Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (39 minutter siden):

2016...

FSD gjør alt det nå, foruten å parkere seg selv. Har vært mange spekulasjoner rundt denne videoen siden den kom, så det var vell bare spørsmål om tid før det kom en innrømmelse.

Videoen er fra 2016, men brukes fortsatt på Teslas nettsider bl.a. På amerikanske sider er den ikke fjernet ennå, ikke teksten som presiserer at den kjører selv heller. 

 

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (6 minutter siden):

Videoen er fra 2016, men brukes fortsatt på Teslas nettsider bl.a. På amerikanske sider er den ikke fjernet ennå, ikke teksten som presiserer at den kjører selv heller. 

 

Veldig rart at de ikke bruker faktisk FSD videoer og fortsatt viser den gamle der. Ikke greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (16 timer siden):

Ser 2019 modellene av Model 3 begynner å komme ned i pris på Finn.

Det ligger et 20 talls som denne ute i samme prisleie og km stand.

642114346_Screenshot2023-01-18at14_59_03.png.32c15f6003b3269dbd04eaeff8f13073.png

 

Dette må da presse konkurrentene nedover? Eller er det slik at dere ville valgt en 

BMW i3, Kia e-niro, Kona eller Leaf til samme pris som Model 3?

Det vil jo det, men det vil ta litt tid, for eierne av de bilene ser nok ikke så mye på Tesla-prisene. Men etterhvert som de erfarer at bilene deres ikke selger, så må de jo senke prisene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Nimrad said:

Til og med Tesla selv har jo ikke justert prisene på egne biler de har på lager?

 

Tesla har begynt å justere. 

Model 3 2019 er satt ned 50.0000. 
https://www.tesla.com/no_NO/m3/order/5YJ3E7EB8KF241150?titleStatus=used&redirect=no#overview

2021 modell satt ned med 80.000,-
https://www.tesla.com/no_NO/m3/order/5YJ3E7EC1MF880112?titleStatus=used&redirect=no#overview

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (33 minutter siden):

Morsomt, ser min innbytte er for salg nå. Ikke mange kronene de tjener på dette. Og jeg tviler på de får prisen:

https://www.tesla.com/no_NO/my/order/LRWYGCEK6MC061137?titleStatus=used&redirect=no#overview

EDIT: super lol, ny bil koster mindre enn prisen de skal ha for denne...

Tilsvarende ny bil koster 602k. (Med vinterdekk) inkludert moms. 
Men prisforskjellen er ikke verdt det, når den brukte koster 586k med 16k km, og skade som er reparert.

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde FSD på denne, så veldig rart at den er nedgradert til EAP. Nei denne gangen droppet jeg alt slikt, bilen var så forbanna dyr uten😅

Forstår det som at de fjerner FSD på alle biler som hadde slikt, så ikke overrasket i det hele tatt. Og EAP er vel prutningsmonnet dems...

I og med at EAP og FSD i utgangspunktet ikke koster dem noe (joda, vet utviklingen koster endel), så er jo det ekstrafortjeneste for Tesla. Så de har jo hatt en god profitt i utgangspunktet. Og fikk du 570 K,. har de vel foreløpig ikke tapt på det. 

Men det er nok urealistisk å tenke at de får prisen av en ny uten EAP for denne, så her taper de nok litt. Ser og at dette er en med den lave nyttelasten, noe som ihvertfall for min del ville fått meg til å skygge banen. Men er sikkert endel potensielle kjøpere som ikke ser på det eller bryr seg. Men uansett må den endel ned i pris.

Endret av Snowleopard
Skriveleif
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (2 minutter siden):

Forstår det som at de fjerner FSD på alle biler som hadde slikt, så ikke overrasket i det hele tatt. Og EAP er vel prutningsmonnet dems...

I og med at EAP og FSD i utgangspunktet ikke koster dem noe (joda, vet utviklingen koster endel), så er jo det ekstrafortjeneste for Tesla. Så de har jo hatt en god profitt i utgangspunktet. Og fikk du 570 K,. har de vel foreløpig ikke tapt på det. 

Men det er nok urealistisk å tenke at de får prisen av en ny uten EAP for denne, så her taper de nok litt. Ser og at dette er en med den lave nyttelasten, noe som ihvertfall for min del ville fått meg til å skygge banen. Men er sikkert endel potensielle kjøpere som ikke ser på det eller bryr seg. Men uansett må den endel ned i pris.

Bilen er priset høyere enn en ny med samme utstyr. Så får de solgt denne så lurer de noen godt 😛

Lenke til kommentar
On 1/18/2023 at 2:58 PM, bzzlink said:

Dette må da presse konkurrentene nedover? Eller er det slik at dere ville valgt en 

BMW i3, Kia e-niro, Kona eller Leaf til samme pris som Model 3?

4 år gammel bil gått 70 tusen til langt over 300 tusen synes ikke særlig rimelig. I forhold til splitter ny tesla for bare 100 tusen mer må da være et bedre valg. De andre bilene du viser er nok rundt 100 tusen for dyre. Vanskelig å si hva som ligger bak prisingen, det er lite trolig at det er voldsom etterspørsel etter disse. Leaf, i3 osv er typiske pendlerbiler som er greie for mange. Ikke alle er interessert i halvgamle tesla (ja en 4 år gammel bil er halvgammel). Til slutt kommer det jo an på volum, det er solgt store mengder av disse bilene og når "alle" disse nå skal bytte til Y kan man jo tenke seg hva som vil skje. Hvem skal sluke unna alle disse bilene når alle skal bytte?

Jeg tror nok tiden fremover kan bli vanskelig for både private og forhandlere. Mange vil rett og slett ikke ha råd til å selge bilen med tap, med andre ord realisere tapet. De sitter foreløpig på et papirtap. Men det kan bli enda verre. Kjenner en som har prøvd ca 6 måneder å selge en 21-Y. Grovt overpriset hele tiden selvsagt, men nylig fjernet helt fra markedet. Siste pris var 80 tusen ned fra der han startet. Hadde han vært litt mer realistisk i starten og gått ned 30-40 tusen ville han fått betydelig mer enn i dag.

Nei ikke lett dette her.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Bilen er priset høyere enn en ny med samme utstyr. Så får de solgt denne så lurer de noen godt 😛

565,- for ny uten EAP men med originale vinterdekk, og bilen må nok endel under denne prisen.

Legger man til EAP, så koster den 602,- ny. Nå ligger den altså noe mellom disse, men er urealistisk å tro de får prisen av ny uten EAP for en nå 2 år gammel bil, så helt klart at den må noe mere ned. Mulig 525-530 er riktigere pris.

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (2 minutter siden):

565,- for ny uten EAP men med originale vinterdekk, og bilen må nok endel under denne prisen.

Legger man til EAP, så koster den 602,- ny. Nå ligger den altså noe mellom disse, men er urealistisk å tro de får prisen av ny uten EAP for en nå 2 år gammel bil, så helt klart at den må noe mere ned. Mulig 525-530 er riktigere pris.

Men om du leser litt over så kommer ikke min med originale vinterdekk...450 er nok nærmere realiteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...