja jeg.
  12. Fikk denne fra "Forhandler AS" nå: "Hei Badeball1234, Tak for din tillbakemedlinger. - Vi har nu fått svar av vores leverandører og de ønsker at du venligst sender disse 2 produkter i retur. Det er 2 forskjelige fraktetiketter, en till msi-produkten og en til corsair-produkten. Fraktetiketterna dekker frakten og ska vedhæftes på utsidan av pakkene som du ska sende i retur. MSI B350M MORTAR Socket AM4, mATX, AMD B350 Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000/3000MHz CL15 2x8GB (Om du ikke har adgang till en printer, så kan vi sende fraktetiketterna via posten till dig om du ønsker det?) Legg prdukterna i en passende pakke og pakk det inn i for eksempel bobleplast, slik at det ikke risikerer å knekke under transport. Forhandler AS eller et verksted kompenserer ikke for skader forårsaket av dårlig emballasje. Produktet må derfor pakkes støtsikkert i emballasjen slik at det kan håndteres av postkontoret. Se videoen for mer informasjon: *Link til video* Sammen med produktet ønsker vi at du sender med: • Feilbeskrivelse • Alt tilbehør Når vi modtar din retur av disse 2 varer så kommer vi at sende det videre til vores leverandører og derfor kan det ta litt lengre tid. Men vi kommer at høre av oss till dig så fort leverandørerna har undersøkt disse 2 produkter. Kan fabrikasjonsfeil bekreftes ved kontroll av produktet, vil du få en mail som bekrefter dette og det vil registreres en tilbakebetaling. Har du betalt med faktura kan du ta kontakt med Collector som vil hjelpe deg med å få tilbakebetalt pengene. Har du betalt med kort vil tilbakebetalingen skje automatisk til den konto som ble brukt ved kjøp. Er produktet feilfritt eller utsatt for ytre påvirkning så vil du bli fakturert for produktkontroll og frakt. Produktet vil så bli sendt i retur til deg, der kostnadenJ for avslått reklamasjon er 499 NOK. - Når det kommer till produkten AMD RYZEN 5 1600, er denne dessværre uten for garantin. Da du ønsker å reklamere AMD RYZEN 5 1600 utenfor garantitiden (gikk ut 20/07/2020), ligger bevisbyrden på deg som kunde under reklamasjonstiden ref. Forbrukerkjøpsloven kap. 4 § 18. Vi må derfor be om at du kommer tilbake med underlag som styrker at denne feilen skyldes en produksjons- eller fabrikkfeil, så hjelper vi deg videre. Et eksempel på et slik underlag kan være en rapport fra et autorisert serviceverksted som har undersøkt din vare. Hvis verkstedet kan konstatere at defekten er en produksjonsfeil, så vil Forhandler AS stå for undersøkningsavgiften mot en gyldig kvittering Dersom du ikke har mulighet til å skaffe et underlag på egenhånd kan vi hjelpe deg med å ta inn produktet for videre håndtering. Ved avslag på reklamasjon vil du bli debitert for frakt og undersøkelseskostnad på kr. 499,- Trenger du videre hjelp fra oss er du velkommen til å ta kontakt. Ønsker deg en fin dag og jeg håper jeg har besvaret dig fint. Med vennlig hilsen Kundebehandler" Dette stemmer vel ikke? Det er da fem års reklamasjonsrett, og det er reklamasjon jeg forholder meg til her?
  13. Øverste 3090-kortet du prøvde deg på også? Fikk lagt det i handlekurven, men så hang siden seg.
  14. Fikk jo faktisk tittet på CPU når jeg tok den inn og ut - hel pen og ren(dog litt småtørket orginal "pasta" på kjøleren), så slipper unna bøyde pinner. Har stått kjørende i tre år uten problemer av noe slag, før den plutselig tok kvelden.
  15. Hipp! Det var noe ala det jeg håpet på selv. Feilsitauasjonen var enkel nok den: FPS-drop, heng og total frys. Powrer ikke opp nå - hovedkortet feiler på CPU på self diagnostic. Lyser ikke i powerLED en gang. -Ryzen 1600 -Corsair Vengeance LPX 16GB -MSI B350M Mulig jeg er helt noob som du sier @G( 🙂 ), men jeg har da gjort noe: Forsøkt med èn og en minnebrikke i forskjellige slot, ut og inn med CPU (som har stått urørt i 3år pluss), annen PSU, annen GPU. Nytt CMOS-batteri, clear av CMOS ++. HK går ikke forbi self diagnose hvor den feiler på CPU. Har ikke annet HK eller annen CPU å teste med, så det får jeg ikke gjort.
×
×
  • Create New...